A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!

Suzuki Swift 2024 oldalról
Forrás: Suzuki

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.

Nem is olyan régen, az október végi Japan Mobility Show-n mutatta be a Suzuki a legújabb Swift koncepcióváltozatát. Az már akkor is gyanús volt, hogy nem állhat túlzottan messze a szériamodelltől, és így is lett. Most megérkezett a sorozatgyártásra érett változat, amely messzemenőkig hasonlít a tanulmányra. Mindent egybevetve, a nyolcvanas évek kockájától számítva ez már a hetedik generáció.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Suzuki Swift 2024 szemből
forrás: Suzuki
Az orr-részen a legjelentősebb a változás

Szembetűnő, hogy az arányok és a sziluett nem sokat változott, azonban az orr-részt alaposan átfaragták. Az első fényszórók a motorháztető vonala alá kerültek, az embléma pedig a maszkról a lemezre, szintén a géptető alá költözött, ezek miatt nekem kicsit esetlenebbnek is hat az egész összkép, mint az aktuális Swift esetében – mondjuk a mostani kifejezetten jól sikerült. A hűtőrács formája is változott, sőt az első lökhárító is. Ez az ábrázat nekem egy kissé a Ford Pumát idézi. Hátul a lámpák formája és mintázata lett egészen más, és körbefut az autón, a kilincsek fölött egy él. És ha már a kilincseket említjük, a hátsók is hagyományosak lettek, szemben a kifutó modell C-oszlopra rejtett ajtónyitóival.

Suzuki Swift 2024 hátulról
forrás: Suzuki
Oldalt a kilincsek és az övvonal éle a leglátványosabb módosítás

A méretek tekintetében kicsi az eltérés. A 3,86 méteres hossz csupán másfél centis nyúlást jelent, az 1,74 méteres szélesség megmaradt, a 1,5 méteres magasság pedig egyetlen centiméterrel teszi alacsonyabbá a Swiftet. A tengelytáv 2,45 méter, vagyis azonos a korábbival, ennélfogva lábtérben sem várhatunk jelentős különbséget, a csomagtartó 265 literjéhez se nyúltak, ledöntve viszont valamivel többet kapunk az eddiginél, 980 litert. Az autó valamelyest nehezebb lett, kiviteltől függően 1024-1112 kilót nyom a 965-1050 helyett, vagyis nincs már egy tonna alatti Swift. Új színek és új felnistílusok is bekerülnek a kínálatba.

Suzuki Swift 2024 hátulról
forrás: Suzuki
Új színek is bekerültek a kínálatba

A beltérben már inkább érezhető némi modernizálás, de az innovációt ne a kormányon keressük, mert az továbbra is a jól bevált, sok-sok gombbal. Mögötte ellenben egy alaposan átvariált műszercsoport foglal helyet. A középső infotainment-képernyő kilenccolos, annak elhelyezése kevésbé sikerült szépen, viszont a klímapanel elegánsabb lett, és jó hír, hogy itt ragaszkodtak a fizikai gombokhoz. Okostelefont csatlakoztathatunk Apple Carplay és Android Auto felhasználásával, akár kábel nélkül is, de vezetékes kapcsolódásra is van mód, a töltéshez is kapunk USB-ket.

Suzuki Swift 2024 beltér
forrás: Suzuki
A belső tér modernebbnek hat

A géptető alatt továbbra is 1,2 literes benzinmotort találunk, csakhogy egy hengert lespóroltak, így három maradt, van viszont enyhe hibrid rendszer. A teljesítmény 83 lóerő, e téren nem vesztettünk, pár newtonmétert azonban nyertünk, most 112 Nm-rel gazdálkodhatunk. Váltóból a megszokott módon ötfokozatú kézi vagy CVT automata lesz választható. A végsebesség előbbivel 165, utóbbival 170 km/h, az összkerekes Allgrip 160-ig gyorsul. Viszont az összkerék-CVT kombó továbbra sem lesz elérhető.

Két nagy kérdés azért még maradt: hogy mikortól és mennyiért lehet majd megvenni a legújabb Suzuki Swiftet. Ezekről egyelőre még nincs információ. Mindenesetre a mostani modell 6,9 milliós listaárról indul, kedvezményesen 5,8-tól vihető haza. Ennél kissé drágábbra számíthatunk a váltást követően.

Nézd meg jobban a galériában!

Galéria / 13 kép

Suzuki Swift - 2024.

Megnézem a galériát

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Szórakozás

Hivatalos: A nézők szerint ez Mads Mikkelsen legrosszabb és legjobb filmje

Mads Mikkelsen minden túlzás nélkül tényleg nagyszerű filmekben szerepelt eddigi karrierje során, ám még egy ilyen virágzó szakmai életúton is akadnak kisebb zsákutcák.

Kép
Szórakozás

Szomorú fordulat: kirúgták a milliós borravalót begyűjtő pincért

Bár állítólag ennek az egésznek semmi köze a borravalóhoz.

Kép
Szórakozás

27 nagyszerű gengszterfilm, amit vétek lenne kihagyni

Valós történeten alapuló maffiatörténet, vagy egyszerű alvilági fikció? A választék bőséges.

Kép
Stílus

Nagyon szigorú lett a halálfejes Depeche Mode-Hublot

Nem ez már az első kollaboráció a brit zenekar és a svájci óragyártó között.

Kép
Stílus

Machine Gun Kelly új tetoválását csak nézed, de nem hiszed el

A rapper egészen masszív testdekorációja 44 tűt emésztett fel, de végigszenvedni sem lehetett gyenge.

Kép
Jármű

III. Károly Jaguarja – a királyi család első elektromos autója

Az angol király még megkoronázása előtt, hercegként vette az I-Pace-t, saját pénzéből.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!