Trendek, amik letarolták a világot, hogy aztán hamar kikopjanak a köztudatból

Trendek, amik letarolták a világot, hogy aztán hamar kikopjanak a köztudatból

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Emlékszik még valaki a sarkánál világító cipőre, ami 25 éve a legtöbb gyerek álma volt?

A tavalyi év egyik legnagyobb trendjévé a dubaji csoki vált, többek között a hírességek és a netes tartalomgyártók által generált reklámnak köszönhetően. Az óriási visszhang ellenére már most is érezhető a csoki mögül kikopó felhajtás, rávilágítva az egyre nagyobb sebességben változó trendekre. Vélhetően néhány év múlva már a feledés homályába vész a különleges édesség, hogy aztán csatlakozzon egy illusztris társasághoz. És az illusztris ez esetben nem feltétlenül pozitív jelentést takar, hiszen olyan trendekről lesz szó a továbbiakban, amik elsöprő sikert arattak, majd ugyanekkora lendülettel ki is koptak a köztudatból.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

NFT - vagyis az egyedi digitális azonosító

2021-ben került igazán köztudatba az NFT, amit talán a "digitális műtárgy" jelzővel lehetne a legjobban megfogalmazni. Egy nem cserélhető digitális tokenről beszélünk, amit ha valaki birtokol, az onnantól már örökre az övé, akár egy fizikális formában létező tárgy. Ilyen NFT-ként árverezték el 40 millió forintért a világ első sms-ét is, de akadtak olyanok, akik a valóságban nem létező képekbe fektettek még ennél is nagyobb összegeket. Az NFT végül széles körben elterjedő innováció helyett anyagi bukás lett.

Kép
forrás: Wikipedia / Alhadis

3D-filmek

A 2009-ben mozikba kerülő Avatar után boldog-boldogtalan megpróbálta beleerőltetni filmjeibe a 3D-t, jelentős utómunka árán is. Ennek hozományaként megjelentek a 3D-s tévék, telefonok és kiegészítők, de valójában egyetlen eszköz sem aratott akkora sikert, mint amekkorát reméltek tőlük a befektetők és a vállalatok. Az már más kérdés, hogy a filmek többségénél inkább bazári attrakciónak számított a néhány felturbózott extra jelenet, de a reklámokban legalább el lehetett sütni, hogy itt valami sokkal többet, sokkal életszerűbbet kap a moziba látogató. Bár előtte és utána, és a mai napig is megőrizte lábnyomát a 3D-technológia, ettől függetlenül már egyáltalán nincs akkora hatása, mint a 2010-es évek elején, főleg az előtérbe kerülő VR-technológia mellett.

Kép
forrás: Pixabay / sampane

Pokémon Go

Ha a Pokémon Gót vesszük górcső alá, azt láthatjuk, hogy még mindig milliók játszanak a zsebszörnyes mobiljátékkal. Egy olyan trendről beszélünk, ami a hatalmas rajongótábornak köszönhetően nem kopott ki a köztudatból, ellenben ahhoz képest, hogy mekkora felhajtás volt körülötte, jócskán megcsappant a felhasználók száma. A 2016 júliusában debütált játék lényege az volt, hogy a telefonunk GPS-ének segítségével, főleg városok nevezetességeinél lokálisan elkaphattunk pokémonokat, ez az egyszerű, de nagyszerű ötlet pedig eléggé bevált. A minden idők legnagyobb számban letöltött mobilos játékaként berobbant címnek első évében még 232 millió felhasználója volt, ami 2021-ben kevesebb mint a felére csökkent, 2023-ban már "csak" 55 millióra volt tehető az aktív bázis, a tendencia pedig évről évre folytatódott.

Kép
forrás: Pixabay /Tumisu

Tamagocsi

És ha már zsebszörnyek, mindenképpen érdemes szót ejteni a kilencvenes évek végének egyik legnagyobb hatású trendjéről, a tamagocsiról. A Bandai által kreált hordozható kisállat-szimulátorért odáig voltak a gyerekek, világszerte pedig 86 millió darab fogyott belőle. Viszont ha a másolatokat is ide vesszük, becslések szerint ez a szám a 200 milliót is meghaladja, ami már a Lego népszerűségével vetekszik. Az apró játékot még ma is meg lehet vásárolni, de kétségtelen, hogy nemzetközi szinten a trend nem tartott sokkal tovább, mint a dubaji csoki pályafutása.

Kép
forrás: Wikipedia / Trogain

Gangnam Style

Számos olyan egyslágeres előadót ismerünk, akinek karrierje rohamtempóban ívelt felfelé, hogy aztán ugyanezzel a sebességgel tűnjön el a süllyesztőben. Sikerüket mára csak a videós és zenei platformok hatalmas nézettségi adatai őrzik, mind közül pedig kiemelkedő szerep jutott Psy-nak. A dél-koreai, magát k-pop énekesként és rapperként aposztrofáló Psy zenéje, a Gangnam Style nézettségi világrekordot döntött, mára pedig egészen döbbenetes, 5,5 milliárd megtekintést számláló adatot láthatunk a szám mellett. Gyakorlatilag sokkal inkább egy életre kelő mémet tisztelhettünk a produkcióban, mint egy zeneszámot, a benne látható tánc pedig olyan kultikus mozdulatsorokat tartalmazott, amit nehéz volt elfelejteni. Ez azonban mégis megtörtént, a Gangnam Style pedig beállt a feledés homályába vesző nagy sikerű slágerek táborába, amit 10 év múlva már senki sem fog hallgatni, ellentétben a Beatles ötven éve játszott dalaival, amik közel sem értek el akkora nézettséget a Youtube-on, mint Psy száma.

Kép
forrás: Wikipedia / korea.net

Furby

Az 1998-ban megszülető bagoly-hörcsög játékfigura is óriási trendnek számított az ezredforduló környékén Amerikában, de nemzetközi téren sem volt szégyenkezni valója a Tiger Electronics cégnek. Hároméves regnálása alatt 40 millió Furbyt adtak el, a beszédképes állatka pedig a karácsonyi ajándékok alapeleme lett. A későbbi verziók azonban már nem arattak nagy sikert, de Furby egyébként sem volt képes hosszan megvetni a lábát a digitális játékok előtérbe kerülésével. Mikor már a lányok is inkább a Simset választották, akkor fellegzett be igazán a játékfigurának, ami azért így is elég sikeres pályafutással büszkélkedhet.

Kép
forrás: ebay.com

Világító cipő

Azok voltak a legmenőbbek az általános iskolában, akiknek világító sarkú cipőjük volt. A kilencvenes évek generációjának nem kell bemutatni az elvet, lényegében arról volt szó, hogy minden egyes lépés hatására elkezdett világítani a cipő sarka, de természetesen léteztek folyamatosan villogó verziók is. Egy időben minden áruház polcán várták új tulajdonosaikat a különböző minőségű darabok, amiknek jelentős része csupán néhány hétig volt üzemképes. Annak ellenére, hogy a mai napig adnak ki ilyen lábbeliket a nevesebb gyártók is, azt a mértékű divathullámot vélhetően már nem tudják meglovagolni, mint amire húsz-harminc évvel ez előtt lehetőségük volt.

Kép
forrás: Wikipedia / Interntional Space Apps Challenge Tokyo

Videók

Kép
Stílus

Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox

A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.

Kép
Jármű

A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent

Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.

Kép
Szórakozás

Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06

A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.

Kép
Tech

Az ország, ahol az AI írja a törvényeket

Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.

Kép
Otthon

Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?

A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.

Kép
Életmód

Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós

Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!