Elektromos crossoverként tért vissza az ikonikus Renault

Renault 4 E-Tech Electric
Forrás: Renault

Jármű

8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Milyen cipők kellenek egy alapruhatárba?

Facebook
Twitter
Pinterest

A Renault 4-et három évtizeden át gyártották, modellciklusának végére a márka legtöbbet eladott autója lett. Most újra itt van.

Egyszerű és masszív konstrukció, egy autó, amely tömegeket mobilizált: ez volt a Renault 4, amelyet 1961 nyarán kezdtek gyártani, bár a nevet csak néhány évvel később kapta meg. Száznál is több országban forgalmazták, 1992-ben készült el a búcsúkiadás, noha két országban, Szlovéniában és Marokkóban még további két évig folyt az összeszerelés. Összesen 8,1 millió példány talált gazdára, amivel akkoriban a legtöbbet eladott Renault-nak számított, bár azóta letaszították a trónról.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Renault 4 E-Tech Electric
forrás: Renault

Most viszont visszatért, még ha messze nem is változatlan formában: a Párizsi Autószalonon mutatták be a Renault 4 E-Tech Electric elektromos crossovert. Persze az vitathatatlan, hogy a formatervezők ihletet merítettek a legendás ősből, bizonyos részleteket, mint az első fényszórók vagy a maszk, igyekeztek modern köntösbe bújtatva újraértelmezni.

A maga 4,14 méterével az újdonság ugyan közel fél méterrel hosszabb, mint a régi 4-es, de ma ezzel bőven kisautónak számít, a franciák palettáján a Clio és a Captur között foglal helyet. 420 literes csomagtartója a kompaktok között is megállná a helyét, ráadásul csupán 61 centi magasra kell emelni a szatyrokat és táskákat. A beltér a modern és a retrós jegyeket ötvözi, a vezető előtt 10,1 colos virtuális műszeregység, középen egy 10 hüvelykes képernyő kapott helyet.

Renault 4 E-Tech Electric
forrás: Renault

Az autó ugyanúgy az Ampr Small padlólemezre épült, mint az R5, és kétféle teljesítményszinttel készül. A gyengébbik 122 lóerős, a 40 kilowattórás akkupakkal pedig 300 kilométer körüli hatótávot ígér, míg az erősebb, 150 lovas változatnak az aksija is nagyobb, 52 kWh-s, ami a WLTP-ciklus szerint akár 402 kilométerre is elegendő. Előbbit 80, utóbbit akár 100 kilowattal is lehet tölteni, ugyanakkor a kétirányú töltést mindkettő tudja. A kategóriában igazi különlegességnek mondhatjuk az elöl-hátul multilink futóművet.

A Renault 4 E-Tech Electric európai forgalmazását várhatóan jövőre kezdik meg, így pontos árlistára is később számíthatunk.

Addig is nézd meg alaposan a galériában:

Galéria / 152 kép

Renault 4 E-Tech Electric

Megnézem a galériát

Videók

Jármű

8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Promóció

Milyen cipők kellenek egy alapruhatárba?

Kép
Tech

Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra

Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.

Kép
Stílus

Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez

Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.

Kép
Jármű

Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság

A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?

Kép
Stílus

Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.

A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.

Kép
Tech

Szinte biztos, hogy érkezik az Xbox kézi konzol

Már csak az a kérdés, sikeres lehet-e egy ennyire telített piacon a Microsoft handheldje?

Kép
Szórakozás

Rossz hír a Marvel-fanoknak: elhalasztottak két Bosszúállók-filmet

Más projekteket pedig átneveztek, sőt töröltek is. Azért így is lesz mit nézni jövőre.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!