30 millióba kerül Szingapúrban, hogy autód lehessen

Szingapúri utcakép
Forrás: Unkel / Ullstein Bild / Getty Images

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Nem maga az autó, csak a lehetőség fáj több tízmillióba attól függően, milyen kategóriában gondolkodsz.

Szingapúrban 1990-ben egyfajta kvótarendszert vezettek be a személyautókra, vagyis úgynevezett jogosultsági igazolással kell rendelkezniük azoknak, akik kocsit akarnak venni. Meghatározott számú igazolást bocsátanak ki, hogy kontroll alatt tudják tartani a járművek számát, a jogosultsághoz kéthetente megrendezett árveréseken lehet hozzájutni, és tíz évre szólnak.

Csakhogy az elmúlt bő három évtizedben alaposan megdrágultak ezek az engedélyek, így ma már a legkisebb méretosztályért is 104 ezer szingapúri dollárt, azaz úgy 28 millió forintot kell perkálni. Egy nagyobb családi autóhoz már 146 ezer szingapúri dollárba fáj az igazolás, ami csaknem 40 millió forintot jelent. Létezik továbbá egy „Open” kategória is 152 ezer helyi valutáért, közel 41 millió forintért, amivel bármilyen autó megvásárlását kezdeményezhetjük. Mert ugyanis fontos hangsúlyozni: ez az összeg csak magát a jogosultságot fedezi, a kocsi vételárát nem.

A törpeállamban emellett az autókat terhelő vámok és adók is kimondottan magasak, így jelenleg világviszonylatban is ott a legköltségesebb a vásárlás. Míg például az Egyesült Államokban egy Toyota Camry Hybrid 29 ezer amerikai dollárról (10,7 millió forintról) indul, Magyarországon valamivel több mint 16 millió forint a modell listaára, addig Szingapúrban 67 millió körül áll meg, mire minden közterhet kiköhögtünk, és a jogosultságot is megfizettük.

Ebből aztán az következik, hogy hiába évi 70 ezer szingapúri dollár arrafelé az éves átlagkereset, sokan így sem engedhetik meg maguknak, hogy kocsit tartsanak. Az 5,5 milliós népességhez viszonyítva a kevesebb mint egymillió forgalomban lévő személyautó valóban nem tűnik soknak (Magyarországon 9,6 millió emberre jut 4,1 millió). A kormányzat cserébe a világ egyik legszínvonalasabb szolgáltatásával próbálja a közösségi közlekedés felé terelgetni a lakosságot. Viszont nagyon sok igen gazdag ember is él Szingapúrban, ők hajthatták fel az új autók iránti keresletet – az egyik helyi szalon tulajdonosa szerint a luxusautókért például szinte sorban állás szokott lenni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Kíváncsi vagy, hol élnek a leggazdagabbak? Itt elolvashatod:

Olvasd el ezt is!

Videók

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Stílus

Szurkolj stílusosan! Avagy a labdarúgó-Európa-bajnokság hatására hódít a blokecore irányzat

A labdarúgó-Európa-bajnokság mindenkit más és más módon ihlet meg! Neked is bejön ez a mostanság felkapott hullám?

Kép
Szórakozás

10 kisváros hazánkban, ahol érdemes megfordulni a nyáron

Mindegyiknek egyedi a hangulata, amibe érdemes belekóstolni egy hétvégi kirándulás alkalmával!

Kép
Szórakozás

A sörök Eb-jén már továbbjutottunk a csoportból

Ezek a srácok mind a huszonnégy résztvevő ország egy-egy italát megkóstolták, meglepő végeredmény született.

Kép
Szórakozás

Újra hív minket a Zóna! Erre lehet számítani a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyltól

A sugárzásmérő recseg már egy ideje, de most végre kijött egy igazi gameplay-videó is a játékról!

Kép
Jármű

Ez már kabaré: most az ablaktörlővel van gond a Cybertruckon

Ekkora felhajtással és ilyen drágán ritkán adnak olyan autót, amivel már az elején ennyire sok baj van.

Kép
Tech

Sztárok bikinis kamufotói bukkannak fel a Google képkeresőjében

Ezeken kívül MI-generált, hamis gyerekkori képeket is mutatnak a celebekről.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!