Tech
Még nagyobb lesz, és megtartja a dízelt a Škoda Superb

A Škoda nagykocsijának aktuális generációja már régóta piacon van, hamarosan jön az utód. Egyelőre álcázva mutatták meg.
Először a harmincas-negyvenes években használta a Škoda a Superb típusnevet, majd a kétezres évek elején, immár a Volkswagen-csoport tagjaként feltámasztották. Jelenleg a harmadik modern kori generációnál tartanak, az aktuális széria 2015 óta van piacon, és akkor is elég idősnek számít, ha tudjuk, 2019-ben volt egy nagyobb modellfrissítés. De nem kell már sokat várni az utódra, most pedig, bár egyelőre álcázva, meg is mutatták a csehek, mire számíthatunk, ráadásul a technikai részleteket sem titkolják.
Noha a Superb eddig is óriási volt, most tovább nő. Hossza egészen pontosan 43 milliméterrel, így már 4,912 méteres, de magasabb is bő egy centivel. A szélesség másfél centiméterrel csökkent, a tengelytáv pedig változatlan maradt, azaz a helykínálat nagyjából megegyezhet majd a mostani modellével, legalábbis a lábteret illetően. A fejtér ellenben minimálisan tágasabb lett. A limuzin csomagtartója 20 literrel, 645-re nőtt, a kombié harminccal lett öblösebb, így már 690 literes.

Ami a dizájnt illeti, természetesen az aktuális márkaarculatba illeszkedik minden, így a hűtőmaszk, a fényszórók, a vonalvezetés – már amennyire az enyhe álcamatricázástól ezt meg lehet állapítani. Amúgy a lámpatestek a korábbinál karcsúbbak lettek, és elérhető a led-mátrix fényszóró is. Belül a hagyományos kezelőszerveket a digitális és virtuális megoldásokkal ötvözték. A központi infotainment-kijelző akár 12,9 colos is lehet a megrendelt változattól függően, ez az eddigi legnagyobb, amit Superbben alkalmaztak. A sebességváltó karja a kormányoszlopra került. A belső térről egyelőre nem tettek közzé fotókat.
Természetesen a vezetéssegédeket is napjaink igényeihez igazították. A vészhelyzeti asszisztenst (Emergency Assist) továbbfejlesztették, ez hivatott figyelni, hogy a sofőr esetleg vezetésképtelenné válik-e. Újdonság a Turn Assist, amelynek kereszteződésekben vehetjük hasznát, segít elkerülni az ütközést más járművekkel, akár vészfékezéssel is. A Crossroad Assist ugyancsak kereszteződésekben van segítségünkre, figyeli a keresztirányú forgalmat, radarszenzorok segítségével a nehezen belátható helyeken is hasznos. A Front Assist új funkciója a Predictive Cyclist Protection, azaz a gyalogosok mellett már a bringásokra is figyel. A Top View négy kamerával, 360 fokban figyeli a kocsi környezetét.

A motorváltozatok kapcsán talán a legfontosabb információ, hogy az új Superb is megtartja a dízelmotorokat. Összesen amúgy hatféle hajtáslánccal lesz elérhető a modell, mindegyik DSG váltóval érkezik. A legkisebb benzines, az 1.5 TSI immár enyhe hibrid rendszert kap, 150 lóerős a teljesítménye. 2.0 TSI-ből az elsőkerekes 204 lóerőt tud, az összkerekes pedig 265-öt. A közös nyomócsöves dízel, a 2.0 TDI 150, valamint 193 lóerős változatban rendelhető, utóbbi a 4x4-es kivitelhez tartozik. Végül pedig a csak kombi karosszériával készülő konnektoros hibrid, az iV jelzésű, szintén 1.5 TSI-re épülő variáns, amely az eddigi 12,7 kilowattórás akku helyett 25,7 kWh-s csomagot kapott, állítólag ezzel 100 kilométer fölé nőtt a hatótávja, ráadásul a töltés is gyorsabb lett. Ez az egy változat hatgangos DSG-t kapott, a többiben hétfokozatút találunk.
A teljes, hivatalos premiert idén novemberben tartják, a kereskedésekbe pedig várhatóan 2024 második negyedévében érkezik meg a friss Škoda Superb. Az árak így nem meglepő módon még nem ismertek.
Nézd meg alaposan az új Superbet galériánkban:
Bruce Willis 10 legjobb filmje, amit bármennyiszer újra tudunk nézni
Összeszedtük kedvenc alkotásainkat a hetvenedik születésnapját ünneplő színésztől.
Ezerből tizenhárom: a magyar válogatott emlékezetes meccsei
A törökökkel vívja története ezredik mérkőzését a magyar férfi labdarúgó-válogatott, szemezgettünk az eddigiekből.
Eladó a cipő, amiben Kobe Bryant történelmet írt
Egy nagyon szűk elitklubhoz csatlakozott, amikor átlépte a harmincezer pontos álomhatárt. Ez a cipő volt a lábán.
Ezért nem kéne elmentened a bankkártyád adatait
Legalábbis nem a böngészőben. Kényelmes megoldás, csak éppen nem a legbiztonságosabb.
Ősztől Puma labdákkal játsszák a bajnokikat Szoboszlaiék
A német sportszergyártó lett a Premier League új hivatalos partnere, a Nike-t váltják.
Pallós Endre: magyar szakember a hollywoodi produkciók mögött
Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Alien: Romulus – csak három produkció azok közül, amelyeken a Prop Factory Studio csapata is dolgozott.