Őrület: ennyibe kerül egy rövid reklám a Super Bowl alatt

Hatalmas figyelem övezi az amerikaifutball-bajnokság döntőjét, ezért aztán a reklámidő árát is rendesen megkérik.
Az év egyik legjelentősebb sporteseménye a Super Bowl – bár még mindig az Egyesült Államok a sportág fő bázisa, de világszerte is egyre nagyobb az érdeklődés. Persze nem véletlen, hiszen a sportértékén túl mindig nagyot szól a félidei show-műsor is, vannak, akik már eleve csak azért megveszik a jegyet, vagy odakapcsolnak a tévében. Az utóbbi években csak az amerikai tévéközvetítésnek mintegy 100 millió nézője volt (tavaly 123,7 millió fő, vagyis az USA lakosságának durván harmada kapcsolt oda), a többi kontinensről, illetve streamingről pedig további pár tíz millió összejön.
Így hát érthető, hogy rengeteg nagy cég nagyon szívesen reklámoz a mérkőzés szüneteiben, de nem csak olyan tessék-lássék szpotokkal készülnek, hanem A-listás hollywoodi csillagokkal, élvonalbeli zenészekkel, valamint sztársportolókkal forgatnak.
Tavaly ezek voltak a legjobb kisfilmek:
Mivel tehát nagyon értékes műsoridőről van szó, érthető módon alaposan megkérik a reklámok sugárzásának az árát is. Az elmúlt tíz esztendőben például 88 százalékkal emelkedett a fizetendő díj, míg a legelső, 1967-ben rendezett Super Bowl óta húszezer százalékkal! A televíziós jogokkal rendelkező Fox az idei, 2025-ös nagydöntőre eredetileg 7 millió dollárért hirdette meg a 30 másodperces szpotokat, és ilyen gigantikus ár mellett is tavaly augusztusra betelt minden hely. Igaz, voltak, akik később visszaléptek, de ekkor a nagy érdeklődésre való tekintettel immár 8 millióra emelkedett ez az összeg. Magyarul közel 3,2 milliárd forint egy félperces kis hirdetés lejátszásáért.
Erre az összegre a vállalatok nagyszerű befektetésként tekintenek, hiszen nemcsak az adott termék eladásainak felturbózását várják a szpotoktól, hanem a márkaismertségre is jó hatást gyakorolnak ezek a kisfilmek. Plusz hatalmas presztízsértékkel is bírnak, mivel ugye limitált a műsoridő, azaz nem hirdethet bárki egy Super Bowl alatt.
Nézd meg az idei kedvenc reklámjainkat!
Az osztatlan siker elmaradt! Timothée Chalamet cipőválasztásán kiakadtak a rajongók
Szerinted is túltolta kicsit a divatozást?
Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR
Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?
Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.
Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba
A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.
Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral
A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.