Promóció
A Veyront is lenyomta a 911 Dakar a Nordschleifén – kis trükkel

A 911 Dakar az a Porsche, amely mindenen átmegy, közben pedig pokoli gyors. Éppen ezt használta ki a rendhagyó gyors köre során.
A nürburgringi köridő vitathatatlanul presztízskérdés az autógyártóknak. Számos kategóriában hajszolják a rekordokat, jelenleg az utcai autók mezőnyében 6 perc 30 másodperc a csúcs, amit a Mercedes-AMG One futott, az abszolút legjobb pedig még erre is bő egy percet vert: a Porsche 919 Hybrid Evo LMP1-es versenyautó 5 perc 19 másodperccel minden mást toronymagasan felülmúlt. A jó köridőhöz elengedhetetlen a pálya kitűnő ismerete, azonban most egy kifejezetten rendhagyó eredmény született.
A német Sport Auto magazin csapata egy 911 Dakart választott fegyveréül – ez az a Porsche, amely emelt hasmagasságával és terepes gumijaival mindenen átgázol, ráadásul nem is lassan, mert háromliteres, hathengeres bokszermotorját két turbó fújja 480 lóerősre, ehhez tartozik 570 newtonméteres csúcsnyomaték is, meg rajtprogram, és minden, amire legtöbbünknek soha nem lesz igazán szüksége. Egy ilyen kocsi egy dologra azért csak mérsékelten alkalmas: a versenypályás rekorddöntögetésre.
Csakhogy a stáb kifejezetten az autó erényeire épített, amikor összerakta a tökéletesen tökéletlen kört: minden lehetséges részen levágták a kanyarokat, ahol csak előnyt lehetett kovácsolni a pályaelhagyásból, megtették. Normál esetben a füvön átvágásnak több hátránya lenne, mint amennyi előnyt kovácsolhatunk belőle, de a Dakart végtére is terepre tervezték. Nyilván ehhez is kellett egy profi pilóta, a választás Christian Gebhardtra esett, akinek nemcsak Porschéval, hanem AMG-Mercedesszel és Ferrarival is vannak hét perc alatti körei a Zöld Pokolban. Az utcai autós rangsor top tízes listáján kétszer is szerepel a neve, tehát tud egyet s mást a pályáról.
Végül tényleg minden lehetőséget kihasznált a méterek elcsalására. Igénybe vette a szervizutakat, az egyik leghíresebb kanyart, a Karussellt egy az egyben ki is hagyta, végül 7:39.40-nél állt meg a stopper. Olyan ellenfeleket gyűrt le ezzel, mint a Bugatti Veyron, a Mercedes-Benz SLS AMG (egyaránt 7:40), a Chevrolet Corvette C6 ZR1 (7:41.50), vagy a BMW M4 CS (7:42). Nyilván egy ilyen mókázás soha nem kerül be a hivatalos eredménylistába, de talán még maradt benne néhány másodperc, amit le lehetne faragni. Íme, videón az őrület:
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.