A techipar be nem tartott nagy ígéretei

A techipar be nem tartott nagy ígéretei
Forrás: cyano66 / Getty Images

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Otthon

Öt okos eszköz, amitől jobb lesz az otthonod

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A korszakalkotó újítások szépen ugyanolyanná válnak, mint azok, amiket leváltani hivatottak.

Előbb-utóbb minden régi újra új lesz - ezzel a mondattal kezdődik az Insider cikke, mely szerint most éppen azt nézhetjük végig, hogy a korszakalkotónak és forradalminak kikiáltott technológiák ugyanolyanná válnak, mint azok, amelyeket ki kellett volna szorítaniuk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Példának a streamingszolgáltatásokat hozzák fel, melyek egyre drágábbak - a Netflix és a Disney is emelték az előfizetői díjat, hogy növeljék a profitot, és ezzel párhuzamosan egyre több hirdetés jelenik meg a felületeiken - miközben az eredeti ígéret az volt, hogy hirdetés nélkül és olcsóbban juthatunk a tartalmakhoz, mintha a kábelszolgáltatókon keresztül tennénk ezt.

A The Wall Street Journak értesülése szerint például már az Amazon Prime Video is a hirdetésekkel tüzdelt adás előkészítésén dolgozik, a valódi hirdetésmentes konstrukció pedig feláras termék lesz. Más szolgáltatók "rövid promóciós megszakításokat" alkalmaznak, tehát a reklámmentesség ígérete már nem igaz. Mindezzel együtt a streaming platformok olcsósága sem egyértelmű már.

Az Insider második példája az Uber és Lyft, melyek a taxizást voltak hivatottak megreformálni, ám ahelyett, hogy egy olcsóbb alternatívát kínáltak volna, hozzádrágultak a taxiscégek szolgáltatásához - mostanra pedig az az előny is elolvadt, hogy applikációból lehet a sofőrt megrendelni, hiszen egyre több taxitársaság kínál ilyen opciót világszerte.

A különböző felhőszolgáltatások ígéreteiről is azt írja az Insider szerzője, hogy a kezdeti időben tett ígéretük, miszerint olcsóbb, biztonságosabb és rugalmasabb adattárolást biztosítanak, szintén nem teljesült maradéktalanul - az ár és a biztonság terén legalábbis egyre inkább rezeg a léc.

Iparági források szerint a Salesforce (felhőalapú marketingszoftvereket szolgáltatnak), a Microsoft 365 és az Adobe is emelni fogja az árait. Gyorsan növekvő stratupként a Snap felhőalapon építette ki a saját infrastruktúráját, a tőzsdére lépésük óta eltelt öt évben pedig körülbelül 3 milliárd dollárt költöttek a Google és az AWS felhőszolgáltatásaira - vagyis a munkabérek után erre költötték a legtöbbet.

A pénzügyi és technológiai elemzők szerint a felhőszolgáltatások alapvetően beváltották az ígéretüket a technológia megjelenése utáni szakaszban, mostanra viszont a techcégek mögötti befektetők nyomására egyre több profitot kell termelniük, ami a szolgáltatás drágulásával jár. Ugyanakkor egyre több kockázatot is jelentenek a felhőszolgáltatásokon keresztüli kibertámadások.

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Otthon

Öt okos eszköz, amitől jobb lesz az otthonod

Kép
Szórakozás

A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt

Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.

Kép
Tech

Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála

Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.

Kép
Jármű

A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét

Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.

Kép
Jármű

Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini

Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.

Kép
Stílus

13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar

Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.

Kép
Szórakozás

Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra

Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!