Promóció
Itt az új Passat, de már csak kombi lesz belőle
A kilencedik generáció nagyon fontos elágazást hoz a Volkswagen Passat történetében: a szedánt már leváltották, de a kombi még marad.
Idén kereken ötvenéves a Volkswagen Passat, és miközben ez egyértelműen nagy ünneplésre okot adó évforduló, a másik szemünk sír: természetesen ebben a kategóriában is villanyhajtással képzelik el a jövőt a németek, áprilisban be is mutatták az utódot, az ID.7-et. Közben mégsem nyírják ki teljesen a Passatot, jó ideje tudni már, hogy csak a szedánt kaszálják el, kombiként még tovább élhet az egykori slágermodell. Végre meg is érkezett a legfrissebb, kilencedik generációs Variant.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A Passat történetét itt tekintettük át:
Ahogy a dolgok jelenleg állnak, teljesen új padlólemezt fölösleges lenne fejleszteni belső égésű motoros autók alá, nem is tett ilyet a Volkswagen. Helyette a moduláris MQB-n reszeltek még egy keveset még 2019-ben. Az így kapott MQB Evóra azóta olyan modelleket húztak fel, mint a nyolcas Golf, a Cupra Formentor vagy az aktuális Škoda Octavia, és mivel a konszern platformjai jól variálhatók, kényelmesen elfér rajta a Passat is. A gyártást Pozsonyban végzik majd, párhuzamosan a Superbbel.
Külsőre azért jól elkülöníthető a két modell, az új Passat formaterve összetéveszthetetlenül volkswagenes, de most egy kicsit nagyobb azért az eltérés a dizájnban, mint korábban a B7 és a B8 közötti váltáskor. Nincsenek elrugaszkodott vagy meghökkentő részletek, a maga módján elegáns, mégis egyszerű az egész autó. Könnyűfém felniből legfeljebb 19 colosat kérhetünk hozzá.
A méreteket tekintve jelentős a növekedés, hiszen 14 centivel, csaknem 4,92 méteresre nyúlt a teljes hossza, pár milliméterrel felülmúlva a Superbet. Eddig sem volt szűkös a Passatok utastere, de az öt centivel megtoldott, így már 2,84 méteres tengelytáv tovább javítja a helyzetet, a szélesség két centivel több, a magasság nem változott érdemben. Mivel kombiról van szó, az sem mindegy, mekkora a raktér: negyven litert arra is rádobtak, így immár 690 literes alapból, pontosan megegyezik a Škoda Superb kapacitásával. Ha pedig a hátsó üléseket ledöntjük, máris egy közel két köbméteres, 1920 literes hangárba jutunk. A változásokból nem következik, hogy drabálisabb is lenne a Passat Variant, alaktényezője még jobb is, mint az elődé volt (0,25 a 0,3 ellen).
A beltérben – ahogy arra számítani lehet – digitális műszeregység fogad minket a multikormány mögött, ennek képernyője 10,25 colos, míg a központi infotainment-kijelző 12,9 hüvelykes, de felárért 15-öset is kaphatunk. A szoftver mindkettő mögött ugyanaz, a Volkswagen legújabb rendszere, a képernyő tetején személyre szabható ikonokkal, alján a klímavezérlőkkel. A hőmérsékletet, valamint a hangerőt szabályzó érintőcsúszkákat háttérvilágítással látták el, ami azért érdemel említést, mert korábban nem minden modellben volt ez így. Mind iOS, mind Android rendszerű okostelefon csatlakoztatására lehetőségünk van.
Hamar feltűnhet, hogy a középső bokszról hiányzik a váltókar: mivel kizárólag automatával lesz elérhető a Passat, ezt az ID-khez hasonlóan a kormányoszlopra költöztették bajuszkapcsoló formájában. Emiatt az ablaktörlő funkciói az irányjelző, illetve fényváltó karjába költöztek. Ez eleinte biztosan szokatlan lesz, később viszont talán csak azokat zavarhatja kissé, akik nem automatában használnak mindent. A legalapabb ülésen kívül mindegyikben van masszázsfunkció, és extraként automata ülésklíma is rendelhető.
A motorpaletta alján az 1,5 literes eTSI benzinest találjuk enyhe hibrid rendszerrel megtámogatva, 150 lóerős teljesítménnyel. Az összkerekes 2.0 TSI már 265 lóerőt tud. A két új plug-in hibrid egyaránt a másfél literes turbómotorra épül, a gyengébbik 204 lóerőt tud (150 lovas benzinessel), az erősebb 272 lovas (177 lóerős benzinessel). A 19,7 kWh-s akkucsomag ellenben egyforma bennük, 100 kilométer körüli hatótávval, 11 kilowattos AC- és akár 50 kilowattos DC-töltéssel. A 45 literes üzemanyagtartállyal kombinálva úgy ezer kilométert tehetünk meg, ha mindenből feltankolunk. Érdekesség, hogy a dízelmotorokat sem dobják ki egyelőre. A 2.0 TDI-ből 122 és 150 lóerős elsőkerekes, valamint 193 LE-s összkerekes kivitel is kapható lesz. Kivétel nélkül minden motorhoz duplakuplungos váltó tartozik.
Németországban az alapár 39995 euró körül alakul majd, ez átszámolva 15 millió forint felé jön ki egy kicsivel. Arra mérget vehetünk, hogy pár százezerrel idehaza is drágább lesz a kifutó generációnál. A forgalmazás 2024 első negyedévében kezdődhet.
Addig is nézd meg közelebbről:
Promóció
ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa
Promóció
Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez
Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams
A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.
A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64
Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.
Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk
A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.
Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet
A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.
A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz
Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.
Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt
A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.