Itt az utolsó belső égésű motoros VW Golf – kifésülték a bosszantó hibákat?

A Golf mindig etalon volt, de a nyolcadik generációt sok kritika érte. Most megérkezett a frissítés.
A világ egyik legismertebb autója a Volkswagen Golf, nem is véletlenül. Volt időnk megszokni a nevét, hiszen éppen ötven éve, 1974-ben mutatták be, most pedig már a nyolcadik generációjánál tart. Szokás kategóriateremtőnek, de legalábbis a kompakt szegmens etalonjának nevezni. Mindig is észszerű választásnak számított, rendre készült belőle sportos változat is, azonban az elektromos átállás a szakadék szélére sodorta. Jelenleg úgy tűnik, nem kell tőle végleg búcsúzni, lesz majd kilences Golf is, ám az már kizárólag villanyhajtással.
Viszont most megérkezett a nyolcas ráncfelvarrása, azaz nagy eséllyel az utolsó belső égésű motoros. Ha nem is teljesen új modellről van szó, kétségtelenül nagyon fontos autó ez. Már csak azért is, mert végre kiderül, ki tudták-e köszörülni a németek azokat a csorbákat, amelyek miatt oly sok kritika érte az aktuális Golfot. Nevezetesen az anyag- és összeszerelési minőség hiányosságait, és a sokakat idegesítő, problémás infotainment-rendszert.

Ami a külsőségeket illeti, a Volkswagen eleve nem arról szól, hogy akár két generáció között is radikális különbségeket látnánk, ami nem is kifejezetten baj, a konzervatívabb vásárlóknak egyértelműen imponál, és általában az eladások is alátámasztják, hogy ez a megfelelő út. Itt most az orr-rész, az első lökhárító és a fényszórók estek át némi átrajzoláson, a drágább változatokhoz pedig világító VW-embléma is jár az IQ.Light led-mátrix fényszórók mellé. A hátsó lámpatesteken is módosítottak, felárért akár 3D-ledes egységeket is kapunk, és hátul is reszeltek a lökhárítókon. Új felnidizájnok jöttek, és bővült a választható fényezések köre is.

Az persze, hogy kívülről kinek tetszik a Golf és kinek nem, ízlés dolga. A beltérben ellenben nemcsak ízlésről kell beszélni. Állítólag jobban, igényesebben kivitelezett belső fogadja az utasokat, a műszerfalon és az ajtókárpitokon egyaránt több puha, úgynevezett soft touch anyagot használtak. Bedobták az új generációs infotainment-rendszert is, amelyhez az alacsonyabb felszereltségeknél 10,4, a jobban extrázottaknál 12,9 colos képernyő tartozik. Az eddig megvilágítatlan csúszkák végre kaptak világítást, és a kezelhetőség is sokat javult. Az Apple Carplay és az Android Auto vezeték nélkül is használható. A legérdekesebb viszont talán az IDA hangasszisztens, amelybe ChatGPT csetbotot integráltak, ennek tudása folyamatosan bővül majd.

A motorpalettán nagyon sokat nem variáltak. Nem tér vissza az ezres, háromhengeres TSI, így benzinesből 1,5 vagy 2,0 litereset lehet választani, de a teljesítmény 115 lóerőtől skálázódik felfelé. Az alapkivitelek elsőkerék-hajtásúak, hatos kézi váltóval, de például a lágy hibrid 1.5 eTSI már hétfokozatú duplakuplungos automatát kap. A 2.0 TDI dízelek közül a 115 lovas szintén manuális, a 150 lóerős pedig automata váltóval párosul, a GTD-t száműzik a kínálatból.
Ami az elektrifikációt illeti, konnektoros hibridet kétfélét is ajánlanak, mindkettőt az 1.5 TSI köré építve. Az egyik az eHybrid 204 lóval, hatos DSG-vel, elsőkerékhajtással. Akkuja nagyobb lett, 19,7 kilowattórás, aminek köszönhetően 100 kilométer körüli hatótávot mond a katalógus, jóval többet, mint az elődnél. Van 11 kW-os AC-töltés és akár 50 kW-os DC-gyorstöltés is, utóbbi 25 perc alatt tud 10-ről 80 százalékra tölteni. A GTE hasonló akkutechnológiát, de 272 lóerős rendszerteljesítményt ad.

Azoknak, akik a sportosságot keresik a Golfnál is, ott lesz továbbra is a GTI, ám sajnos most már csak hétfokozatú DSG-vel, a kézi váltóról le kell mondanunk. A teljesítmény cserébe 265 lóerőre emelkedett, akinek ez nem elég, választhatja a GTI Clubsportot kerek 300-zal. A legdurvábbat, a Golf R-t későbbre várhatjuk. Egyébként GTI és GTE csakis a ferdehátúból készül, Variantból, azaz kombiból nem.
Az árak egyelőre nem ismertek, de várhatóan nem lesz nagyságrendi különbség a kifutó, fészlift előtti Golfhoz képest. Viszont nézzük meg jól ezt a 8.5-ös Golfot, fél évszázad és durván 37 millió eladott példány után ez lehet az utolsó, amibe belső égésű motor kerül. Az, hogy mit hoz a jövő, még kérdéses, rövid távon az a valószínű, hogy a Golf és az ID.3 egymás mellett létezik majd, aztán az egyiknek mennie kell. Lehet, hogy a Golf marad.
Nézd meg jobban a legfrissebb Golfot a galériában:
Az osztatlan siker elmaradt! Timothée Chalamet cipőválasztásán kiakadtak a rajongók
Szerinted is túltolta kicsit a divatozást?
Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR
Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?
Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.
Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba
A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.
Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral
A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.