Promóció
Csodafutómű és több erő – drágább is lett a Panamera


Elérkezett a frissítés ideje a családi Porschénál, de ez most nemcsak egy fészliftet, hanem teljesen új generációt jelent.
A Porsche neve sokak számára egyet jelent a nagyszerű sportautókkal, nem is alaptalanul. De persze ma már nem nagyon engedheti meg magának egy ilyen gyártó sem, hogy ne hallgasson a piac szavára, így hát 2002 óta van SUV-jük is, a Cayenne, 2009-ben pedig bemutatták a Panamerát is, amely az első generációban négyajtós limuzin volt, később Sport Turismo néven kombi is készült belőle. Közben nem felejtették el azért azt sem, mitől Porsche a Porsche, igazán jó vezetni ezeket a Panamerákat is, volt szerencsém a második generációs Turbóhoz, elképesztően bitangul gyorsul, és zseniálisan kanyarodik.

Viszont már ez a második széria is elég koros, 2016 óta van velünk, azaz aktuális volt, hogy idén ne modellfrissítéssel, hanem új generációval jöjjön elő a német gyártó. A dizájn ezúttal is tipikusan porschés, és bár nem lett radikálisan más a friss Panamera, azért nagyon sok ponton hozzányúltak, amitől valahogyan kompaktabbnak tűnik. Pedig a méretek nem változtak, 5,05 méter a hossz, 1,94 méter a szélesség és 1,42 méter a magasság. Ennél a hosszított kivitel 15 centivel hosszabb. Átdolgozták a lökhárítókat, a motorháztetőt és a csomagtérfedelet, sőt az ajtókat is, és az oldalablakok vonala is eltérő az elődhöz képest. A lámpatesteket is átformálták, a hátsó például vesztett is ezzel a karakteréből, egyenes lett. Apropó, világítás: a mátrix-ledes fényszóró alapáras, a HD-változat oldalanként 32 ezer leddel feláras.
A belső kialakítás a Taycanhoz és az aktuális Cayenne-hez hasonlít, a váltót a kormány mellől működtethetjük, a műszeregység természetesen teljesen digitális, ez a kijelző amúgy 12,6 hüvelykes, vagyis kissé talán szokatlan módon nagyobb, mint a középső képernyő a maga 12,3 colos átmérőjével. Ha nem lenne elég az egérmoziból, az utas elé is jutott egy 10,9 colos. Ezen amúgy akár menet közben is lehet streamelni különböző tartalmakat, középen azonban csak álló helyzetben tehetjük ugyanezt. A klímát, az ülésfűtést és -masszázst, de akár a hangulatvilágítást is állíthatjuk Apple Carplayen vagy hangvezérléssel, Siri segítségével.

Műszakilag is hoz újdonságokat a négyajtós Porsche-limuzin. A forgalmazás kezdetén a Panamera és a Panamera 4 egyaránt a 2,9 literes biturbó V6-os frissített változatával lesz elérhető, ami a megemelt töltőnyomásnak, a befecskendezés módosításának és egyéb finomításoknak köszönhetően 330 lóerő helyett immár 353-at tud, a nyomaték 500-ról 550 Nm-re növekedett. A hátsókerekes 5,2, az összkerekes 4,8 alatt van százon, végsebességük 272, illetve 270 km/h.
A konnektorból is tölthető Panamera Turbo E-Hybrid jelenti majd a csúcsot, legalábbis egyelőre biztosan: bár a Cayenne Turbo E-Hybrid szintjét nem éri el, azért így is ráemel egy picit a kifutó variánsára: a 680 lóerő megmarad, de mellé 850 helyett 930 Nm áll rendelkezésre. A lovaknak csak a megoszlása más, mert a négyliteres, kétturbós V8-ast kiegészítő villanymotor 136 paci helyett 190-et teljesít. Ez utóbbi az alaposan áttervezett, nyolcgangos duplakuplungos váltó házában kapott helyet. A nulla-száz 3,5 másodperc alatt van meg, és ha kell, akár 315 km/h-ig is hajthatjuk. Az akku 25,9 kilowattórás, WLTP szerint 91 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígér, 11 kW-os töltővel 2 óra 39 perc alatt lehet feltölteni. Az ígéretek szerint a jövőben még három plug-in hibriddel számolhatunk.

Az igazi csemege azonban az új futómű. Kétkamrás, kétszelepes, légrugós megoldásról van szó már alapáron is, külön – és természetesen elektronikusan – vezérelt ki- és berugózással. Ez már eleve elég komfortos, de aki többet akar, a plug-in verzióhoz megrendelheti a Porsche Active Ride-ot. Itt is kétszelepes lengéscsillapítókat kapunk, de a súlycsökkentés érdekében egykamrás légrugózással, külön hidraulikapumpával. Az benne a csodás, hogy igyekszik mindenféle egyenetlenséget és erőhatást kompenzálni. Egyik üzemmódjában például a karosszéria vízszintesen tartására törekszik, legyen szó akár fékezésről, akár gyorsításról, akár kanyarodásról. Másik módjában pedig kissé bedől a kanyarokban, hogy csökkentse az utasokat terhelő erőket.
A még komolyabb technikával magasabb árak is együtt járnak. A megújult Panamera már rendelhető, az első példányokat március környékén kapják meg a vevők, de a németországi árak azt mutatják, hogy durván 10 ezer eurós (közel négymillió forintos) többletre lehet számítani a kifutó modellhez képest. Ottani adatok szerint 108 ezer lesz az alapmodell, 112 ezer az összkerekes, 193 ezer a hibrid. A Sonderwunsch programban egyedi igényeket is megvalósítanak.
Merülj el galériánkban is!

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát
Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.
A V8-as Suzuki, amit a Mazda MX–5 riválisának szántak
Nem a leggyorsabb, nem a legerősebb – mégis kultautó lett az MX–5. A Suzuki C2 viszont soha nem ment gyártásba.
Rövidesen visszatér Perzsia hercege
Remake készül a Prince of Persia: The Sands of Time videójátékból, nem is kell rá sokat várni.
Sean Penn megmondta, mit gondol a fiatal színészekről
Szerinte Jennifer Lawrence az utolsó mozisztár, de a többiekről is határozott véleménye van.
Ilyen típusú férfiakkal nem szívesen randiznak a nők
Ha nem veszed elég komolyan a mentális egészségedet, az bizony kizáró ok lehet egyeseknél.
Minden fiú álma: az űrhajózás
Kapu Tibor a második magyar űrhajósként készül a kilövésre, mi pedig a friss InStyle MEN-ben azt próbáltuk megfejteni, miért álmodoznak a világűrről fiúk milliói világszerte.