Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó

Porsche vulkáni expedíció
Forrás: Porsche

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.

Tudjuk jól, hogy a hihetetlen magasságok meghódítása mekkora kihívást jelent a hegymászók számára, hiszen odafönt sokkal ritkább a levegő, oxigéntartalma kisebb mint tengerszinten. Ez megterheli a tüdőt, a szívet, a teljes keringési rendszert. De nemcsak a szervezetet, hanem a technikát is nehézségek elé állítja, ezért is különösen komoly dolog, amit most a Porsche elért: egy jelentősen átalakított 911-essel 6734 méterig kapaszkodtak a chilei Ojos de Salado vulkánon, az Andok második legmagasabb hegyén. Múlt időbe tették ezzel azt a 2020-ban elért eredményt, amikor is két Unimog jutott fel ugyanitt 6694 méterig.

Leánykori nevén egy Carrera 4S volt az autó, ám portáltengelyekkel szerelték fel, hasmagasságát csaknem 35 centiméterig emelték, és aramidszálas haspáncéllal is ellátták, hogy védje a felverődő kövektől, egyéb veszélyforrásoktól. Rendes, bütykös terepgumikat dobtak fel a kerekeire, belül pedig ötpontos biztonsági övek és szénszálas ülések kaptak helyet. A PDK-váltót is átdolgozták, rövidebbre vették a fokozatokat. A steer-by-wire kormányzást a nehéz terepen való könnyebb manőverezés érdekében vetették be.

További érdekesség, hogy szintetikus üzemanyagok különleges keverékével tankolták meg a kocsit. A háromliteres, hathengeres bokszermotor kiválóan bírta a strapát, de a körülmények miatt vélhetően teljesítménye jócskán elmaradt a gyári 450 lóerőtől. Nem egyedül küzdött az elemekkel szemben, a biztonság kedvéért egy kísérőautót is bevetettek.

A technikát értő kezekre bízták: a pilóta a háromszoros Le Mans-i győztes, egyszeres Endurance-világbajnok és többszörös Dakar-induló francia Romain Dumas volt. Egymaga nyilván nem sokra ment volna, profi csapat segítette, és két orvos is végig a helyszínen volt, ha esetleg bármilyen komplikációt okoztak volna az embert próbáló viszonyok. Egyébként tavaly már bejárták a területet, és kísérleti céllal átlépték a hatezer métert, de a rekorddöntést idén decemberre időzítették. Hajnali 3 óra 30 perckor vágtak neki, hogy aztán délután 3 óra 58 perckor büszkén elérjék a kitűzött célt.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Nézegess képeket az expedícióról:

Galéria / 9 kép

Porsche 911-essel a vulkán ellen

Megnézem a galériát

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Szórakozás

Hivatalos: A nézők szerint ez Mads Mikkelsen legrosszabb és legjobb filmje

Mads Mikkelsen minden túlzás nélkül tényleg nagyszerű filmekben szerepelt eddigi karrierje során, ám még egy ilyen virágzó szakmai életúton is akadnak kisebb zsákutcák.

Kép
Szórakozás

Szomorú fordulat: kirúgták a milliós borravalót begyűjtő pincért

Bár állítólag ennek az egésznek semmi köze a borravalóhoz.

Kép
Szórakozás

27 nagyszerű gengszterfilm, amit vétek lenne kihagyni

Valós történeten alapuló maffiatörténet, vagy egyszerű alvilági fikció? A választék bőséges.

Kép
Stílus

Nagyon szigorú lett a halálfejes Depeche Mode-Hublot

Nem ez már az első kollaboráció a brit zenekar és a svájci óragyártó között.

Kép
Stílus

Machine Gun Kelly új tetoválását csak nézed, de nem hiszed el

A rapper egészen masszív testdekorációja 44 tűt emésztett fel, de végigszenvedni sem lehetett gyenge.

Kép
Jármű

III. Károly Jaguarja – a királyi család első elektromos autója

Az angol király még megkoronázása előtt, hercegként vette az I-Pace-t, saját pénzéből.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!