Hogyan lett a Rolex a legnagyobb óramárka?

Mit csináltak másként, mint mindenki más, és hogyan értek fel a csúcsra?
Az InStyle MEN őszi számában egy a harmincoldalas órás melléklet is helyet kapott, amiben többek között annak is utánajártunk, miért éppen a Rolex lett az óragyártó, amit mindenki ismer.
"Egyből eszünkbe juthat Ricky Gervais egyik megmondása: „Sokszor hallom, hogy kérdezzük meg az átlagembert, mit gondol erről a kérdésről, amire azonnal azt gondolom: Mi lenne, ha nem kérdeznénk meg az átlagembert semmiről? Tudjátok, milyen sötét az átlagember? Még mindig árulunk nagy palack fehérítőket azzal a felirattal, hogy ne idd meg!” Nos, feltételezve, hogy Gervais téved, és az átlagember okos és értelmes, még akkor sem elvárható tőle, hogy jártas legyen az óraipar összetett, körmönfont, megtévesztő világában. De akkor miért a Rolex? És nem az Omega, a Patek vagy egyéb ötbetűs, hasonlóan hangzatos konkurense?"
- kezdődik Bredán Dávid cikke a Rolexről, melyben elmeséli, hogyan lett a Rolex alapítója kétszer is számkivetett és milyen technikai újításokat vezetett be. Ez utóbbiról kiderül, hogy később Steve Jobs is az ő nyomaiban járt:
"A Rolex tehát, mint ma az Apple, jelentős mértékben a rendelkezésre álló szabadalmak felvásárlásával és alkalmazásával tört az élre, melyeket később természetesen mindketten továbbfejlesztettek (mint Wilsdorf a menetes koronát a 120848-as szabadalmával)."
A cikkből kiderül, hogy a Rolex igen hamar felfedezte a márkanagykövetek fontosságát - influenszerek befor it was cool, mondja a művelt latin -, és mindenkinél előbb kezdtek el életstílust társítania termékeikhez:
"Az órakollekciók tervezésében megnyilvánuló tudatosság nemcsak a kivárásban jelentkezett, hanem a portfólió felépítésében is. Az 1953-as Explorer (hegyi felfedezőknek), az 1953-as Submariner (professzionális búvároknak), az 1955-ös GMT-Master (interkontinentális pilótáknak), az 1956-os Milgauss (nagy erejű mágneses terekben, például a CERN-ben dolgozó tudósoknak) készült kollekciókkal a márka egyértelművé tette, hogy a Rolex kiváló minőségű szerszámórákat kíván készíteni a világ legfelkészültebb, legmagasabb elvárásokkal rendelkező kutatóinak, mérnökeinek, tudósainak, búvárainak és pilótáinak."
A Rolex sikere - mind az árbevételben, mind a várólisták hosszában mérve - kiemelkedő az óragyártók között. Vannak drágább vagy szebben kidolgozott órákat gyártó műhelyek, viszont a Rolex tekinthető a nagyszériás gyártás csúcsának, amihez minden nagy márka fel szeretne nőni.
Ha érdekel, hogy mik voltak azok a kisebb nagyobb lépések, mik voltak a jó időben meghozott jó döntések, amik az óragyártás csúcsára vezették a Rolexet, akkor keresd az InStyle MEN őszi lapszámát: a szuper- és hipermarketekben, a benzinkutakon és természetesen az Inmedio, valamint a Relay polcain is megtalálod!

Semmi extra részlet, szimplán csak klasszikus! Daniel Craig egy szett erejéig visszatért James Bond stílusához
Daniel Craig annak ellenére, hogy egy ideje már maga mögött hagyta a 007-es karakterét, azért nem teljesen vetette el a klasszikus megjelenések lehetőségét.
Ha a pénz nem számít: ezek a legdrágább autók a magyar piacon
Ezeknek a különlegességeknek az árából akár egy egész flottányi hétköznapi autót is megvehetnél. De ezekre sokkal jobban lehet vágyni.
Az Oscar parádés mesterötöse: csak három filmnek sikerült
Az Oscar-díj történetében van pár emlékezetes tarolás, de az öt főkategóriát csak három produkciónak sikerült megnyernie.
Fókaként énekel Seal ebben a bizarr reklámban
Egyik legismertebb slágerét költötte át a Mountain Dew kedvéért az idei Super Bowlra.
Ezt nézi majd a fél világ: a legjobb Super Bowl-reklámok
A cégek vagyonokat fizetnek azért, hogy az év egyik legnagyobb sporteseményén reklámozzanak. Akkor már a szpot sem lehet akármilyen.
Életük baklövése? Színészek, akik visszautasítottak egy Oscar-díjas szerepet
Ezeknek az Oscar-díjas filmeknek a sorsa egészen másként is alakulhatott volna!