Promóció
Elegancia és praktikum tökéletes keveréke – Teszt: Range Rover Evoque - 2024.
Stílusos? Igen. Luxus? Természetesen. Csak nőknek? Ugyan már! Az új Range Rover Evoque nem csak a dizájn és a technológia kedvelőinek szól, hanem mindenkinek, aki egy prémium kompakt SUV-ra vágyik. Kipróbáltuk a 2024-es modellt, a tapasztalatok alapján pedig kijelenthetem: ez az autó nem csak mutatós, de vezetni is élmény.
Dizájn és kifinomultság felsőfokon
Első ránézésre a 2024-es Evoque formaterve igazi mestermű. Az új pixel LED fényszórók és a frissített, szögletes hűtőrács modern eleganciát sugároznak, míg a Corinthian Bronze szín a fekete kiegészítőkkel egyszerre robusztus és kifinomult. Ez a színkombináció tökéletesen egyensúlyoz a markáns és elegáns megjelenés között, így nemcsak a hölgyek, hanem a férfiak számára is vonzó választás lehet. A karcsú, dinamikus vonalak és az agresszív lökhárítók igazán különlegessé teszik az Evoque megjelenését, és garantáltan minden szem rászegeződik majd az utcán.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Belső tér: letisztult kényelem
Az Evoque belseje minimalista, mégis otthonos, amelyben könnyen jól érzi magát az ember. Az új 11,3 colos érintőképernyővel minden funkció könnyedén elérhető, és egyáltalán nem hiányoznak a fizikai gombok. Nekem kifejezetten tetszett, hogy az autó vezérlése egyszerű és logikus, minden szükséges menüpontot gyorsan és intuitívan elérhettem. Az egyébként fekete beltér nemcsak letisztult, de otthonos is, a sötét króm és alumínium betétek pedig finoman hangsúlyozzák a prémium érzést.
Az anyaghasználat és az összeszerelés minősége kiváló, a szellőzők körüli díszítések és a puha tapintású felületek is hozzájárulnak a kellemes összképhez. Az ülések kényelmesek és jól támasztják a testet, bár némi extra combtámasz és állíthatóság még javítana a komforton hosszabb utakon.
Menetdinamika: nyugodt és kifinomult vezetési élmény
Az Evoque motorkínálata is változatos: elérhető háromhengeres, 1,5 literes turbós benzinmotorral, amely 160 lóerejével teljesen elegendő általános használatra. Ezen kívül létezik plug-in hibrid változat is 269 lovas rendszerteljesítménnyel, akár 60 kilométer körüli elektromos hatótávval, amely lehetővé teszi, hogy városi környezetben gazdaságosabban és környezetkímélőbb módon közlekedjünk. Dízelből 163 vagy 204 lóerőset lehet választani.
Az erősebb dízelmotoros verzió - amilyen a tesztautónk is volt - magabiztosan viszi az Evoque-ot mindenféle körülmények között. A kilencfokozatú automata váltó simán kapcsol, bár néha kissé hezitál, amit az S mód bekapcsolásával orvosolhatunk. Városi forgalomban és autópályán is kellemes élmény vezetni: a motor halk, és az autó szépen reagál a gázpedál parancsaira. Az Evoque nem sportautó, de könnyedén tartja a lépést a mindennapi forgalom ritmusával.
A futómű kényelmes, jól csillapítja az úthibákat, és nagyobb sebességnél is stabil marad. Az Evoque az úttartása és a kormányreakciói alapján a prémium SUV-k élvonalába tartozik, bár néhány rivális még precízebb kormányzást kínál. A terepképességek terén is hozza a márkától megszokott szintet: a nagy hasmagasság és a kapcsolható összkerékhajtás lehetővé teszi, hogy könnyedén boldoguljunk rosszabb minőségű utakon is.
Felszereltség és biztonság: kényelem és funkcionalitás
A Range Rover Evoque felszereltsége bőséges: automata fényszórók, Meridian audiorendszer, fűthető és szellőztethető első ülések, fűthető hátsó ülések és kétzónás klíma is rendelkezésre áll. A vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay is alapfelszereltség, ami nagyban megkönnyíti a telefonunk integrálását a rendszerbe. A 360 fokos kamera és a parkolássegítő rendszerek mellett a tolatókamera is rendkívül hasznos a városi közlekedés során.
Konkurensek: az Evoque előnye
Az Evoque előnye a versenytársakkal szemben a különleges, egyedi megjelenés és az ikonikus Range Rover-presztízs. Míg a konkurensek – mint az Audi Q3, BMW X1, Mercedes-Benz GLA és Volvo XC40 – sokszor sportosabb vagy futurisztikusabb vonalakat követnek, addig az Evoque ötvözi a luxust, a letisztult formavilágot és a prémium terepjáró hagyományokat. Ez teszi igazán egyedivé és vonzóvá mindazok számára, akik a stílus és a sokoldalúság tökéletes kombinációját keresik.
Összegzés: kiváló társ a mindennapokra
A 2024-es Range Rover Evoque egy elegáns, könnyen kezelhető és stílusos kompakt SUV, amely a modern technológia és a prémium minőség kedvelőinek kiváló választás lehet. Igazi társ akár a városban, akár az aszfaltról kissé letévedve is. Nemcsak nőknek, hanem mindenkinek, aki szereti a prémium életérzést és az egyedi megjelenést, de nem akar kompromisszumot kötni a használhatóság terén. Könnyű beleszeretni, és nem csak mutatós, hanem valóban meg is állja a helyét a mindennapokban. Az Evoque listaára 1,5-ös benzinmotorral, enyhe hibrid rendszerrel kicsivel 21 millió forint fölött indul, a dízelt 21,5-től kínálják, de Autobiography felszereltségi szinttel már a 30-at is átléphetjük. A konnektoros hibrid alapára 26 millió forint.
Lapozd át a galériát is!
Tom Hardy: a kemény fiú megszelídült
A férfiasság megtestesült szimbóluma, aki a húzós átalakulásoktól sem riad vissza.
11 apró érdekesség a 30 éves Interjú a vámpírral kapcsán, amiről talán nem is hallottál
Brad Pitt és Tom Cruise például olyannyira nem jött ki egymással, hogy azóta sem dolgoztak együtt. De van itt még más is.
A kerekasztal lovagjai mutatják az időt ezen az órán
Artúr király legendája elevenedik meg a Roger Dubuis újdonságán, ráadásul már nem is először.
Tyson és Paul bunyózzon puszta kézzel – mondja a UFC-harcos
Az egykori MMA-versenyző ma már humoristaként is tevékenykedik, így nem világos, most melyik énje beszélt belőle.
Nolan filmjében láthatjuk újra együtt Zendayát és Tom Hollandet
Egyre több infó lát napvilágot az Oppenheimer rendezőjének új alkotásáról, de nagyon sok még a kérdőjel.
Felejtsd el az új Call of Dutyt: ez a shooterek igazi királya
A Call of Duty: Black Ops 6 ugyan nagy sikereket arat, de a lövöldözős játékok királya jelenleg egy másik játék.