Itt az utolsó belső égésű motoros VW Golf – kifésülték a bosszantó hibákat?

Volkswagen Golf generációk
Forrás: Volkswagen

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Golf mindig etalon volt, de a nyolcadik generációt sok kritika érte. Most megérkezett a frissítés.

A világ egyik legismertebb autója a Volkswagen Golf, nem is véletlenül. Volt időnk megszokni a nevét, hiszen éppen ötven éve, 1974-ben mutatták be, most pedig már a nyolcadik generációjánál tart. Szokás kategóriateremtőnek, de legalábbis a kompakt szegmens etalonjának nevezni. Mindig is észszerű választásnak számított, rendre készült belőle sportos változat is, azonban az elektromos átállás a szakadék szélére sodorta. Jelenleg úgy tűnik, nem kell tőle végleg búcsúzni, lesz majd kilences Golf is, ám az már kizárólag villanyhajtással.

Viszont most megérkezett a nyolcas ráncfelvarrása, azaz nagy eséllyel az utolsó belső égésű motoros. Ha nem is teljesen új modellről van szó, kétségtelenül nagyon fontos autó ez. Már csak azért is, mert végre kiderül, ki tudták-e köszörülni a németek azokat a csorbákat, amelyek miatt oly sok kritika érte az aktuális Golfot. Nevezetesen az anyag- és összeszerelési minőség hiányosságait, és a sokakat idegesítő, problémás infotainment-rendszert.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Volkswagen Golf ferdehátú
forrás: Volkswagen
A stílusa nem változott, de kisebb módosítások azért vannak

Ami a külsőségeket illeti, a Volkswagen eleve nem arról szól, hogy akár két generáció között is radikális különbségeket látnánk, ami nem is kifejezetten baj, a konzervatívabb vásárlóknak egyértelműen imponál, és általában az eladások is alátámasztják, hogy ez a megfelelő út. Itt most az orr-rész, az első lökhárító és a fényszórók estek át némi átrajzoláson, a drágább változatokhoz pedig világító VW-embléma is jár az IQ.Light led-mátrix fényszórók mellé. A hátsó lámpatesteken is módosítottak, felárért akár 3D-ledes egységeket is kapunk, és hátul is reszeltek a lökhárítókon. Új felnidizájnok jöttek, és bővült a választható fényezések köre is.

Volkswagen Golf Variant
forrás: Volkswagen
A Variant is frissült

Az persze, hogy kívülről kinek tetszik a Golf és kinek nem, ízlés dolga. A beltérben ellenben nemcsak ízlésről kell beszélni. Állítólag jobban, igényesebben kivitelezett belső fogadja az utasokat, a műszerfalon és az ajtókárpitokon egyaránt több puha, úgynevezett soft touch anyagot használtak. Bedobták az új generációs infotainment-rendszert is, amelyhez az alacsonyabb felszereltségeknél 10,4, a jobban extrázottaknál 12,9 colos képernyő tartozik. Az eddig megvilágítatlan csúszkák végre kaptak világítást, és a kezelhetőség is sokat javult. Az Apple Carplay és az Android Auto vezeték nélkül is használható. A legérdekesebb viszont talán az IDA hangasszisztens, amelybe ChatGPT csetbotot integráltak, ennek tudása folyamatosan bővül majd.

Volkswagen Golf beltér
forrás: Volkswagen
A belteret érte a legtöbb kritika, állítólag a problémákat megoldották

A motorpalettán nagyon sokat nem variáltak. Nem tér vissza az ezres, háromhengeres TSI, így benzinesből 1,5 vagy 2,0 litereset lehet választani, de a teljesítmény 115 lóerőtől skálázódik felfelé. Az alapkivitelek elsőkerék-hajtásúak, hatos kézi váltóval, de például a lágy hibrid 1.5 eTSI már hétfokozatú duplakuplungos automatát kap. A 2.0 TDI dízelek közül a 115 lovas szintén manuális, a 150 lóerős pedig automata váltóval párosul, a GTD-t száműzik a kínálatból.

Ami az elektrifikációt illeti, konnektoros hibridet kétfélét is ajánlanak, mindkettőt az 1.5 TSI köré építve. Az egyik az eHybrid 204 lóval, hatos DSG-vel, elsőkerékhajtással. Akkuja nagyobb lett, 19,7 kilowattórás, aminek köszönhetően 100 kilométer körüli hatótávot mond a katalógus, jóval többet, mint az elődnél. Van 11 kW-os AC-töltés és akár 50 kW-os DC-gyorstöltés is, utóbbi 25 perc alatt tud 10-ről 80 százalékra tölteni. A GTE hasonló akkutechnológiát, de 272 lóerős rendszerteljesítményt ad.

Volkswagen Golf GTI
forrás: Volkswagen
A GTI a legkívánatosabb

Azoknak, akik a sportosságot keresik a Golfnál is, ott lesz továbbra is a GTI, ám sajnos most már csak hétfokozatú DSG-vel, a kézi váltóról le kell mondanunk. A teljesítmény cserébe 265 lóerőre emelkedett, akinek ez nem elég, választhatja a GTI Clubsportot kerek 300-zal. A legdurvábbat, a Golf R-t későbbre várhatjuk. Egyébként GTI és GTE csakis a ferdehátúból készül, Variantból, azaz kombiból nem.

Az árak egyelőre nem ismertek, de várhatóan nem lesz nagyságrendi különbség a kifutó, fészlift előtti Golfhoz képest. Viszont nézzük meg jól ezt a 8.5-ös Golfot, fél évszázad és durván 37 millió eladott példány után ez lehet az utolsó, amibe belső égésű motor kerül. Az, hogy mit hoz a jövő, még kérdéses, rövid távon az a valószínű, hogy a Golf és az ID.3 egymás mellett létezik majd, aztán az egyiknek mennie kell. Lehet, hogy a Golf marad.

Nézd meg jobban a legfrissebb Golfot a galériában:

Galéria / 153 kép

Volkswagen Golf VIII modellfrissítés

Megnézem a galériát

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Szórakozás

Hivatalos: A nézők szerint ez Mads Mikkelsen legrosszabb és legjobb filmje

Mads Mikkelsen minden túlzás nélkül tényleg nagyszerű filmekben szerepelt eddigi karrierje során, ám még egy ilyen virágzó szakmai életúton is akadnak kisebb zsákutcák.

Kép
Szórakozás

Szomorú fordulat: kirúgták a milliós borravalót begyűjtő pincért

Bár állítólag ennek az egésznek semmi köze a borravalóhoz.

Kép
Szórakozás

27 nagyszerű gengszterfilm, amit vétek lenne kihagyni

Valós történeten alapuló maffiatörténet, vagy egyszerű alvilági fikció? A választék bőséges.

Kép
Stílus

Nagyon szigorú lett a halálfejes Depeche Mode-Hublot

Nem ez már az első kollaboráció a brit zenekar és a svájci óragyártó között.

Kép
Stílus

Machine Gun Kelly új tetoválását csak nézed, de nem hiszed el

A rapper egészen masszív testdekorációja 44 tűt emésztett fel, de végigszenvedni sem lehetett gyenge.

Kép
Jármű

III. Károly Jaguarja – a királyi család első elektromos autója

Az angol király még megkoronázása előtt, hercegként vette az I-Pace-t, saját pénzéből.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!