30 millióba kerül Szingapúrban, hogy autód lehessen

Szingapúri utcakép
Forrás: Unkel / Ullstein Bild / Getty Images

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Nem maga az autó, csak a lehetőség fáj több tízmillióba attól függően, milyen kategóriában gondolkodsz.

Szingapúrban 1990-ben egyfajta kvótarendszert vezettek be a személyautókra, vagyis úgynevezett jogosultsági igazolással kell rendelkezniük azoknak, akik kocsit akarnak venni. Meghatározott számú igazolást bocsátanak ki, hogy kontroll alatt tudják tartani a járművek számát, a jogosultsághoz kéthetente megrendezett árveréseken lehet hozzájutni, és tíz évre szólnak.

Csakhogy az elmúlt bő három évtizedben alaposan megdrágultak ezek az engedélyek, így ma már a legkisebb méretosztályért is 104 ezer szingapúri dollárt, azaz úgy 28 millió forintot kell perkálni. Egy nagyobb családi autóhoz már 146 ezer szingapúri dollárba fáj az igazolás, ami csaknem 40 millió forintot jelent. Létezik továbbá egy „Open” kategória is 152 ezer helyi valutáért, közel 41 millió forintért, amivel bármilyen autó megvásárlását kezdeményezhetjük. Mert ugyanis fontos hangsúlyozni: ez az összeg csak magát a jogosultságot fedezi, a kocsi vételárát nem.

A törpeállamban emellett az autókat terhelő vámok és adók is kimondottan magasak, így jelenleg világviszonylatban is ott a legköltségesebb a vásárlás. Míg például az Egyesült Államokban egy Toyota Camry Hybrid 29 ezer amerikai dollárról (10,7 millió forintról) indul, Magyarországon valamivel több mint 16 millió forint a modell listaára, addig Szingapúrban 67 millió körül áll meg, mire minden közterhet kiköhögtünk, és a jogosultságot is megfizettük.

Ebből aztán az következik, hogy hiába évi 70 ezer szingapúri dollár arrafelé az éves átlagkereset, sokan így sem engedhetik meg maguknak, hogy kocsit tartsanak. Az 5,5 milliós népességhez viszonyítva a kevesebb mint egymillió forgalomban lévő személyautó valóban nem tűnik soknak (Magyarországon 9,6 millió emberre jut 4,1 millió). A kormányzat cserébe a világ egyik legszínvonalasabb szolgáltatásával próbálja a közösségi közlekedés felé terelgetni a lakosságot. Viszont nagyon sok igen gazdag ember is él Szingapúrban, ők hajthatták fel az új autók iránti keresletet – az egyik helyi szalon tulajdonosa szerint a luxusautókért például szinte sorban állás szokott lenni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Kíváncsi vagy, hol élnek a leggazdagabbak? Itt elolvashatod:

Olvasd el ezt is!

Videók

Kép
Stílus

Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között

Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.

Kép
Jármű

Rózsaarannyal ütötték fel ezt az egyedi Bentley-t

A Bentley Batur önmagában is lenyűgöző luxusautó, a Black Rose-t azonban némi rózsaarannyal tették még látványosabbá.

Kép
Szórakozás

Történelmet írt az NBA hárompontos-királya

Steph Curry az első ember a liga történetében, aki eljutott négyezer tripláig. Vagyis összes karrierpontjának csaknem felét így szerezte.

Kép
Életmód

Sosem látott filmfelvétel került elő a Nemzeti Színház 60 évvel ezelőtti felrobbantásáról

A Blaha Lujza téri Nemzeti Színház 1965. március 15-én történt felrobbantását azóta sem tudta kiheverni a magyar társadalom. Pontosan 60 év telt el azóta, hogy a metró építkezésére hivatkozva lerombolták Budapest ikonikus épületét, amelyre egyre kevesebben emlékeznek már. Az NFI Filmarchívumban most feldolgozott filmfelvételek segítenek abban, hogy azok is átélhessék az élményt, akik sosem járhattak az épületben.

Kép
Életmód

A spermád megmondja, meddig élsz?

Úgy tűnik, a spermiumok száma és mozgékonysága is összefüggésben van a várható élettartamunkkal.

Kép
Szórakozás

„Az emberek 90 százaléka nem alkalmas együttélésre” - TRÚMEN S02E03

A TRÚMEN legfrissebb adásában a városi élet előnyeit és hátrányait boncolgatja Törőcsik Dani és Tóth Szabi.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!