Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR

Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Hardcore autós körökben a Ruf fogalom, és nem véletlenül. Noha felületesen szemlélve elintézhetnénk a tevékenységüket annyival, hogy Porschékat tuningolnak, ami ugye nem olyan nagy cucc, hiszen csinálják ezt még páran. Azonban ez elég elnagyolt leírása lenne a Rufnak. Ők ugyanis nem pusztán felpakolnak némi optikát meg egy teljesítményoptimalizálást, hanem terveznek, fejlesztenek, építenek. Alkotnak, ezt túlzás nélkül mondhatjuk. Sőt, ma már saját padlólemezre saját kasznit is felhúznak, de a Porsche-utánérzést ezeknél az önálló modelleknél sem engedik el.

Minket most gazdag történelmükből egészen pontosan a Ruf CTR érdekel: ezt az autót 1987 és 1996 között készítették a 964-es gyári kódú Porsche 911 alapjaira. 29 darabot közvetlenül a Porschétól kapott kiindulási pontból tökéletesítettek, míg további 20-30 példányt ügyfelek autóiból faragtak át. A CTR típusnév betűinek feloldása a C-csoportos Turbo Ruf.
A 3367 köbcentiméteres, hathengeres bokszermotort két KKK-turbóval fújták meg, így 469 lóerő és 553 newtonméter fért ki belőle, mindehhez 1150 kilogrammos súly társult. A maximális vezetési élmény érdekében természetesen kézi váltóval szerelték, kezdetben csak ötfokozatúval, majd opcionálisan hatgangossal. Nulláról százra 4,2 másodperc alatt gyorsult, 200 km/h-n 10,2 alatt volt, végsebessége 339 km/h. A maga korában Ferraritól Lamborghiniig és vissza gyakorlatilag mindennek képes volt elkenni a száját.

Az autó a Yellowbird becenevet kapta, mégpedig az amerikai Road & Track magazin szerzőjétől, akit nagyon megfogott a sárga autó és a kék ég kontrasztja azon a tesztnapon, amelyen a világ leggyorsabb autóit eresztették össze. Pedig ezt a Blutengelb fantázianevű sárga fényezést mindössze kilenc példány viseli. Az egyikért éppen most csengettek ki annyi pénzt, amennyit CTR-ért soha korábban nem adott senki. Ráadásul ebben már a hatos váltó van, eddigi két tulajdonosa pedig alig 1700 kilométert rakott bele. Megvannak hozzá az eredeti dokumentumai és szerszámkészlete is. A Gooding & Company árverésén így picivel több, mint hatmillió dollárt, azaz durván 2,2 milliárd forintot ért meg egy gyűjtőnek. Arra mérget vehetünk, hogy nem csinált vele rossz üzletet, mert egy ilyen autónak az értéke már csak növekedni fog.

Ami a CTR örökségét illeti: a harmincadik évfordulóra, 2017-ben a Ruf elkészítette a CTR Anniversaryt, ami ugyan külsőre nagyon hasonlít, de nem 964-es karosszériát használtak hozzá, hanem a berlini Vela Performance-szal gyártattak szénszálas kasznit, ami szintén szénszálas padlóra és csővázra került. A 3,6 literes, Porsche-féle bokszert 710 lóerőig hegyezték, jóval túlszárnyalva a nagy előd tudását. A nyerseségből szemernyit sem engedtek, az exkluzivitást pedig az 50 darabos limitált példányszám, valamint az akkori árfolyamon számolt 2-300 millió forint körüli ár garantálta.
Lapozd végig a galériát is, ilyet ritkán látsz:
10 videójáték, amiből megnéznénk egy filmváltozatot
Nemhiába mondják néhány alkotásra, hogy vászonra termett.
Hétfő estétől érdemes lesz az éjszakai égboltot figyelni
Látványos meteorzáporral érkezik meg hazánk fölé is a Lyridák.
A Revuelto inspirálta ezt a limitált Ducatit
A Panigale V4-ből készül pár ilyen különleges példány, amit bárki a saját Lamborghinijéhez igazíthat.
Ezért hagyta el Hollywoodot az Amerikai pite sztárja
Shannon Elizabeth egy teljes generáció számára marad örökre a dögös cserediák, de talált valamit, ami a filmezésnél sokkal fontosabb.
Hordozható lemezjátszóval készül a nyárra a Toshiba
Pontosabban az Aurex almárka dobta piacra az AX–RP10-et, aminek bár létjogosultsága kérdéses, mégis roppant figyelemreméltó.
Ha egy elmélet elindul! Paul Mescal megjelenése rögtön új James Bond-pletykákat indított útjára
Paul Mescal Londonban eléggé hozta a 007-es hangulatot!