Jármű
Simsont 1,6 millióért – ezek megőrültek?


A németeknél bukkant fel egy teljesen felújított Simson S51 óvatos 4300 euróért. De meddig lehet még emelni a kismotorok árát?
A Simson mindig kitüntetett helyet foglalt el a keleti blokkos kismotorok között. Annak idején erre vágytak, vágytunk a leginkább, miközben sokszor csak Verhovina vagy Riga jutott. Aztán amikor az olasz és japán robogók tömegesen kezdtek beszivárogni az országba, megcsappant a népszerűségük, pár tízezresért egészen jókat ki lehetett fogni. Fiatalok vették tanulómotornak, idősebbek horgászathoz, bizonyos réteg meg kocsmába járáshoz.
Azonban az utóbbi években durván kilőttek az árak. Nemcsak idehaza, hanem Németországban is egyre erősebb közösség épült a Simsonok köré, tehát hirtelen elkezdte megérni felújítani és továbbpasszolni ezeket a gépeket, akár külföldre is. Nem volt ritka látvány, hogy egy-egy utánfutón sorakozva hagyták el az országot a jobb esetben igényesen restaurált, rosszabb esetben csak eladásra összehajított, gagyi alkatrészekkel megpakolt, de szépen csillogó darabok.

Én még 40 ezerért vettem a közepesen lelakott Simson Staromat, az S51-ek valamivel már akkor – tíz éve – is drágábbak voltak. Ma viszont utóbbiból egy pajtából kivakart, épp csak beinduló motorért is elkérnek 200 ezret, a szépekért egymilliót. Az „olcsókat” gyorsan meg is veszik, akik szeretnének nyerni rajta. Egyre nehezebb sajnos elképzelni, hogy saját használatra, gombokért megszerezhessünk egy Simsont.
Az viszont, amit a német Autobild munkatársai szúrtak ki az eBay-en, még ebben a helyzetben is elég durva: 4300 euróért, átszámolva úgy 1,6 millió forintért kínálnak egy fehér S51-et. A leírás szerint minden alkatrésze új, a vázat porfestették, a fém elemeket újrafényezték. Comfort kivitelként látta meg a napvilágot, és ezen nem is módosítottak, viszont kapott új vape-gyújtást, az első fényszóró pedig ledes, és egy Jeep Wranglerből származik, de az eredetit is adják vele.

Hogy ennyiért érdemes-e még Simsonba fektetni, nem merném megjósolni. Nyilván egyre kevesebb van belőle, nehezebb beszerezni, de ez már egy elég magas ár, nem fogadnék rá, hogy jelentősen emelkedhet a későbbiekben. Mindenesetre alkatrész még van hozzá, az MZA a gyári licencekkel és tervekkel rendelkezve biztosítja az utánpótlást. A típusokat ismerő szakemberek is akadnak, ráadásul nem is ördöglakat, lehet rajta tanulgatni a szerelést. De már ez sem filléres hobbi.

Jármű
8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
Ez az egyszerű diéta hatékonyabban fogyaszt, mint hinnéd
Ebben a diétában nem az a lényeg, hogy mit eszel, hanem hogy mikor eszed.
A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini
Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.
Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra
Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.
Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez
Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.
Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság
A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?
Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.
A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.