Az egyterű műfaja halott – erre a Volvo csinált egyet

Volvo EM90
Forrás: Volvo

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Ha már úgyis kéznél volt a Zeekr 009 platformja, felhúztak rá egy hatszemélyes csapatszállítót.

Nem merném azt állítani, hogy az egyterű valaha is olyan népszerű műfaj volt, mint manapság az SUV, az viszont kétségtelen, hogy volt idő, amikor ez a praktikus karosszériaváltozat igen komoly eladásokat hozott. A kétezres évek vége felé aztán kezdtek kikopni a kínálatból, ma már csak elvétve találunk némelyik gyártó palettáján. A sokáig főként limuzinjairól és kombijairól ismert Volvónak ellenben nem kellett efféle nehéz döntést meghozni, mivel soha nem volt ilyenjük (legközelebb talán a hetven éve bemutatott Duett állt hozzá), és mivel az utóbbi pár évben nem is nagyon láttunk tőlük mást, mint hobbiterepjárót, már joggal kezdhettük azt hinni, nem is lesz.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Volvo EM90 első fényszóró
forrás: Volvo
Thor pörölye nem maradhatott el - szép ez a fényszóró

Erre mit csinálnak? Hát piacra dobnak egy egyterűt 2023-ban. Akkor, amikor az egész szegmenst leírta már mindenki régen. Mondjuk adta magát a dolog, hiszen az anyacég, a Geely másik márkájánál, a Zeekrnél pont van egy megfelelő platform hozzá, amire a 009-et felhúzták (azt itt tudod megnézni, de inkább ne tedd, az isten szerelmére, én szóltam). Szerencsére a Volvónál vannak annyira konzervatívak, hogy a retinánkat megkímélve a Zeekr csapatszállítójánál sokkal finomabbat rajzoljanak, így tehát EM90 néven kaptunk egy böszme nagy, mégis pofás szekrényt pár márkaspecifikus arculati elemmel, mint mondjuk Thor pörölye az első fényszórókban – sőt, a kínai testvérmodellhez képest a hátsó lámpákat is meg tudták annyira erőszakolni, mintha azokban is ott lenne. Hátra tolóajtókat álmodtak meg. Felniből 19 vagy 20 colosakat is be lehet ikszelni a megrendelőlapon.

Volvo EM90 hátulról
forrás: Volvo
Egy ilyen behemót is nézhet ki jól

A beltér hat ember számára kínál helyet, az ülések három sorban oszlanak el, amelyek közül a középső a titkos tipp a kényelmes utazáshoz, ott ugyanis két szemre is igen vonzó fotelt találunk, amelyek nemcsak fűthetők és szellőztethetők, de még lábtámaszuk is van. A plafonból egy 15,6 colos képernyő ereszkedik le az utasok szórakoztatására, ami egy tisztességes méret, csak az olyan hedonista megoldásokhoz képest hat szerénynek, mint a 7-es és egy ideje már az 5-ös BMW-ben is elérhető 31,3 colos gigakijelző. Elöl közel ugyanakkora, 15,4 hüvelykes az infotainmenthez tartozó egység, egy kisebb pedig a kormány mögé is jutott műszercsoport helyett. Van mód hangvezérlésre is, aminek segítségével az ablakok pozícióját, a légkondit, az ülésállítást, sőt a belső világítást is ízlésünkhöz igazíthatjuk. A Bowers & Wilkins hifi része 21 hangszóró, szóval a hangzást sem spórolták el.

Volvo EM90 beltér
forrás: Volvo
5,2 méteren, 3,2 méteres tengelytávval azért már lehet jó elrendezést találni

Az EM90 egyelőre csak hátsókerekes konfigurációban készül, 272 lóerős villanymotor hajtja a kerekeket. Nulláról százra 8,3 másodperc alatt gyorsul, ami a mai villanyautók között nem számít villámgyorsnak, de egy ekkora (5,2 méter hosszú, 2 méter széles, 1,85 magas, 3,2 méteres tengelytávú, 2763 kilós) batárhoz elég jó adat. A 116 kilowattórás akkucsomag 738 kilométeres hatótávot ígér – szépséghiba, hogy a kínai CLTC mérési ciklus szerint, ami sokkal optimistább, mint a WLTP vagy az amerikai EPA. Fél óra alatt feltölthető tízről nyolcvan százalékra, és akár külső fogyasztót is táplálhatunk róla. Érdekesség, hogy a Zeekr 009 ugyanezt az aksitechnológiát használja, ám abból van 540 lovas összkerekes is.

Volvo EM90 belső tér
forrás: Volvo
Ilyen a kilátás hátulról

A Volvo EM90 Kínában máris előrendelhető, Európába viszont egyelőre nem hozzák. Hogy ez így is marad-e, még nem tudni, de nagyobb az esélye, hogy idővel a mi kontinensünkön is piacra dobják.

Videók

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Kép
Szórakozás

Ezek a filmek kaszálták a legnagyobbat minimális büdzséből

Ha kevés a pénz, kreatívnak kell lenni a siker érdekében.

Kép
Szórakozás

Mutatjuk az amerikai izomautókat, amiket Hollywood miatt szerettünk meg

A benzinfaló szörnyetegek közül néhány kimondottan kedveltek a rendezők.

Kép
Jármű

Megújult a Porsche 911, először készült belőle hibrid is

Kevés jellegzetesebb formájú autót ismerünk, a modellfrissítés elsősorban műszaki szempontból hozott sok újdonságot.

Kép
Szórakozás

A világ legcudarabb motorversenyéről forgat Brad Pitt

Úgy tűnik, nem elég neki a Formula–1, a Man TT-t is megfilmesítené. Ebben Channing Tatum lesz a társa.

Kép
Szórakozás

Cseh milliárdos veszi meg a brit királyi postát

Az intézmény közel négyszáz éves története során először kerül külföldi kézbe.

Kép
Szórakozás

10 zseniális karakter a Marvel-univerzumban, akit méltatlanul elvesztegettek

Jöjjenek a Marvel-univerzum tömeggyártásának legnagyobb károsultjai, avagy karakterek, akiket elvesztegettek!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!