Promóció
Tényleg NÉPautó lesz a Volkswagen elektromos kiskocsija?

A Volkswagen bemutatta az ID. EVERY1 nevű, kifejezetten olcsónak szánt villanyautót. Tényleg tömegcikk lehet belőle?
A villanyautózás terjedésének van néhány jól körülhatárolható gátja. Alapvetően a hatótáv és a töltési teljesítmény kérdése kulcsfontosságú, és ezeken a területeken folyamatos és gyors ütemű a fejlődés. A másik igen lényeges szempont pedig az ár, márpedig az elektromos autók jellemzően jóval drágábbak, mint egy ugyanolyan kategóriájú és teljesítményű belső égésű motoros változat. Viszont most egyre több gyártó próbál nyitni az alsóbb árkategóriák felé a villanyhajtású modellekkel is.
A Dacia is tett már ilyen bejelentést:
Most pedig a Volkswagen mutatta be azt a kisautót, ami reményeik szerint tömegek előtt nyithatja meg az utat az elektromobilitás világába. Egyelőre persze csak tanulmányról van szó, ami az ID. EVERY1 nevet viseli, tehát már ezzel is arra igyekszik utalni, hogy mindenkinek szól, mindenki által elérhető lesz. Ezt a mindenkit nyilván nem a 16 éves átlagéletkorú magyar autópark viszonylatából kell érteni.
A koncepcióautó formája nem vonultat fel formai bravúrokat, de egy belépő kategóriásnak szánt terméknek ezt nem is róhatjuk fel. Az egyszerűség és a szögletesség uralkodik, kicsit golfos és polós jegyeket is beleláthatunk. 3,88 méteres hosszával a 2023-ban elkaszált Up és az aktuális Polo közé ékelődik be, szélessége 1,82, magassága 1,49 méter. A 19 colos felniket tippünk szerint a sorozatgyártásra azért kisebbre cserélik.

A beltérben egészen tisztességes helykínálatot kapunk, és barátságos, otthonos színösszeállítást. A kárpitokat jelentős részben újrahasznosított anyagokból készítik. Alul-felül lapított kormánykerék, digitális műszeregység és nagy középső kijelző látszik a kiadott fotókon, és pozitívum, hogy egyes funkciókat, úgymint a klímát vagy az ülésfűtést gombokról is vezérelhetjük. Praktikus és jópofa az előre-hátra tologatható középső konzol, ami így nemcsak könyöktámaszként szolgál, hanem állítható polcai is vannak.
Ami a technikai részleteket illeti, az ID. EVERY1 az MEB padlólemezre épül. Fejlesztettek hozzá egy vadiúj villanymotort is, ami a maga 95 lóerejével nem különösebben izmos, de a mindennapokra bőven elegendő lesz, 130 km/h-s végsebessége pedig jelzi, hogy azért nem az autópálya a természetes közege. A hatótávról azt mondják, legalább 250 kilométerrel terveznek.

Mindez összességében nem hangzik rosszul, gondoljunk csak bele, sokaknál ekkora hatótáv betakarhatja akár egy egyheti városi furikázást is a napi ovi- vagy sulitaxitól a munkába járáson át a bevásárlásokig. A szériamodellre és a piaci bevezetésre azonban még várni kell: 2027-et tűzték ki célul, az ár pedig állítólag 20 ezer euró, azaz 8 millió forint körül mozoghat. Hogy ez tényleg olcsónak számít-e?
Összehasonlításképpen: a valamivel nagyobb, és a maga 136 lóerejével erősebb Corsa Electric alapára például kicsivel 12 millió forint fölött van, míg a VW koncepciójánál kisebb, és mindössze 65 lóerős Dacia Spring kedvezmény nélkül, magánszemélyeknek 9,5 millióról indul.
Nézd meg az EVERY1-t a galériában!
Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox
A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.
A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent
Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.
Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06
A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.
Az ország, ahol az AI írja a törvényeket
Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.
Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?
A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.
Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós
Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.