Az egyterű műfaja halott – erre a Volvo csinált egyet
Ha már úgyis kéznél volt a Zeekr 009 platformja, felhúztak rá egy hatszemélyes csapatszállítót.
Nem merném azt állítani, hogy az egyterű valaha is olyan népszerű műfaj volt, mint manapság az SUV, az viszont kétségtelen, hogy volt idő, amikor ez a praktikus karosszériaváltozat igen komoly eladásokat hozott. A kétezres évek vége felé aztán kezdtek kikopni a kínálatból, ma már csak elvétve találunk némelyik gyártó palettáján. A sokáig főként limuzinjairól és kombijairól ismert Volvónak ellenben nem kellett efféle nehéz döntést meghozni, mivel soha nem volt ilyenjük (legközelebb talán a hetven éve bemutatott Duett állt hozzá), és mivel az utóbbi pár évben nem is nagyon láttunk tőlük mást, mint hobbiterepjárót, már joggal kezdhettük azt hinni, nem is lesz.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Erre mit csinálnak? Hát piacra dobnak egy egyterűt 2023-ban. Akkor, amikor az egész szegmenst leírta már mindenki régen. Mondjuk adta magát a dolog, hiszen az anyacég, a Geely másik márkájánál, a Zeekrnél pont van egy megfelelő platform hozzá, amire a 009-et felhúzták (azt itt tudod megnézni, de inkább ne tedd, az isten szerelmére, én szóltam). Szerencsére a Volvónál vannak annyira konzervatívak, hogy a retinánkat megkímélve a Zeekr csapatszállítójánál sokkal finomabbat rajzoljanak, így tehát EM90 néven kaptunk egy böszme nagy, mégis pofás szekrényt pár márkaspecifikus arculati elemmel, mint mondjuk Thor pörölye az első fényszórókban – sőt, a kínai testvérmodellhez képest a hátsó lámpákat is meg tudták annyira erőszakolni, mintha azokban is ott lenne. Hátra tolóajtókat álmodtak meg. Felniből 19 vagy 20 colosakat is be lehet ikszelni a megrendelőlapon.
A beltér hat ember számára kínál helyet, az ülések három sorban oszlanak el, amelyek közül a középső a titkos tipp a kényelmes utazáshoz, ott ugyanis két szemre is igen vonzó fotelt találunk, amelyek nemcsak fűthetők és szellőztethetők, de még lábtámaszuk is van. A plafonból egy 15,6 colos képernyő ereszkedik le az utasok szórakoztatására, ami egy tisztességes méret, csak az olyan hedonista megoldásokhoz képest hat szerénynek, mint a 7-es és egy ideje már az 5-ös BMW-ben is elérhető 31,3 colos gigakijelző. Elöl közel ugyanakkora, 15,4 hüvelykes az infotainmenthez tartozó egység, egy kisebb pedig a kormány mögé is jutott műszercsoport helyett. Van mód hangvezérlésre is, aminek segítségével az ablakok pozícióját, a légkondit, az ülésállítást, sőt a belső világítást is ízlésünkhöz igazíthatjuk. A Bowers & Wilkins hifi része 21 hangszóró, szóval a hangzást sem spórolták el.
Az EM90 egyelőre csak hátsókerekes konfigurációban készül, 272 lóerős villanymotor hajtja a kerekeket. Nulláról százra 8,3 másodperc alatt gyorsul, ami a mai villanyautók között nem számít villámgyorsnak, de egy ekkora (5,2 méter hosszú, 2 méter széles, 1,85 magas, 3,2 méteres tengelytávú, 2763 kilós) batárhoz elég jó adat. A 116 kilowattórás akkucsomag 738 kilométeres hatótávot ígér – szépséghiba, hogy a kínai CLTC mérési ciklus szerint, ami sokkal optimistább, mint a WLTP vagy az amerikai EPA. Fél óra alatt feltölthető tízről nyolcvan százalékra, és akár külső fogyasztót is táplálhatunk róla. Érdekesség, hogy a Zeekr 009 ugyanezt az aksitechnológiát használja, ám abból van 540 lovas összkerekes is.
A Volvo EM90 Kínában máris előrendelhető, Európába viszont egyelőre nem hozzák. Hogy ez így is marad-e, még nem tudni, de nagyobb az esélye, hogy idővel a mi kontinensünkön is piacra dobják.
Három az egyben! Justin Bieber egy szetten belül rögtön három 2025-ös trendet is hozott
Justin Bieber összeállításának elemei együtt, de akár külön-külön is jó befektetések lehetnek 2025-ben.
Ez az apró szokás segít energikusabbnak maradni reggel
Nem mindegy, mikor kelünk fel – és ezt most nem úgy kell érteni, hogy aki tovább alszik, kipihentebb.
Ezzel a feltétellel játszana Marvel-filmben Adrien Brody
A brutalista főszerepéért Oscar-díjra jelölt színészzseni egyáltalán nem zárkózik el a szuperhősfilmektől, de nem vállalna el akármit.
Nagyon vagány lett az új porschés Honor-csúcsmobil
A Honor Magic 7 Pro jelentette az alapot a Porsche Design-féle Magic7 Pro RSR-hez.
Chevy kisbuszból készült a legkirályabb hómobil
Talán nem a leggyorsabb, de mindenképpen a legsokoldalúbb, ha a havas akadályok leküzdéséről van szó.
10 elképesztően furcsa idegen lény a sci-fi filmek történetéből
Nem minden esetben a külső a fontos, de azért akadnak fantáziadús teremtmények.