Tágas tetősátrat és két tolóajtót kapott a VW új lakóbusza
A Volkswagen T7 California Concept egyelőre csak tanulmány, de akár már most útnak indulnánk vele.
Reneszánszát éli a lakóautózás, amellett, hogy egész sokan újítanak fel, majd használnak nagy örömmel régi járműveket, azoknak is van bőven lehetőségük, akik újat vennének. Komplett lakóbuszokat és átalakításhoz, fejlesztéshez szükséges kellékeket is számos gyártó kínál. A Volkswagennél például kimondottan nagy hagyományai vannak az ilyesminek, a most futó düsseldorfi Caravan Salonon pedig leleplezték a legújabb ilyen jellegű gépüket, a T7 California Conceptet.
Elődjéhez, a T6.1 alapjaira épülő kempingautóhoz képest újdonság például, hogy immár mindkét oldalra jutott egy-egy tolóajtó, amelyek megkönnyítik a ki-beszállást a szűkebb helyeken is. Ez érinti a konyha elhelyezését, hiszen eddig a fix oldalon kapott helyet a főzősarok, de most hátrébb tolták, hogy ne akadályozza a mozgást. Az indukciós tűzhely, a mosogató és a 40 literes hűtő ennek köszönhetően már kívülről is hozzáférhető, de sütni-főzni nemcsak villannyal, hanem palackos gázzal is tudunk.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A mindennapos közlekedés során a jobb oldalon célszerű intézni a ki- és beszállást, itt egyébként egyoszlopos ponyvával árnyékolhatunk. A másik oldalon kétoszlopos a megoldás, nagyobb felületet tudunk óvni a közvetlen napfénytől, ez ideális az étkezésekhez, vagy akár a félig szabadtéri főzőcskézéshez. Az első üléseket 180 fokkal forgathatjuk el, így azokat a hátsókkal szembeállítva egy társalgót kapunk, a hátsó pad ággyá alakítható. Az alumínium borítású tetősátorban ledes világítás és USB-töltők is rendelkezésre állnak.
Ebben a műfajban kimondottan praktikusnak tűnik a plug-in hibrid hajtás, hiszen a táborhelyünkön kényelmesen tölthetjük, amíg pihenünk – már ha erre alkalmas helyet sikerült találni. A hajtáslánccal kapcsolatban még nem tettek közzé részletes adatokat, ám jó eséllyel a T7 Multivan eHybriddel osztozik majd a California is, amint sorozatgyártásba megy. Ez egy 1,4 literes turbós benzinesből és egy villanymotorból álló kombinációt jelentene, 218 lóerővel és 350 newtonméterrel. Ha pedig az aksit is megtartják, akkor a 10,4 kilowattórás csomag 60 kilométer körüli WLTP-hatótávot ígér.
Egyelőre csupán prototípusról van szó, a szériamodellre még várni kell. Jelenleg sem annak várható bemutatási dátuma, sem pedig az árak nem ismertek. Pedig már nagyon útra kelnénk vele.
Lapozd át galériánkat még több képért!
10 felejthetetlen film, ami idén már 30 éves lesz
Akad, amelyik kultstátuszba emelkedett, akad, amelyik hatalmas szériává duzzadt, de feltűnnek olyanok is, amiket már többször rebootoltak.
Szupervékony iPhone-nal bővülhet a paletta – ezt lehet eddig tudni az Airről
Minden eddiginél vékonyabb iPhone érkezhet, ennek minden előnyével és hátrányával.
Történelmi személyek, akikről tévképzetek alakultak ki
Néhány alak nem éppen olyan volt, mint ahogy azt történelemórán megtanultuk.
Ezt üzeni Trump hivatalos portréja a szakértők szerint
A frissen beiktatott amerikai elnök hivatalos portréját pár napja tették közzé, és már ránézésre is erős üzeneteket hordoz.
Keményen beszólt Elon Musknak a Green Day
A zenekar éppen a Tesla-vezér szülőhazájában, Dél-Afrikában koncertezett, amikor egy kissé átírt szöveggel nyomták le az American Idiotot.
Fullba nyomják a retrót a Pac-Man-es Casiók
Minden idők egyik legismertebb videójátéka idén 45 éves, és ezt nagyon klassz Casio órákkal ünneplik.