Őrület: ennyibe kerül egy rövid reklám a Super Bowl alatt

Amerikaifutball-stadion
Forrás: Pexels / Pixabay

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Hatalmas figyelem övezi az amerikaifutball-bajnokság döntőjét, ezért aztán a reklámidő árát is rendesen megkérik.

Az év egyik legjelentősebb sporteseménye a Super Bowl – bár még mindig az Egyesült Államok a sportág fő bázisa, de világszerte is egyre nagyobb az érdeklődés. Persze nem véletlen, hiszen a sportértékén túl mindig nagyot szól a félidei show-műsor is, vannak, akik már eleve csak azért megveszik a jegyet, vagy odakapcsolnak a tévében. Az utóbbi években csak az amerikai tévéközvetítésnek mintegy 100 millió nézője volt (tavaly 123,7 millió fő, vagyis az USA lakosságának durván harmada kapcsolt oda), a többi kontinensről, illetve streamingről pedig további pár tíz millió összejön.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Így hát érthető, hogy rengeteg nagy cég nagyon szívesen reklámoz a mérkőzés szüneteiben, de nem csak olyan tessék-lássék szpotokkal készülnek, hanem A-listás hollywoodi csillagokkal, élvonalbeli zenészekkel, valamint sztársportolókkal forgatnak.

Tavaly ezek voltak a legjobb kisfilmek:

Mivel tehát nagyon értékes műsoridőről van szó, érthető módon alaposan megkérik a reklámok sugárzásának az árát is. Az elmúlt tíz esztendőben például 88 százalékkal emelkedett a fizetendő díj, míg a legelső, 1967-ben rendezett Super Bowl óta húszezer százalékkal! A televíziós jogokkal rendelkező Fox az idei, 2025-ös nagydöntőre eredetileg 7 millió dollárért hirdette meg a 30 másodperces szpotokat, és ilyen gigantikus ár mellett is tavaly augusztusra betelt minden hely. Igaz, voltak, akik később visszaléptek, de ekkor a nagy érdeklődésre való tekintettel immár 8 millióra emelkedett ez az összeg. Magyarul közel 3,2 milliárd forint egy félperces kis hirdetés lejátszásáért.

Erre az összegre a vállalatok nagyszerű befektetésként tekintenek, hiszen nemcsak az adott termék eladásainak felturbózását várják a szpotoktól, hanem a márkaismertségre is jó hatást gyakorolnak ezek a kisfilmek. Plusz hatalmas presztízsértékkel is bírnak, mivel ugye limitált a műsoridő, azaz nem hirdethet bárki egy Super Bowl alatt.

Nézd meg az idei kedvenc reklámjainkat!

Videók

Kép
Jármű

Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR

Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.

Kép
Életmód

Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?

Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.

Kép
Szórakozás

Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba

A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.

Kép
Szórakozás

Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral

A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.

Kép
Stílus

Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között

Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!