És akkor a Volkswagen W10-et lógatott egy BMW-be

Képkocka a videóból
Forrás: Drivetribe / Youtube

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Volkswagennél amúgy is szerettek furcsa motorkonstrukciókkal kísérletezni, de hogyan kerül a W10 egy BMW M5-ösbe?

Manapság joggal gondolhatjuk, hogy túl vagyunk a benzinmotorok aranykorán. Legalábbis nagyon sok gyártónál már örülni kell, ha nem három-, hanem négyhengeres turbómotort pakolnak egyes modellekbe, sokkal inkább különböző hibrid- és villanyhajtásokra helyeződik a hangsúly. Pedig volt idő, amikor a legelvetemültebb ötletek is átmentek a szűrőn, és erre jó példa a Volkswagen is.

Ők voltak ugyanis azok, akik elkészítették a VR-elrendezésű motorokat, amelyekben a hengerek kissé el vannak tolva a soros egységekhez képest, ezáltal a blokk rövidebb tudott lenni. Vagy említhetjük a Phaetonből, illetve az Audi és a Bentley modelljeiből is ismert W12-t, esetleg azt a Bugatti-féle W16-ot, amelyet a magyar Hanula Barna fejlesztett. Lehetne még sorolni. W10-esről azonban nemigen hallottunk – pedig létezik!

Ez a motor a Ferdinand Piëch-érában született, méghozzá azzal a céllal, hogy a Volkswagen megcsinálja saját válaszát a BMW M5-re. Lényegében két darab – állítólag 2,3-as helyett 2,5 literes – VR5-ösből állt össze a W10-es rettenet, de a blokk nem vasból, hanem aluöntvényből készült. A W-elrendezés révén helytakarékos tudott lenni a motor, miközben az ötliteres lökettérfogat révén megvoltak a tartalékai. Állítólag legalább három darabot szereltek össze belőle, és le is mérték, mit tud autóba építve: 480 lóerő és 590 newtonméter között voltak az értékei.

És hogy milyen autóba kanalazták bele a tízhengeres motort? Egy BMW M5-be, egészen pontosan az E39-es generációba, amiben eredetileg egy 4941 köbcentis V8-as dolgozott kereken 400 lóval. Nagy kérdés, miért éppen egy BMW-t választottak a célra. Egyfelől azzal indokolja a legtöbb forrás, hogy akkoriban saját palettájukon nem volt hasonló kaliberű sportszedán – a pontos évszámot ugyebár nem ismerjük, de az Audi 2002-ben hozta ki az RS6 első generációját. Másfelől pedig a BMW M5 számított mércének a kategóriában.

Mindenesetre végül a belefektetett energia ellenére a W10-es motor soha nem jutott el szériagyártásig. A BMW ellenben rövidesen megcsinálta a tízhengeres M5-öt: az E60-as generációba ötliteres, 507 lovas V10-et fejlesztettek. Az egyetlen fennmaradt W10-es E39-et nemrég a Drivetribe kutatta fel és próbálta ki:

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Kép
Stílus

Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox

A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.

Kép
Jármű

A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent

Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.

Kép
Szórakozás

Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06

A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.

Kép
Tech

Az ország, ahol az AI írja a törvényeket

Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.

Kép
Otthon

Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?

A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.

Kép
Életmód

Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós

Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!