Elektromos crossoverként tért vissza az ikonikus Renault
A Renault 4-et három évtizeden át gyártották, modellciklusának végére a márka legtöbbet eladott autója lett. Most újra itt van.
Egyszerű és masszív konstrukció, egy autó, amely tömegeket mobilizált: ez volt a Renault 4, amelyet 1961 nyarán kezdtek gyártani, bár a nevet csak néhány évvel később kapta meg. Száznál is több országban forgalmazták, 1992-ben készült el a búcsúkiadás, noha két országban, Szlovéniában és Marokkóban még további két évig folyt az összeszerelés. Összesen 8,1 millió példány talált gazdára, amivel akkoriban a legtöbbet eladott Renault-nak számított, bár azóta letaszították a trónról.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Most viszont visszatért, még ha messze nem is változatlan formában: a Párizsi Autószalonon mutatták be a Renault 4 E-Tech Electric elektromos crossovert. Persze az vitathatatlan, hogy a formatervezők ihletet merítettek a legendás ősből, bizonyos részleteket, mint az első fényszórók vagy a maszk, igyekeztek modern köntösbe bújtatva újraértelmezni.
A maga 4,14 méterével az újdonság ugyan közel fél méterrel hosszabb, mint a régi 4-es, de ma ezzel bőven kisautónak számít, a franciák palettáján a Clio és a Captur között foglal helyet. 420 literes csomagtartója a kompaktok között is megállná a helyét, ráadásul csupán 61 centi magasra kell emelni a szatyrokat és táskákat. A beltér a modern és a retrós jegyeket ötvözi, a vezető előtt 10,1 colos virtuális műszeregység, középen egy 10 hüvelykes képernyő kapott helyet.
Az autó ugyanúgy az Ampr Small padlólemezre épült, mint az R5, és kétféle teljesítményszinttel készül. A gyengébbik 122 lóerős, a 40 kilowattórás akkupakkal pedig 300 kilométer körüli hatótávot ígér, míg az erősebb, 150 lovas változatnak az aksija is nagyobb, 52 kWh-s, ami a WLTP-ciklus szerint akár 402 kilométerre is elegendő. Előbbit 80, utóbbit akár 100 kilowattal is lehet tölteni, ugyanakkor a kétirányú töltést mindkettő tudja. A kategóriában igazi különlegességnek mondhatjuk az elöl-hátul multilink futóművet.
A Renault 4 E-Tech Electric európai forgalmazását várhatóan jövőre kezdik meg, így pontos árlistára is később számíthatunk.
Addig is nézd meg alaposan a galériában:
A Playstation már a következő lépésedet is tudja
A mesterséges intelligencia már azelőtt kitalálja, mit akarsz csinálni egy videójátékban, hogy a kontroller gombját érintenéd.
Plüss szívecskék Valentin-napra? Adj inkább élményt helyette
Közeleg a Valentin-nap, és újra itt van az ideje a szokásos kérdésnek: mit adj a kedvesednek? Egy újabb plüss szívecskét, esetleg csokoládét? Túl kiszámítható! Mi lenne, ha idén valami igazán különleges ajándékkal lepnéd meg a partneredet? A válasz: tantra masszázs! És hogy miért érdemes ezt választanod? Tarts velem, és fedezd fel, hogyan válhat egy ilyen masszázs a legemlékezetesebb Valentin-napi élménnyé!
Farmer helyett! Nicholas Hoult nadrágja 2025-ben erősen kihagyhatatlan lesz majd
Nicholas Hoult összeállítása annyira jól sikerült, hogy bebizonyította, messze nem kell annyira tartani ezektől a daraboktól.
10 remake, ami jobban sikerült, mint az eredeti film
Közkeletű vélekedés, miszerint egy remake film sosem érhet fel az alapjául szolgáló műhöz, és valljuk be, a legtöbb esetben ez az állítás megállja a helyét, de most elhoztuk az ellenpéldákat.
Elérhetőbb változat is jön a Forrest Gump-féle Nike-ból
Igaz, ez most nem pont egy Cortez, hanem egy Book 1, de a színek azért stimmelnek.
Érkezik az első elektromos Royal Enfield
Úgy fest, még az ilyen nagy hagyományokkal rendelkező márkáknál is a villanyhajtás lehet a jövő záloga.