Promóció
Túl meleg lett az Antarktisz az ott dolgozó elektromos járműnek

Eredetileg mínusz ötvenfokos környezeti hőmérséklethez tervezték a Venturi Antarcticát, de most át kell dolgozni a mínusz tízes nyarakhoz.
Már második teljes évét kezdi a Déli-sarkon a Venturi Antarctica nevű elektromos jármű, amelyet azért állítottak szolgálatba, hogy ezzel is minimalizálják a környezetterhelést. A Princess Elisabeth Kutatóállomáson veszik hasznát, 2021-es használatba vételekor ez lett a kontinens első zéró kibocsátású járműve, a bázis pedig az első nullemissziós állomása. Töltését nap- és szélenergiával oldják meg. Csakhogy most módosításokra volt szükség, hogy tovább lehessen üzemeltetni a gépet.

A Venturi monacói kutatás-fejlesztési központjának mérnökei ugyanis úgy dolgozták ki az Antarcticát, hogy a mínusz ötven Celsius-fokos sarki telek se akadályozzák a működésben. Viszont a kutatók a munkavégzés során azt tapasztalták, hogy a nyaranta mért mínusz tíz Celsius-fok körüli hőmérsékletet már megszenvedi, így ehhez a viszonylagos hőséghez komolyabb hűtésre van szükség.

A Venturi a biztonságosabb nyári üzem érdekében három módosítást tervezett. Először is lecserélték a lánctalpat hajtó lánckerekeket, mivel a melegebb időszakban szivacsosabbá, puhábbá váló hó könnyebben megül ezekben, majd belefagyva zavaró rezgéseket kelt. Másrészt az elektromos hajtás szellőzését is finomították, szükség esetén a beáramló levegő segítségével jobban lehet hűteni a rendszert. Végül pedig az utasteret is jobban szellőztethetővé alakították, arra az esetre, ha a hajtás túl nagy hőt termelne, vagy a nap miatt melegedne át a fülke – azt nyilván nem könnyű elképzelni, hogy az utasok a bőven fagypont alatti zimankóban éppen a melegre panaszkodnának.

Azt is megfigyelték továbbá, hogy a hó állaga érzékelhetően hatással van a hatótávra. Ezzel viszont egyelőre nem foglalkoztak komolyabban, de feljegyezték a problémát, és azt mondják, a következő frissítéskor olyan kisebb átalakításokat is elvégeznek, amelyeknek köszönhetően kevésbé lesz kiszolgáltatva a körülményeknek az Antarctica. Amúgy durván 40 kilométeres hatótávra képes, ehhez igazodva főleg kisebb távok leküzdésére használják a sarkkutatók. Az állomást Belgium építette, 2009-ben kezdte meg a működését, azóta pedig rengeteg tanulmányt készítettek az ott dolgozók, egyebek mellett a klímaváltozás hatásairól, a jégtáblákról és a tengeri élővilágról.
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!

Promóció
Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció
Ismerd meg a superior kasmír termékekről híres Falconerit!
A bróker, a nyugdíjas és a revizor
Szidjuk a csúnya neppereket, akik átverik a gyanútlan vásárlót. Pedig a magánszemélyek se csupa kincset árulnak.
Ezekben a városokban a legdrágább az élet
Oké, hogy Budapesten piszok drága az albérlet, de szerencsére a közelében sincs a top 10-nek a magyar főváros, ha azt keressük, hol a legköltségesebb élni.
A világ legszebbjei közt a budapesti karácsonyi vásárok
Az Adventi Bazilika egyenesen díjnyertes, de a Vörösmarty téri karácsonyi vásár is több toplistán szerepel.
77 millióért árulják Tupac ujjlenyomatát
A rapper szexuális zaklatás miatt ült börtönben, ahhoz az eljáráshoz vették tőle az ujjlenyomatokat. De van itt valami Notorious B.I.G.-től is.
Egy E46 M3-nál vagányabb a másfél
Lenny Karenski megtanult hegeszteni, hogy saját magának készíthesse el a világ legmenőbb utánfutóját.
Megvannak a magyar válogatott csoportellenfelei az Eb-re!
Németországgal, Skóciával és Svájccal csapunk majd össze a jövő évi kontinenstornán.