Elektromos crossoverként tért vissza az ikonikus Renault

Renault 4 E-Tech Electric
Forrás: Renault

Jármű

A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció

Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled

Promóció

Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Az EVA Air bemutatja új Premium Economy osztályát a Bécsből Tajpejbe tartó közvetlen járatain

Facebook
Twitter
Pinterest

A Renault 4-et három évtizeden át gyártották, modellciklusának végére a márka legtöbbet eladott autója lett. Most újra itt van.

Egyszerű és masszív konstrukció, egy autó, amely tömegeket mobilizált: ez volt a Renault 4, amelyet 1961 nyarán kezdtek gyártani, bár a nevet csak néhány évvel később kapta meg. Száznál is több országban forgalmazták, 1992-ben készült el a búcsúkiadás, noha két országban, Szlovéniában és Marokkóban még további két évig folyt az összeszerelés. Összesen 8,1 millió példány talált gazdára, amivel akkoriban a legtöbbet eladott Renault-nak számított, bár azóta letaszították a trónról.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Renault 4 E-Tech Electric
forrás: Renault

Most viszont visszatért, még ha messze nem is változatlan formában: a Párizsi Autószalonon mutatták be a Renault 4 E-Tech Electric elektromos crossovert. Persze az vitathatatlan, hogy a formatervezők ihletet merítettek a legendás ősből, bizonyos részleteket, mint az első fényszórók vagy a maszk, igyekeztek modern köntösbe bújtatva újraértelmezni.

A maga 4,14 méterével az újdonság ugyan közel fél méterrel hosszabb, mint a régi 4-es, de ma ezzel bőven kisautónak számít, a franciák palettáján a Clio és a Captur között foglal helyet. 420 literes csomagtartója a kompaktok között is megállná a helyét, ráadásul csupán 61 centi magasra kell emelni a szatyrokat és táskákat. A beltér a modern és a retrós jegyeket ötvözi, a vezető előtt 10,1 colos virtuális műszeregység, középen egy 10 hüvelykes képernyő kapott helyet.

Renault 4 E-Tech Electric
forrás: Renault

Az autó ugyanúgy az Ampr Small padlólemezre épült, mint az R5, és kétféle teljesítményszinttel készül. A gyengébbik 122 lóerős, a 40 kilowattórás akkupakkal pedig 300 kilométer körüli hatótávot ígér, míg az erősebb, 150 lovas változatnak az aksija is nagyobb, 52 kWh-s, ami a WLTP-ciklus szerint akár 402 kilométerre is elegendő. Előbbit 80, utóbbit akár 100 kilowattal is lehet tölteni, ugyanakkor a kétirányú töltést mindkettő tudja. A kategóriában igazi különlegességnek mondhatjuk az elöl-hátul multilink futóművet.

A Renault 4 E-Tech Electric európai forgalmazását várhatóan jövőre kezdik meg, így pontos árlistára is később számíthatunk.

Addig is nézd meg alaposan a galériában:

Galéria / 152 kép

Renault 4 E-Tech Electric

Megnézem a galériát

Videók

Jármű

A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció

Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled

Promóció

Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt

Promóció

Az EVA Air bemutatja új Premium Economy osztályát a Bécsből Tajpejbe tartó közvetlen járatain

Kép
Tech

Erőszakos videójátékok: bekeményít a YouTube

A YouTube bejelentette, hogy módosítja a fiatalkorúakat védő irányelveit. Bizonyos videójátékos tartalmakat a jövőben csak nagykorú, bejelentkezett felhasználók nézhetnek meg.

Kép
Szórakozás

Leonardo DiCaprio 10 legjobb filmje a közönség szerint

Egészen hihetetlen, milyen érzékkel választja meg a szerepeit.

Kép
Jármű

Eladó a McLaren, amivel Senna először nyert hazai pályán

A brazil versenyzőlegendának nagyon sokat jelentett szülőhazája, ezért is olyan fontos ez a versenyautó.

Kép
Tech

Ilyen lehet az első széthajtható iPhone – akár már jövőre jöhet

Az Apple egyelőre titkolózik, de az iparági pletykák már egyre többet sejtetnek a rejtélyes mobilról.

Kép
Stílus

A Barcelona sztárjainak az AMIRI szállítja az eleganciát

A katalán futballóriás ötéves megállapodást kötött az amerikai divatházzal.

Kép
Otthon

Mi az a hőhíd, és miért fontos róla beszélni?

Amikor építkezést vagy házfelújítást tervezünk, legtöbben a látványos dolgokra koncentrálunk: milyen legyen a tető, a nyílászárók, a burkolatok. Ám legalább ilyen fontos a rejtett részletek helyes kialakítása, például a hőszigetelés szempontjából.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!