E-Vitara: itt az első elektromos Suzuki

Suzuki e-Vitara
Forrás: Suzuki

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az utóbbi években már több hibrid is megjelent a japán gyártó kínálatában, most pedig jön az első tisztán villanyhajtású Suzuki.

Bemutatta első tisztán elektromos hajtású modelljét a Suzuki. Az újdonság Indiában készül majd, és egyúttal a Toyota bZ-sorozat következő tagjának alapját is adja. Az autó az e-Vitara nevet kapta, a gyártás 2025-ben kezdődhet meg. Nem másról van szó, mint annak az eVX-nek a szériaváltozatáról, amiről korábban mi is írtunk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Itt olvashatod el azt a cikket:

Olvasd el ezt is!

A néven kívül nem sok közös pontja van az e-Vitarának a sima Vitarával, hiszen eleve egy teljesen másik padlólemezre, a kimondottan villanyautókhoz szánt Heartect-e platformra épül. Kívül nagyobb, belül tágasabb lesz a belső égésű motoros Vitaránál: 4275 milliméter hosszú (plusz kilenc centi), tengelytávja 2700 milliméter (plusz húsz centi).

Többféle változatban is meg lehet majd venni. Az alapmodell elsőkerekes, 144 lóerős, akkumulátorcsomagja pedig 49 kilowattórás, egyelőre várható hatótávot nem közöltek. Eggyel fölötte a szintén elöl hajtó, de már 174 lóerős kivitel lesz 61 kWh-s aksival. A nagyobb akku mellé viszont választhatjuk az összkerékhajtást is, ilyenkor egy második, 65 lóerős villanymotor kerül hátra, a rendszerteljesítmény viszont nem ennyivel növekszik, az így 184 lóerő, valamint 300 Nm a nyomaték.

A formaterv sem sokban idézi meg az aktuális Vitarát, a beltér pedig egész pofás a függőleges légbeömlőkkel, kéttónusú kivitelben. Hangsúlyos elem természetesen a képernyő, amiből rögtön kettő is van: egy a vezető előtt digitális műszeregységként, valamint egy középen az infotainment-rendszer részeként, de ezek teljesen összefutnak. Persze arról még nincs infó, mi változik majd odabent felszereltségi szintenként.

Indiában tehát 2025 tavaszán indul be a gyártás, a forgalmazás pedig a tervek szerint nyáron kezdődhet meg Európában. Árakról még korai lenne beszélni, de 30-35 ezer euró, azaz 12-14 millió forint környékére tippeli több forrás.

Lapozd végig a galériát is!

Galéria / 15 kép

Suzuki e-Vitara

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Tech

A Playstation már a következő lépésedet is tudja

A mesterséges intelligencia már azelőtt kitalálja, mit akarsz csinálni egy videójátékban, hogy a kontroller gombját érintenéd.

Kép
Életmód

Plüss szívecskék Valentin-napra? Adj inkább élményt helyette

Közeleg a Valentin-nap, és újra itt van az ideje a szokásos kérdésnek: mit adj a kedvesednek? Egy újabb plüss szívecskét, esetleg csokoládét? Túl kiszámítható! Mi lenne, ha idén valami igazán különleges ajándékkal lepnéd meg a partneredet? A válasz: tantra masszázs! És hogy miért érdemes ezt választanod? Tarts velem, és fedezd fel, hogyan válhat egy ilyen masszázs a legemlékezetesebb Valentin-napi élménnyé!

Kép
Stílus

Farmer helyett! Nicholas Hoult nadrágja 2025-ben erősen kihagyhatatlan lesz majd

Nicholas Hoult összeállítása annyira jól sikerült, hogy bebizonyította, messze nem kell annyira tartani ezektől a daraboktól.

Kép
Szórakozás

10 remake, ami jobban sikerült, mint az eredeti film

Közkeletű vélekedés, miszerint egy remake film sosem érhet fel az alapjául szolgáló műhöz, és valljuk be, a legtöbb esetben ez az állítás megállja a helyét, de most elhoztuk az ellenpéldákat.

Kép
Stílus

Elérhetőbb változat is jön a Forrest Gump-féle Nike-ból

Igaz, ez most nem pont egy Cortez, hanem egy Book 1, de a színek azért stimmelnek.

Kép
Jármű

Érkezik az első elektromos Royal Enfield

Úgy fest, még az ilyen nagy hagyományokkal rendelkező márkáknál is a villanyhajtás lehet a jövő záloga.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!