Promóció
Külön jogosítvány kell majd az erős autókra Dél-Ausztráliában

Motorkerékpároknál nem szokatlan a többsávos jogosítvány, de az autóknál még csak most fontolgatják több országban.
Jövő év végétől nem vezethetne bárki igazán erős autókat Ausztráliában – legalábbis Dél-Ausztrália államban. Bevezetik ugyanis az úgynevezett U-kategóriás vezetői engedélyt, amely elengedhetetlen lesz az UHPV-ként (ultra high-powered vehicle, vagyis szabad fordításban kiemelkedően erős járművek) meghatározott szupersportautók használatához. Egészen pontosan azok a gépek tartoznak ide, amelyeknek egy tonnájára több mint 407 lóerő esik.
Ehhez a speciális jogsihoz úgy lehet hozzájutni, hogy előtte legalább háromévnyi tapasztalatot kell szerezni normál személy- vagy teherautóval, majd el kell végezni egy online tanfolyamot. Utóbbi értelemszerűen elméleti ismeretekből áll, felhívja a figyelmet a veszélyekre, kockázatokra, illetve a vezetéssegédek funkcióit és használatát taglalja. Ez egyébként egy érdekes elem, talán hatékonyabb lenne gyakorlati tréninghez kötni a dolgot, ha már szabályozni akarják. Hiába tudjuk ugyanis elméletben, hogy a Ferrari fara kitörhet bizonyos körülmények között, ha aztán ugyanúgy nem tudunk megfelelően reagálni a váratlan helyzetekben. Az U-s jogsit 2024. december 1-től vezetik be.
Nem ez az egyetlen szupersportkocsikkal kapcsolatos szigorítás Ausztráliában. Már most is tilos például ezekben az autókban kikapcsolni a kipörgésgátlót és néhány más vezetéstámogató funkciót. Ha valaki mégis megteszi, és lebukik, ötezer ausztrál dolláros, úgy 1,2 millió forintos bírságra számíthat. Ha pedig bebizonyosodik, hogy a sport menetprogram volt aktív, amikor súlyos sérüléssel járó balesetet okozott, azt súlyosbító tényezőként veszik számításba. Ezeket a szigorításokat azok után kezdték kidolgozni, hogy egy Sophia Naismith nevű 15 éves lányt halálra gázolt egy Lamborghini Huracán, amelynek sofőrje elvesztette uralmát a jármű fölött. Az eset még 2019-ben történt.
Egyébként motorkerékpároknál egyáltalán nem példa nélküli a többsávos jogosítvány, Magyarországon is ilyen rendszer van érvényben. Igaz, a korlátlan jogsit is megszerezhetjük zéró tapasztalattal, elég hozzá betölteni a 24. életévünket, viszont ennél fiatalabban senki nem vezethet legálisan bármilyen motort, csak ha már alacsonyabb kategóriákra is szerzett engedélyt. Autóknál ellenben nem jellemző az ilyesmi. Olaszország éppen ősztől vezethet be hasonló rendelkezéseket, a tervezet értelmében a kezdők nem vezethetnek majd nagy teljesítményű autókat, más sebességkorlátozások vonatkoznak rájuk, és a szankciók is eltérőek lesznek esetükben.
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.