Promóció
952 lóerősre frissítette a Porsche a Taycan Turbo S-t

Nem a külsőségekkel voltak elfoglalva, a nagy változások a lemezek alatt rejtőznek. A hatótávolság is nagyot nőtt.
A Porsche Taycan esetében kissé talán megtévesztő a Turbo S elnevezés, hiszen elektromos autóról van szó, természetesen turbófeltöltőt hiába keresnénk benne. Az viszont igaz, hogy a modell legerősebb kivitelével van dolgunk, amelyet most alaposan felfrissített a német sportkocsigyártó. Na, nem külsőleg, mert e tekintetben minimális az eltérés, de a technikát elég sokat reszelgették, ami a puszta számokon is látszik.

Míg a kifutó Turbo S bekapcsolt rajtautomatikával 761 lóerős maximumot tudott, ez az új már 952-t, ami még ezen a szinten is hipertérugrásnak számít. A 0-100 km/h-s gyorsuláshoz 2,4 másodpercre van szüksége. Mindezt a korábbihoz hasonló méretű, de belül teljesen átdolgozott villanymotorokkal érték el, a nagyobb teljesítményhez szerényebb tömeg is párosul. Ez egyébként nemcsak a csúcsmodellre, hanem a többi Taycanra is igaz, így azoknál is tapasztalható teljesítménynövekedés. Az összkerekes Taycanokhoz kérhetjük extraként az aktív futóművet, ami a kaszni dőlését küszöböli ki, tempósabb kanyargásnál is vízszintben tartja a bódét.
Az akkumulátortechnika is teljesen új, az akkupakkokat 3,6 millió kilométeren át tesztelték, mire nyugodt szívvel be tudták építeni a Taycanba. Ez a hatótávok terén mintegy 35 százalékos pluszt jelent, a maximum, amit a WLTP-norma szerint meg lehet tenni a villany-Porschéval, az 678 kilométer. Ez az érték az alapmodellhez tartozik, a Turbo S legfeljebb 630-at megy egy töltéssel. Amúgy a villámtöltés teljesítményét 270 kW-ról 320 kW-ra növelték, és tovább is tudja tartani ezt, mint az előd. Összehasonlításképpen: 10-ról 80 százalékra már nem 37, hanem csupán 18 perc is elég.

Az európai piacokon már tavasszal elkezdik a forgalmazást, a várakozások szerint valamivel magasabb árakra lehet számítani, mint a kifutó modellnél, de talán nem is meglepő, hogy a fejlesztéseknek ára van.
Nézd meg alaposan a Taycant galériánkban:
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.