Megújult a Porsche 911, először készült belőle hibrid is

Kevés jellegzetesebb formájú autót ismerünk, a modellfrissítés elsősorban műszaki szempontból hozott sok újdonságot.
Nem kérdés, hogy a Porsche legismertebb modellje a 911. A mára ikonikussá vált típus éppen hatvanéves – noha hivatalosan már 1963-ban bemutatták, a szériagyártás 1964-ben indult be. Azóta természetesen sokat változott az autó, elég ha csak a léghűtésről folyadékhűtésre való áttérésre gondolunk. Külsőre is úgy rajzolták át generációról generációra, hogy közben az igen jellegzetes karaktere megmaradjon. Jelenleg a nyolcadik szériánál járunk, ez a 992-es kódnéven fut, és 2019 óta van piacon, elérkezett hát az idő egy jelentősebb frissítésre.

Ami a külsőt illeti, nyilván most sem rajzolták át drasztikusan a 911-est, leginkább aerodinamikai szempontból lényeges módosításokat eszközöltek. Így az első lökhárító légbeömlői kaptak függőlegesen álló terelőlapokat, amelyek szükség szerint nyílnak és záródnak, legalábbis kiviteltől függően. Ennek és egyéb apró változtatásoknak köszönhetően az alaktényező 0,32-ről 0,285-re javult, a GTS-é pedig még jobb, 0,27-es lett, de a feláras Aero-Kittel még tovább tökéletesíthető.
Inkább csak esztétikai – na meg láthatósági – szerepe van az új első és hátsó lámpatesteknek. A teljes hossz minimálisan megnőtt, ami javarészt az új hátsó diffúzornak köszönhető, de a magasságon sikerült négy millimétert nyerni. Alapáron elöl 19, hátul 20 colos felniket kapunk, de extraként a 20-as és 21-es kombinációját is választhatjuk.

Egy ilyen sportautónál az aerodinamika mellett a másik nagyon fontos kérdés a motor: e téren maradtak az ikerturbós, hathengeres bokszereknél, ahogy azt már megszokhattuk, az utóbbi időben is kizárólag a GT3-akat találhattuk feltöltés nélkül a palettán. Igaz, a Carrerában 385 lóerőről 394-re nőtt a teljesítmény. A Carrera GTS-nél viszont az eddigi háromliteres egységet egy 3,6-osra cserélték, ráadásul két villanymotorral megtámogatva ebből faragták minden idők legelső hibrid 911-esét, a T-Hybridet. Ám mielőtt itt visszafogottabb tulajdonságokra gondolnánk, tegyük hozzá, hogy a Porsche úgynevezett Performance Hybridként hivatkozik az autóra, szóval egyáltalán nem a deciliterek lefaragásán, hanem a minél hatékonyabb teljesítményleadáson van a hangsúly. Ebben a változatban csupán egy turbófeltöltő kapott helyet, amit villamosítottak, a másik, 54 lóerős elektromotort pedig a PDK-váltóba integrálták. A rendszerteljesítmény 541 lóerő, a maximális nyomaték 610 newtonméter, és ha lehet hinni Jörg Bergmeister tesztpilótának, a kocsi viselkedése a nagy szívómotorral szerelt autókéhoz hasonló. A nulla-százas sprintet három másodperc alatt tudja, a végsebessége 312 km/h. A Nordschleifén 8,7 másodpercet ver az elődre.

A beltérben a digitalizáció kapott nagyobb hangsúlyt, az analóg fordulatszámmérő eltűnt, a sofőr előtt egy 12,6 colos ívelt kijelző tölti be a műszeregység szerepét, hétféle különböző megjelenést állíthatunk be rajta. Középen továbbra is 10,9-es infotainment képernyőt kapunk, de jobban személyre szabható formában. Érdekesség még, hogy alapból kétülésesként lehet megvenni a friss 911-eseket, a Coupékat azonban 2+2-esre is lehet konfigurálni, igaz, inkább kényszermegoldásnak számítanak a hátsók. Az árak is emelkedtek egy keveset, mostantól picivel 129 ezer euró, azaz úgy 50 millió forint alatt lehet beszállni ebbe a világba.
Nézd meg alaposan az új 911-est a galériában!
Semmi extra részlet, szimplán csak klasszikus! Daniel Craig egy szett erejéig visszatért James Bond stílusához
Daniel Craig annak ellenére, hogy egy ideje már maga mögött hagyta a 007-es karakterét, azért nem teljesen vetette el a klasszikus megjelenések lehetőségét.
Ha a pénz nem számít: ezek a legdrágább autók a magyar piacon
Ezeknek a különlegességeknek az árából akár egy egész flottányi hétköznapi autót is megvehetnél. De ezekre sokkal jobban lehet vágyni.
Az Oscar parádés mesterötöse: csak három filmnek sikerült
Az Oscar-díj történetében van pár emlékezetes tarolás, de az öt főkategóriát csak három produkciónak sikerült megnyernie.
Fókaként énekel Seal ebben a bizarr reklámban
Egyik legismertebb slágerét költötte át a Mountain Dew kedvéért az idei Super Bowlra.
Ezt nézi majd a fél világ: a legjobb Super Bowl-reklámok
A cégek vagyonokat fizetnek azért, hogy az év egyik legnagyobb sporteseményén reklámozzanak. Akkor már a szpot sem lehet akármilyen.
Életük baklövése? Színészek, akik visszautasítottak egy Oscar-díjas szerepet
Ezeknek az Oscar-díjas filmeknek a sorsa egészen másként is alakulhatott volna!