Playstation az Xbox ellen: hiába gyengébb, ezért gyorsabb sokszor a Sony gépe

Playstation és Xbox
Forrás: PC Games

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A jelenlegi konzolgenerációban papíron az Xbox Series X erősebbnek tűnik a Playstation 5-nél, de a valóságban a Sony gyakran jobb helyzetben van, mint a Microsoft.

A 2020-as megjelenéskor a műszaki specifikációk alapján egyértelmű volt, hogy a Microsoft Xbox Series X papíron erősebb, mint a Sony PS5. Mindkét konzol egyedi AMD-chipet használ nyolc processzormaggal, de az Xbox valamivel magasabb órajelű CPU-val és több GPU-számítási egységgel rendelkezik, 12,16 teraflops becsült számítási teljesítménnyel. A PS5 ezzel szemben 10,13 teraflopsot ér el, de magasabb a GPU órajel frekvenciája, és nem osztott sávszélességű memóriát használ különböző átviteli sebességgel.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Ennek ellenére a teoretikusan kevésbé erős PS5 gyakran felülmúlja a papíron erősebb Xbox Series X-et, mint ahogyan azt néhány népszerű játékcím is demonstrálja, beleértve a Resident Evil 4-et, a Call of Duty: Black Ops Cold Wart és a Grand Theft Auto 5-öt next-gen frissítéssel. A Digital Foundry (DF) szakértői egy friss videóban boncolgatták ezt a jelenséget, ahol John Linneman szerkesztő elmondta, a fejlesztőktől hallotta, hogy a PS5 shader fordítója és API-ja gyorsabb.

A PS5 shader fordítója állítólag "egyszerűen rendkívül gyors és optimalizált", valamint "meglehetősen összetett", de a chipet úgy használja ki, hogy a Sony konzolja meggyőzőbb teljesítményt nyújtson. Ezt nagy dolognak tartják. "Természetesen a Microsoft nem alszik, egyértelműen dolgoznak az ügyön, azonban a Sony sem tétlenkedik. Úgy tűnik viszont, hogy a fejlesztők a Sony megoldását részesítik előnyben. Ebben az értelemben a PS5 fő-API-ja is meglehetősen gyorsnak tűnik, gyorsabbnak, mint amit a Microsoft a DirectX-szel csinál."

Eközben Alex Battaglia, a DF szerkesztője megjegyzi, hogy az Unreal Engine 5-tel hajtott játékok általában profitálnak az Xbox Series X magasabb számítási teljesítményéből. Más játékmotorok azonban a PS5 -ön lehetnek hatékonyabbak. A Wccftech beszámolója szerint a Microsoft konzolja előnyben van a változó képfrissítési sebesség (VRR) implementációjában, például az Elden Ring esetében, folyékonyabb és stabilabb játékélményt nyújtva, annak ellenére, hogy a Sony konzolján gyorsabban fut a program. Végső soron a két konzol közötti különbségek a legtöbb játék esetében viszonylag kis mértékűek, és hasonló élményt nyújtanak - állítja a beszámoló.

Videók

Kép
Jármű

Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR

Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.

Kép
Életmód

Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?

Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.

Kép
Szórakozás

Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba

A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.

Kép
Szórakozás

Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral

A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.

Kép
Stílus

Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között

Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!