Túl meleg lett az Antarktisz az ott dolgozó elektromos járműnek

Venturi Antarctica munkában
Forrás: Venturi

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Eredetileg mínusz ötvenfokos környezeti hőmérséklethez tervezték a Venturi Antarcticát, de most át kell dolgozni a mínusz tízes nyarakhoz.

Már második teljes évét kezdi a Déli-sarkon a Venturi Antarctica nevű elektromos jármű, amelyet azért állítottak szolgálatba, hogy ezzel is minimalizálják a környezetterhelést. A Princess Elisabeth Kutatóállomáson veszik hasznát, 2021-es használatba vételekor ez lett a kontinens első zéró kibocsátású járműve, a bázis pedig az első nullemissziós állomása. Töltését nap- és szélenergiával oldják meg. Csakhogy most módosításokra volt szükség, hogy tovább lehessen üzemeltetni a gépet.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Venturi Antarctica munkában
forrás: Venturi
Ha már a klímaváltozást kutatják, legalább csinálják emissziómentesen - gondolhatták, amikor megrendelték az elektromos járművet

A Venturi monacói kutatás-fejlesztési központjának mérnökei ugyanis úgy dolgozták ki az Antarcticát, hogy a mínusz ötven Celsius-fokos sarki telek se akadályozzák a működésben. Viszont a kutatók a munkavégzés során azt tapasztalták, hogy a nyaranta mért mínusz tíz Celsius-fok körüli hőmérsékletet már megszenvedi, így ehhez a viszonylagos hőséghez komolyabb hűtésre van szükség.

Venturi Antarctica
forrás: Venturi
Átalakították a hűtést, új légbeömlőket nyitottak

A Venturi a biztonságosabb nyári üzem érdekében három módosítást tervezett. Először is lecserélték a lánctalpat hajtó lánckerekeket, mivel a melegebb időszakban szivacsosabbá, puhábbá váló hó könnyebben megül ezekben, majd belefagyva zavaró rezgéseket kelt. Másrészt az elektromos hajtás szellőzését is finomították, szükség esetén a beáramló levegő segítségével jobban lehet hűteni a rendszert. Végül pedig az utasteret is jobban szellőztethetővé alakították, arra az esetre, ha a hajtás túl nagy hőt termelne, vagy a nap miatt melegedne át a fülke – azt nyilván nem könnyű elképzelni, hogy az utasok a bőven fagypont alatti zimankóban éppen a melegre panaszkodnának.

Venturi Antarctica
forrás: Venturi
Ez mára módosított lánckerék

Azt is megfigyelték továbbá, hogy a hó állaga érzékelhetően hatással van a hatótávra. Ezzel viszont egyelőre nem foglalkoztak komolyabban, de feljegyezték a problémát, és azt mondják, a következő frissítéskor olyan kisebb átalakításokat is elvégeznek, amelyeknek köszönhetően kevésbé lesz kiszolgáltatva a körülményeknek az Antarctica. Amúgy durván 40 kilométeres hatótávra képes, ehhez igazodva főleg kisebb távok leküzdésére használják a sarkkutatók. Az állomást Belgium építette, 2009-ben kezdte meg a működését, azóta pedig rengeteg tanulmányt készítettek az ott dolgozók, egyebek mellett a klímaváltozás hatásairól, a jégtáblákról és a tengeri élővilágról.

Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!


A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!