Promóció
Végre egy szimulátorállvány, ami nem ronda

A legtöbb ilyen cockpit csőből vagy zártszelvényből készül, kizárólag a funkcionalitásra koncentrálva. Ennek megfelelően nem is néznek ki valami jól. De a Studio Casti most olyat épített, amit büszkén teszünk be a nappaliba.
Tizenéves koromban nagyon sok játékórát toltam bele szimulátorokba és egyéb, kevésbé valósághű autóversenyzős videójátékokba. Az egyik legfrankóbb karácsonyi ajándék, amire abból az időszakból emlékszem, egy erővisszacsatolásos Logitech kormány volt, ami még ma is működik, de azért érezni már rajta a kilométereket. Később egy hárompedálos, H-váltós G25 szett volt a nagy vágyam, persze szimulátorállvánnyal meg versenyüléssel, de ez már soha nem jött össze, és idővel a számítógépes játékoktól is elszakadtam.

Ez mondjuk nem jelenti azt, hogy műszaki boltokban nem nézek rá néha a kormányokra, és a komplett cockpiteket is szívesen körbejárom. Ezeknek általában a masszív kivitelezését, a jó ergonómiáját, az állíthatóságát szoktam elismerően nyugtázni, viszont olyan még nem sok volt, amire azt is mondtam volna, milyen frankón néz ki. Hogy is nézne, ha egyszer a többség simán csőből vagy zártszelvényből állt össze, és mivel a jó köridőkhöz vagy az élvezetes virtuális csapatáshoz nincs szükség formatervre, itt jobbára meg is álltak az építők.
A Studio Castinál viszont úgy gondolták, nem árt, ha egy ilyen szimulátor-összeállítás jól is néz ki, és büszkén pakoljuk be akár központi helyre, a nappaliba is. Mivel olaszokról van szó, nem meglepő, hogy szorult beléjük stílus, és mivel két fő szakterületük a terméktervezés (vagy akár ipari formatervezés) és a bútorok, volt bőven tapasztalat, amit lehetett kamatoztatni a DrivePod kialakításakor.

A cockpit egy nagy, lekerekített sarkú, pezsgőszínű keretből, valamint egy kék platformból, vagy ha úgy tetszik, padlórészből áll. A keret fogadja be a jókora, ívelt monitort, és onnan nyúlik ki a Formula–1-es stílusú kormány, amely mutatja a fordulatszámot és fokozatkijelzéssel is rendelkezik. A masszív, versenyautós pedálsor távolsága állítható, ahogyan a hatpontos biztonsági övvel felszerelt, a platform színével harmonizáló sportülést is lehet előre-hátra csúsztatni. Ahhoz, hogy minden tökéletesen kézre álljon, természetesen a kormánynak is állíthatónak kell lennie, nem is feledkeztek meg erről sem. Így magasságtól és testalkattól függetlenül mindenki be tudja lőni a számára kényelmes üléspozíciót.
Egyetlen baj van csupán a DrivePoddal: mindössze számítógépes látványtervként létezik, és úgy fest, nem is igazán tervezi a Studio Casti, hogy ennél tovább is menjen vele. Csak azt szerették volna megmutatni, hogy van élet az egyszerű vázakon és az autókarosszériák másolatain túl is. Mindenesetre ha meggondolnák magukat, nem lenne nehéz szépen beépíteni a számítógépet vagy konzolt a rendszerbe. Egyetlen hátrányként talán azt lehetne említeni, hogy egy ilyen összeállítás jóval nehezebb és körülményesebben mozgatható, mint egy sima, csővázas állvány.
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.