A szomszédban készült lenyűgöző Lambo-restomod

Tedson Etna
Forrás: Tedson Motors

Promóció

Prága – légi utazás Csehország szívébe

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A horvátországi Tedson Motors a nagyszerű Lamborghini Gallardót vette alapul, és szerencsére a V10-esét is megtartották.

A Lamborghini a kétezres évek elején kezdte gyártani a Gallardo sportkocsit, és tíz évig gyártásban is tartották. Roppant népszerűnek bizonyult, több mint 14 ezer darabot adtak el belőle. Egyúttal pedig azért is érdekes volt, mert a nyolcvanas évek Jalpája után ez volt az első olyan gépe a márkának, amely szakított a V12-es motorral. Helyette ötliteres, 90 fokos hengerszögű szívó V10-est építettek be, a leggyengébb kivitelben is 500 lóerős teljesítménnyel, de akár 570 lovas csúccsal.

Bár a gyártás 2013-as lezárása még nem tűnik olyan messzinek, a horvát Tedson Motorsnál mégis úgy döntöttek, restomodot faragnak a Gallardo alapjaira – igaz, az Etna névre keresztelt autóhoz a korai, modellfrissítés előtti Lambót választották kiindulásként. A V10-est megtartották ugyan, de újjáépítették és teljesítményét is növelték: kereken 600 lóerő lett a végeredmény, vagyis még a leghegyesebb gyári kivitelt is übereli, miközben elforog tízezerig. A futóművet a Gallardo Super Trofeo alkatrészeivel frissítették fel.

A külsőt sem hagyták érintetlenül, mintegy hat centiméterrel szélesítették a kasznit, és picit lejjebb is ültették az amúgy is elég alacsony sportkocsit. Az orr-részhez óvatosan nyúltak a további áramvonalasítás jegyében, a farát azonban bátrabban vették kezelésbe. A tetővonal szépen folytatódik egy diszkrét hátsó szárnyban, a hátsó lámpákban pedig megjelenik a napjaink Lamborghini-típusaira jellemző Y-motívum. Szénszálas anyagok használatával még a tömegen is sikerült csökkenteni.

Az Etnából mindössze 77 darabot készítenek, minden egyes példányon 12 hónapot dolgoznak a szakemberek. Az ügyfél kiválaszthatja a színt, a belső tér kárpitozását, kérhet akár csupasz karbonelemeket is, valamint egyedi megoldásokat. Az első kilenc darabot magába foglaló Launch Edition leszállítása 2026 őszén kezdődik, ugyanekkor indul meg a további 68 kocsi gyártása. Az ár 300 millió forint körül alakul, szépséghiba, hogy a donorautót is a megrendelőnek kell biztosítania.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Nézd meg az Etnát a galériában!

Galéria / 6 kép

Tedson Motors Etna

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Prága – légi utazás Csehország szívébe

Kép
Stílus

Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox

A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.

Kép
Jármű

A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent

Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.

Kép
Szórakozás

Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06

A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.

Kép
Tech

Az ország, ahol az AI írja a törvényeket

Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.

Kép
Otthon

Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?

A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.

Kép
Életmód

Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós

Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!