Promóció
A dubaji csoki miatt lehet világszintű pisztáciahiány


Egy TikTok-trendből indult az édesség hihetetlen népszerűsége, de a következményekkel nem sokan számoltak.
Az utóbbi időszak egyik legforróbb, igaz már lecsengőben lévő trendje a dubaji csoki. A pisztáciakrémmel, tahinivel és kadajif tésztával töltött édességet ugyan már 2021-ben megalkotta a dubaji székhelyű Fix Dessert Chocolatier, azonban igazán nagy népszerűségre csak tavaly tett szert. Akkor ugyanis egy Maria Vehera nevű gasztro-influenszer videóját kapták fel a felhasználók a TikTokon, az újdonságból pedig hirtelen mindenki akart legalább egy falatot. Diszkontláncokban, hiper- és szupermarketekben jelent meg maga a csoki, de külön az alapanyagok, és a dubaji csokis bejglitől a pizzáig szinte mindenféle kombinációt elkezdtek kínálni az élelmes kereskedők.
Noha sokszor egészen elrugaszkodott árakon kínálták, kínálják ezeket a termékeket – ami részben talán érthető is, az alapanyagok árai miatt –, így is elképesztően lerabolták a készleteket a vásárlók, voltak, akik 72 órán belül eladták az összes csokit, mások meg korlátozásokat vezettek be arra, hogy egy-egy vevő mennyit vihet haza.
Most azonban úgy tűnik, a nagy divathullám nem várt következményekkel járt: globális pisztáciahiány van kialakulóban. A Financial Times beszámolója szerint a csokigyárak által támasztott jelentős kereslet miatt lényegében kifogytak a tartalékok. A világ második legnagyobb pisztáciaexportőrének számító Irán 2024 szeptembere és 2025 márciusa között, azaz hét hónap alatt 40 százalékkal többet szállított az Egyesült Arab Emírségekbe, mint ezt megelőzően egy teljes év alatt. Mindez a hatalmas kereslet ráadásul akkor ütötte fel a fejét, amikor eleve szűkösebbek voltak a készletek világszinten. A legnagyobb pisztáciatermelőnek számító USA-ban például csalódást keltő volt a termés.
Johannes Läderach, a családja nevét viselő Läderach csokoládéműhely vezetője arról beszélt, hogy őket is meglepte a dubaji csoki iránti igény. Néhány hónapja dobták piacra saját változatukat, de a vevők nem állnak le, továbbra is megőrülnek érte. Eközben az eredeti dubaji csokoládé megálmodója, Sarah Hamouda brit-egyiptomi vállalkozó és férje, Yezen Alani az őket másolókat kritizálja, mondván márkájukat károsítja meg minden utánzat. Sajátjukat kézműves termékként határozzák meg, amitől messze elmaradnak a tömeggyártott, olcsóbb variánsok.
(forrás: Metro)

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
14 érdekesség a Mission: Impossible-filmekről, amiről talán nem is hallottál
Hamarosan utoljára hallhatjuk a sorozat védjegyévé vált "Amennyiben vállalja.."-kezdetű mondatot, de addig is mutatunk néhány kulisszatitkot az eddigi részekből.
Robert Pattinson a cannes-i filmfesztiválon úgy festett, mintha egy 2000-es évekbeli romkomból jött volna
Robert Pattinson egyébként egy nagyon jó kis réteges megjelenést rakott össze.
Ebben a menő Rolexben csípték el Tom Cruise-t a Mission: Impossible turnéján
A színész stílusához kiválóan illik ez a platina Daytona, aminek a másodlagos piacon is igen húzós ára van.
Nem tud öregedni: fény derült Cristiano Ronaldo biológiai korára
A portugál futballsztár negyvenévesen is magas szinten teljesít, a jelek szerint pedig a szervezete nagyon is bírja.
Ilyen futurisztikus Škodát még nem láttunk
A kerekek száma kicsivel kevesebb annál, amit az utóbbi időben megszokhattunk tőlük.
Joaquin Phoenix egy igazi klasszikus sportcipőt választott a cannes-i filmfesztiválra
Joaquin Phoenix abszolút egyszerűre vette a formát, de a képlet így is működött.