Promóció
Végre tényleg olcsó villanyautót gyártana a Volkswagen

De persze az olcsóság is relatív. A cél, hogy becsússzanak tízmillió forint alá.
Mondjuk ki bátran: a villanyautó drága. Enyhítő körülményként azt lehet felhozni a védelmében, hogy ma már úgy általában minden új autó drága – ez meg persze a használtak árát is felfelé húzza. Hogy a drága mit jelent, mindenki döntse el maga, de Smart EQ Fortwót kábé 7,5 millióért lehet venni, de ha nem ketten utazunk, akkor a Dacia Spring a legelérhetőbb árú modell 9,4 millióért. Vagyis ez számít ma olcsónak ebben a műfajban.
A Volkswagen legújabb ígérete szerint pontosan ebbe az ársávba, a 25 ezer euró (kb. 10 millió forint) alatti szegmensbe érkezik majd 2025-ben az ID.2all – már maga a név, azaz a 2all (= to all, mindenkinek) is arra utal, hogy minden eddiginél szélesebb rétegeknek szánják. Ráadásul igen csábítóan hangzik az a kijelentés, miszerint olyan tágas lesz, mint egy Golf, miközben egy Polo áráért adják. Az elektromos autókhoz tervezett, moduláris MEB Entry padlólemezre épül, és elsőkerék-hajtású lesz.

A tanulmányt már meg is mutatták, ez alapján nem kell nagy tűzijátékra számítani. Egyszerű, a végletekig letisztult ferdehátú forma, a hátsó ajtóknál rejtett kilinccsel, az elöl egybeolvadó maszkkal és fényszórókkal, hátul egy csíkban végigfutó lámpákkal. A 4050 milliméteres hossz nagyjából megegyezik a most futó Polóéval, de a 2600 milliméteres tengelytáv már majdnem ugyanannyi, mint a Golfé. A 490 literes csomagtartó is jól hangzik, ráadásul 1330-ig bővíthető.
A beltér is igen visszafogott, minimalista. A kormány formája megszokottnak mondható, a sofőr előtt egy nagy kijelző tölti be a műszeregység szerepét, középre egy még nagyobb, 12,9 colos képernyő jutott. Alatta találunk néhány fizikai gombot is, például a klíma hőmérsékletét és az ülésfűtést is ezekről lehet kapcsolgatni, ami jó hír, nem kell bonyolult menükben matatni ahhoz, hogy egy fokkal melegebbet állítsunk, ha fázunk. Kedves geg, hogy a virtuális műszeregységen akár a klasszikus VW-k analóg óráit is megjeleníthetjük. Van vezeték nélküli töltés, USB-aljzatok és 230 voltos dugalj is.

A tanulmány hajtásáról egy 226 lóerős villanymotor gondoskodik, hét másodpercen belül gyorsul százra, a végsebessége 160 km/h. A WLTP-mérés szerinti hatótáv 450 kilométer, bár az akku kapacitásáról nem mondtak pontosat. Tízről nyolcvan százalékra mindössze húsz perc alatt fel lehet pumpálni a megfelelő töltővel. Ezek így összességében egészen ígéretes számok, akár még faragni is lehet belőlük, ha tovább olcsósítanának. Most már csak az a kérdés, milyen lesz a szériamodell, ha elkészül.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
További képekért lapozd végig a galériát:
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.