Így edzette magát pankrátorbajnokká Zac Efron

Zac Efron a Vaskaromban
Forrás: Zac Efron / A24 / Instagram

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Korábban a Baywatch-ban is villantott már elképesztő izomzatot, a Vaskarom miatt újra rengeteget dolgozott.

A tavaly bemutatott Vaskarom meglehetősen pozitív kritikai fogadtatásban részesült, nem meglepő tehát, hogy sokan felháborodtak, amiért közelébe sem került az Oscar-jelöléseknek. A sportdráma a Von Erich (eredetileg: Atkisson) pankrátorcsalád történetét, sikereit és tragédiáit mutatja be. Ők voltak azok, akik forradalmasították az amerikai pankráció világát. A premier után Zac Efront is rangos díjak várományosaként emlegették, és kétségtelen, hogy hatalmas melót pakolt a felkészülésbe.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Íme, az előzetes:

Persze korábban is láttuk már, mivé vált az egykori vékonydongájú tinisztár: a Baywatch-ban azért kellett némi izom, hogy nyugodt szívvel odaállhasson Dwayne Johnson mellé. A Vaskarom kedvéért újra elég nagyra kellett magát gyúrnia, a GQ-nak pedig Farren Morgan személyi edző fejtette ki, hogyan lehet elérni ilyen meggyőző eredményt, és mit kell tenni, ha ezt biztonságosan szeretnénk megtenni.

Morgan elmondta, hogy itt nem pusztán kemény edzésről és szálkásításról, hanem komoly tömegnövelésről van szó. Ilyenkor fokozzák a kalóriabevitelt, és ehhez a többlethez intenzív súlyzós és erősítő edzéstervet állítanak össze. De mielőtt bárki is azt hinné, nem elég zavarba ejtő mennyiséget zabálni, aztán ész nélkül nekiesni a legnagyobb súlyoknak. A második fázis a testzsír csökkentése, a harmadik pedig, hogy karbantartjuk, megőrizzük az elért állapotot, és időt hagyunk a szervezetnek, hogy alkalmazkodjon a változásokhoz.

Az, hogy kinek mennyit kell ehhez ennie, természetesen egyénenként változó. Morgan szerint csak óvatosan, úgy húsz százalékkal lépjük túl azt a mennyiséget, amire a szervezetünknek alapból szüksége lenne. Így durván fél százalékkal tudjuk növelni a testtömegünket hetente. Férfiaknál 2750 kalória körül alakul az az érték, ami egyszerre hatékony, de még biztonságos is. Emellett azt is javasolja, hogy tisztán étkezzünk, hogy szabályozni tudjuk a bevitt tápanyagok szintjét. Célként a 30-35 százalék fehérjét, 45-60 százalék szénhidrátot és 15-30 százalék zsírt jelölte meg az edző. Kerülendők viszont a szteroidok és más teljesítményfokozók. Valamint, ha meggondolatlanul felfalunk mindent, ami elénk kerül, annak egészségügyi kockázatai vannak: elhízás, koleszterin- vagy vércukorszint-növekedés, magas vérnyomás, stroke, cukorbetegség, vagy akár daganatos betegségek is kialakulhatnak. Ahogy az edzés túltolása is sérülésveszélyes.

Ezért aztán Morgan azt tanácsolja, ne siettessük a folyamatot, értsük meg, hogy az izomtömeg-építéshez idő kell. Fontos beiktatni a megfelelő pihenőket is, például Zac Efron esetében legalább hét óra alvásról beszélt a szakértő. Egyetért vele Martin Sharp erőnléti edző is, hozzátéve, hogy az alváshiány éppen ellenkező irányba terelheti a folyamatot, azaz veszthetünk a nagy energiabefektetéssel építgetett izmainkból.

Azt pedig már újra Morgan részletezte, milyen gyakorlatokat érdemes a hasonló eredmény érdekében elvégezni, szem előtt tartva, hogy Efron esetében a cél egy pankrátor felépítésének elérése volt, így itt nemcsak a nagy izmok, hanem a gyorsaság és agilitás megőrzése is fontos volt. A súllyal végzett guggolást, a húzódzkodást, a hátizomgyakorlatokat, valamint a szintén súllyal kivitelezett lábemeléseket és a ferde pados fekvenyomást sorolta fel.

Arra is figyelmeztetett azonban, hogy ekkora izomtömegre valójában a testépítőkön és bizonyos szerepekre készülő színészeken kívül senkinek nincs szüksége, fölösleges tehát a testünket kitenni ennek a terhelésnek. Ha mégis belevágunk, csináljuk türelmesen és biztonságosan. És az sem árt, ha beszerzünk hozzá például egy minőségi edzős pólót, a célunkhoz passzoló súlyzót, és ha nem edzőteremben, hanem otthon dolgoznánk, akár kondigépet is.

Forrás: GQ

Videók

Tech

Most érdemes napelemet felszerelni, mutatjuk a részleteket

Promóció

Új tárolóval kiegészített, lakossági napelemes rendszer pályázat: az E.ON-nal egyszerűbb

Promóció

Otthon nélkül nincs pszichés egészség – mit árul el rólunk a hely, ahol élünk?

Kép
Jármű

Ezek most a legolcsóbb új autók – 15 tipp 6,5 millió alatt

Akár 5-6 millió forint között is lehet autót venni, de ennyiből jellemzően kiskocsikat kapunk, puritán felszereltséggel.

Kép
Szórakozás

Így tanítanak be egy Oscar-jelölt kutyát

Na jó, igazából nem a kutya, hanem a film kapta a jelölést, de elképesztően kemény munkát végzett Messi és kiképzője.

Kép
Tech

Újabb komoly fotómobillal erősít a Xiaomi

A Xiaomi 14 Ultra Kínában már kapható, egycolos érzékelővel és markolattal rúgja be az ajtót.

Kép
Életmód

Gondjaid vannak a vizeléssel? Lehet, hogy az étrended a hibás

Sokan kapásból a prosztatájukat kezdenék okolni, pedig lehet, hogy egy kis szemléletváltással is lehetne változtatni.

Kép
Stílus

Nagyon sárga, nagyon vagány – a Porsche kosarascipői

A Puma és a Porsche együttműködését a Charlotte Hornets irányítója, LaMelo Ball neve fémjelzi.

Kép
Szórakozás

Emberkísérlet: doppinggal tömi magát a korábbi világbajnok

Az Enhanced Games sportolói szabadon használhatnak bármilyen szert, James Magnussen így megy rá a gyorsúszás rekordjára.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!