Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR

Ruf CTR Yellowbird
Forrás: Gooding & Company

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.

Hardcore autós körökben a Ruf fogalom, és nem véletlenül. Noha felületesen szemlélve elintézhetnénk a tevékenységüket annyival, hogy Porschékat tuningolnak, ami ugye nem olyan nagy cucc, hiszen csinálják ezt még páran. Azonban ez elég elnagyolt leírása lenne a Rufnak. Ők ugyanis nem pusztán felpakolnak némi optikát meg egy teljesítményoptimalizálást, hanem terveznek, fejlesztenek, építenek. Alkotnak, ezt túlzás nélkül mondhatjuk. Sőt, ma már saját padlólemezre saját kasznit is felhúznak, de a Porsche-utánérzést ezeknél az önálló modelleknél sem engedik el.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Ruf CTR
forrás: Gooding & Company
Ránézésre ''csak'' egy 911-es. Pedig nagyon más

Minket most gazdag történelmükből egészen pontosan a Ruf CTR érdekel: ezt az autót 1987 és 1996 között készítették a 964-es gyári kódú Porsche 911 alapjaira. 29 darabot közvetlenül a Porschétól kapott kiindulási pontból tökéletesítettek, míg további 20-30 példányt ügyfelek autóiból faragtak át. A CTR típusnév betűinek feloldása a C-csoportos Turbo Ruf.

A 3367 köbcentiméteres, hathengeres bokszermotort két KKK-turbóval fújták meg, így 469 lóerő és 553 newtonméter fért ki belőle, mindehhez 1150 kilogrammos súly társult. A maximális vezetési élmény érdekében természetesen kézi váltóval szerelték, kezdetben csak ötfokozatúval, majd opcionálisan hatgangossal. Nulláról százra 4,2 másodperc alatt gyorsult, 200 km/h-n 10,2 alatt volt, végsebessége 339 km/h. A maga korában Ferraritól Lamborghiniig és vissza gyakorlatilag mindennek képes volt elkenni a száját.

Ruf CTR motortér
forrás: Gooding & Company
Ez az avatatlan szemnek csak egy bokszermotor. A műértőknek műalkotás

Az autó a Yellowbird becenevet kapta, mégpedig az amerikai Road & Track magazin szerzőjétől, akit nagyon megfogott a sárga autó és a kék ég kontrasztja azon a tesztnapon, amelyen a világ leggyorsabb autóit eresztették össze. Pedig ezt a Blutengelb fantázianevű sárga fényezést mindössze kilenc példány viseli. Az egyikért éppen most csengettek ki annyi pénzt, amennyit CTR-ért soha korábban nem adott senki. Ráadásul ebben már a hatos váltó van, eddigi két tulajdonosa pedig alig 1700 kilométert rakott bele. Megvannak hozzá az eredeti dokumentumai és szerszámkészlete is. A Gooding & Company árverésén így picivel több, mint hatmillió dollárt, azaz durván 2,2 milliárd forintot ért meg egy gyűjtőnek. Arra mérget vehetünk, hogy nem csinált vele rossz üzletet, mert egy ilyen autónak az értéke már csak növekedni fog.

Ruf CTR
forrás: Gooding & Company
Ennyi kilométerrel a beltér lényegében új

Ami a CTR örökségét illeti: a harmincadik évfordulóra, 2017-ben a Ruf elkészítette a CTR Anniversaryt, ami ugyan külsőre nagyon hasonlít, de nem 964-es karosszériát használtak hozzá, hanem a berlini Vela Performance-szal gyártattak szénszálas kasznit, ami szintén szénszálas padlóra és csővázra került. A 3,6 literes, Porsche-féle bokszert 710 lóerőig hegyezték, jóval túlszárnyalva a nagy előd tudását. A nyerseségből szemernyit sem engedtek, az exkluzivitást pedig az 50 darabos limitált példányszám, valamint az akkori árfolyamon számolt 2-300 millió forint körüli ár garantálta.

Lapozd végig a galériát is, ilyet ritkán látsz:

Galéria / 8 kép

Ruf CTR

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Stílus

Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox

A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.

Kép
Jármű

A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent

Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.

Kép
Szórakozás

Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06

A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.

Kép
Tech

Az ország, ahol az AI írja a törvényeket

Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.

Kép
Otthon

Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?

A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.

Kép
Életmód

Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós

Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!