A techipar be nem tartott nagy ígéretei

A techipar be nem tartott nagy ígéretei
Forrás: cyano66 / Getty Images

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A korszakalkotó újítások szépen ugyanolyanná válnak, mint azok, amiket leváltani hivatottak.

Előbb-utóbb minden régi újra új lesz - ezzel a mondattal kezdődik az Insider cikke, mely szerint most éppen azt nézhetjük végig, hogy a korszakalkotónak és forradalminak kikiáltott technológiák ugyanolyanná válnak, mint azok, amelyeket ki kellett volna szorítaniuk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Példának a streamingszolgáltatásokat hozzák fel, melyek egyre drágábbak - a Netflix és a Disney is emelték az előfizetői díjat, hogy növeljék a profitot, és ezzel párhuzamosan egyre több hirdetés jelenik meg a felületeiken - miközben az eredeti ígéret az volt, hogy hirdetés nélkül és olcsóbban juthatunk a tartalmakhoz, mintha a kábelszolgáltatókon keresztül tennénk ezt.

A The Wall Street Journak értesülése szerint például már az Amazon Prime Video is a hirdetésekkel tüzdelt adás előkészítésén dolgozik, a valódi hirdetésmentes konstrukció pedig feláras termék lesz. Más szolgáltatók "rövid promóciós megszakításokat" alkalmaznak, tehát a reklámmentesség ígérete már nem igaz. Mindezzel együtt a streaming platformok olcsósága sem egyértelmű már.

Az Insider második példája az Uber és Lyft, melyek a taxizást voltak hivatottak megreformálni, ám ahelyett, hogy egy olcsóbb alternatívát kínáltak volna, hozzádrágultak a taxiscégek szolgáltatásához - mostanra pedig az az előny is elolvadt, hogy applikációból lehet a sofőrt megrendelni, hiszen egyre több taxitársaság kínál ilyen opciót világszerte.

A különböző felhőszolgáltatások ígéreteiről is azt írja az Insider szerzője, hogy a kezdeti időben tett ígéretük, miszerint olcsóbb, biztonságosabb és rugalmasabb adattárolást biztosítanak, szintén nem teljesült maradéktalanul - az ár és a biztonság terén legalábbis egyre inkább rezeg a léc.

Iparági források szerint a Salesforce (felhőalapú marketingszoftvereket szolgáltatnak), a Microsoft 365 és az Adobe is emelni fogja az árait. Gyorsan növekvő stratupként a Snap felhőalapon építette ki a saját infrastruktúráját, a tőzsdére lépésük óta eltelt öt évben pedig körülbelül 3 milliárd dollárt költöttek a Google és az AWS felhőszolgáltatásaira - vagyis a munkabérek után erre költötték a legtöbbet.

A pénzügyi és technológiai elemzők szerint a felhőszolgáltatások alapvetően beváltották az ígéretüket a technológia megjelenése utáni szakaszban, mostanra viszont a techcégek mögötti befektetők nyomására egyre több profitot kell termelniük, ami a szolgáltatás drágulásával jár. Ugyanakkor egyre több kockázatot is jelentenek a felhőszolgáltatásokon keresztüli kibertámadások.

Videók

Kép
Stílus

Nem is egy, rögtön három Omegát villantott Barry Keoghan a Met-gálán

Az ír színész mindkét csuklójára, de még mellényzsebébe is jutott egy különleges darab. Azért a többiek sem spóroltak.

Kép
Jármű

Az 1.9 TDI tényleg örök: egymilliót futott a magyar oktatóautó

A most 82 éves Marika néni még 2007-ben vette a Volkswagen Jettát, amely ma is pöccre indul.

Kép
Tech

Ezek a világ legértékesebb vállalatai

Néhány cég esetén olyan pénzekről van szó, ami emberi mércével felfoghatatlan.

Kép
Életmód

Egyre nagyobb az átlagos péniszméret – de nem biztos, hogy ez jó

A kutatók 1942 és 2021 közötti adatokat vetettek össze, mintegy 56 ezer férfi jellemzőit elemezték.

Kép
Szórakozás

Tom Stoltman lett a világ legerősebb embere

Immár harmadszor nyerte meg a viadalt, és minden esélye megvan, hogy beérje a csúcstartót.

Kép
Szórakozás

A nézők döntöttek: ennek a sorozatnak a legjobb a főcímzenéje

Klasszikus, modern és animációs kategóriában ment a verseny, aztán jött a szuperdöntő.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!