Promóció
Túl meleg lett az Antarktisz az ott dolgozó elektromos járműnek
Eredetileg mínusz ötvenfokos környezeti hőmérséklethez tervezték a Venturi Antarcticát, de most át kell dolgozni a mínusz tízes nyarakhoz.
Már második teljes évét kezdi a Déli-sarkon a Venturi Antarctica nevű elektromos jármű, amelyet azért állítottak szolgálatba, hogy ezzel is minimalizálják a környezetterhelést. A Princess Elisabeth Kutatóállomáson veszik hasznát, 2021-es használatba vételekor ez lett a kontinens első zéró kibocsátású járműve, a bázis pedig az első nullemissziós állomása. Töltését nap- és szélenergiával oldják meg. Csakhogy most módosításokra volt szükség, hogy tovább lehessen üzemeltetni a gépet.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A Venturi monacói kutatás-fejlesztési központjának mérnökei ugyanis úgy dolgozták ki az Antarcticát, hogy a mínusz ötven Celsius-fokos sarki telek se akadályozzák a működésben. Viszont a kutatók a munkavégzés során azt tapasztalták, hogy a nyaranta mért mínusz tíz Celsius-fok körüli hőmérsékletet már megszenvedi, így ehhez a viszonylagos hőséghez komolyabb hűtésre van szükség.
A Venturi a biztonságosabb nyári üzem érdekében három módosítást tervezett. Először is lecserélték a lánctalpat hajtó lánckerekeket, mivel a melegebb időszakban szivacsosabbá, puhábbá váló hó könnyebben megül ezekben, majd belefagyva zavaró rezgéseket kelt. Másrészt az elektromos hajtás szellőzését is finomították, szükség esetén a beáramló levegő segítségével jobban lehet hűteni a rendszert. Végül pedig az utasteret is jobban szellőztethetővé alakították, arra az esetre, ha a hajtás túl nagy hőt termelne, vagy a nap miatt melegedne át a fülke – azt nyilván nem könnyű elképzelni, hogy az utasok a bőven fagypont alatti zimankóban éppen a melegre panaszkodnának.
Azt is megfigyelték továbbá, hogy a hó állaga érzékelhetően hatással van a hatótávra. Ezzel viszont egyelőre nem foglalkoztak komolyabban, de feljegyezték a problémát, és azt mondják, a következő frissítéskor olyan kisebb átalakításokat is elvégeznek, amelyeknek köszönhetően kevésbé lesz kiszolgáltatva a körülményeknek az Antarctica. Amúgy durván 40 kilométeres hatótávra képes, ehhez igazodva főleg kisebb távok leküzdésére használják a sarkkutatók. Az állomást Belgium építette, 2009-ben kezdte meg a működését, azóta pedig rengeteg tanulmányt készítettek az ott dolgozók, egyebek mellett a klímaváltozás hatásairól, a jégtáblákról és a tengeri élővilágról.
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Promóció
ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa
Promóció
Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez
Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams
A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.
A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64
Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.
Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk
A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.
Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet
A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.
A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz
Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.
Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt
A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.