Promóció
Még a kéménye is működik ennek a faházas Bogárnak

Ez az autó 1970-ben született Volkswagen 1302-ként, majd 1995-ben svájci mesteremberek újraépítették. Kicsit átértelmezték a lakóautó fogalmát.
A Volkswagen Bogár – természetesen a régi – igazi legenda. Több mint 21,5 milliót gyártottak belőle csaknem hetvenéves pályafutása alatt, ma pedig már a veteránosok körében van hatalmas kultusza. Nem ritkák az egyedi építések sem, nagyon sok különféle stílusirányzat szerint faragták már át példányait, a lehetőségek száma jó eséllyel végtelen.
Ez itt például egy Baja Bug, Porsche-motorral:
Vannak viszont olyan elvetemültek, akik egészen elrugaszkodott módon alakítják át Bogarukat. Így történt ez az itt látható autóval is, amely 1970-ben még mezei 1302-ként gördült le a gyártósorról, méghozzá nem is alapmodellként, ugyanis az 1600 köbcentis, 50 lóerős bokszermotor került bele, félautomata váltóval. Egészen a kilencvenes évek közepéig nyugodtan teltek a napjai, bár nem tudni, mennyire óvták addigi gazdái. Akkor viszont egy csapatnyi svájci mesterember kezei közé került, akik 1995-ben teljesen átalakították.

Konkrétan egy svájci kunyhót húztak fel rá: az orr- és farrész megmaradt, a kettő között viszont egy aranyos faház magasodik. Kezdjük a megtartott elemekkel: az autó eleje és hátulja tájképeket visel magán, fenyvesek, hegyek, kristálytiszta vizű tó – minden megjelenik rajta, ahogyan a dísztárcsákon is. A lökhárítók csak látszólag vannak fából, valójában csak lefestették azokat.
Na, de a kis kocsi középső része valóban egy faház. Az ajtókon kívül míves kilincs díszeleg, üvegei elhúzhatók, mellette postaláda. De a spalettás, belülről függönnyel is ellátott ablakok is említést érdemelnek. Új értelmet nyer a fapados kifejezés, még ha nem is konkrétan padokat találunk odabent, hanem a fém ülésvázra került fa ülőfelület (párnákkal, hogy ne törje a hátsónkat) és háttámla. Nyilván a kormány és a váltógomb is fából van. Hátul egy kis kerek asztalt ülhetünk körbe, beépített szekrények is helyet kaptak, a falon képek és kakukkos óra teszi otthonosabbá a környezetet. A sarokban elhelyezett minikonyhában gázpalackról főzhetünk, a kémény sem dísznek van. Fölöttünk a tetőt bitumenes zsindely borítja.

Az előző tulajnál az Alpine Club rendezvényein és túráin szolgált bázisként a Bogár, de volt már, hogy mobilbárként vagy jegypénztárként üzemelt. Alváza – szakszerűbben: központi csőváza – ép, motorja állítólag könnyen indul és szépen jár, de egy átfogóbb karbantartás ráférne az újbóli használatba vétel előtt. Elvileg közúton is használható, bár most éppen nincs érvényes vizsgája. Olaszországban várja vevőjét, akár 20-30 ezer eurót, azaz 7-11 millió forintot is megérhet, bár e sorok írásakor csak 7 ezer euró körül jár a licit a Catawiki online aukciós portálon. Ott rengeteg képet is végig lehet róla lapozni.
Ízelítőért kattints bele galériánkba:

Promóció
Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció
Ismerd meg a superior kasmír termékekről híres Falconerit!
A bróker, a nyugdíjas és a revizor
Szidjuk a csúnya neppereket, akik átverik a gyanútlan vásárlót. Pedig a magánszemélyek se csupa kincset árulnak.
Ezekben a városokban a legdrágább az élet
Oké, hogy Budapesten piszok drága az albérlet, de szerencsére a közelében sincs a top 10-nek a magyar főváros, ha azt keressük, hol a legköltségesebb élni.
A világ legszebbjei közt a budapesti karácsonyi vásárok
Az Adventi Bazilika egyenesen díjnyertes, de a Vörösmarty téri karácsonyi vásár is több toplistán szerepel.
77 millióért árulják Tupac ujjlenyomatát
A rapper szexuális zaklatás miatt ült börtönben, ahhoz az eljáráshoz vették tőle az ujjlenyomatokat. De van itt valami Notorious B.I.G.-től is.
Egy E46 M3-nál vagányabb a másfél
Lenny Karenski megtanult hegeszteni, hogy saját magának készíthesse el a világ legmenőbb utánfutóját.
Megvannak a magyar válogatott csoportellenfelei az Eb-re!
Németországgal, Skóciával és Svájccal csapunk majd össze a jövő évi kontinenstornán.