Promóció
Retró motorsporthangulat svájci szerkezettel

A Shinola egy fiatal, detroiti márka, ami az 50-es és a hatvanas évek dirt track pályáinak a versenybenzinnel átitatott hangulatát hozza el.
A Shinola Canfield Speedway első ránézésre úgy néz ki, mintha a szegény ember Breitling Top Time-ja lenne, sőt, a második és harmadikra is, ami nem feltétlenül jelent rosszat: jó arányok, színek és retró motorsport hangulat jellemzi.
A Canfield Speedway - mármint az órának nevet adó pálya - egy fél mérföld hosszú, döngölt agyagos ovál volt, ahol 1950 és 1964 özött rendeztek versenyeket, a csúcskorában még a NASCAR Grand National is ellátogatott oda. A Shinola neve hasonlóan hosszú utat járt be, az 1900-as évek elején cipőkrémmárka volt, de 2011-ben Tom Kartsotis megvette a nevet, és megalapította az óramárkáját Detroitban, hogy a megtépázott hírnevű városban új munkahelyeket hozzon létre.

Az első órájukat 2013-ban mutatták be, és rendes tokozócégként csak az összeszerelést végezték, a többi komponenst mind beszállítóktól szerezték be - ez csak ma számít az órás világban alantas tevékenységnek, régen a legtöbb óramárka ezt csinálta, például a Breitling is.
Nyilvánvalóan az óra legtöbb része kínából jön, a szerkezetet viszont Svájcból vásárolják, a quartzokat a Ronda AG-től, míg a Canfield Speedway-be egy Sellita SW510 BH kerül - mely egyébként egy ETA 7750 származék, 27 kővel és 56 órás járástartalékkal.

A polírozott acél tok 44 milliméter átmérőjű, és az óra teljes vastagsága 15,2 mm - vagyis vastag. Az arányai alapvetően jók, a színektől és a számlap kellő részletgazdagsága miatt pedig kimondottan hangulatos. A rakott indexekkel, a zafír üveggel és hátlappal egy kimondottan vagány, az amerikai motorsport hőskorát ügyesen megidéző darab. Az ára körülbelül 1,1 millió forint, ami határeset: egy új, garis, jól kinéző kronóért elfogadható, ugyanakkor a vevők ennyi pénzért általában már elvárják, hogy egy ismert, svájci márka betűi nézzenek vissza a számlapról.
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.