Promóció
A techipar be nem tartott nagy ígéretei
A korszakalkotó újítások szépen ugyanolyanná válnak, mint azok, amiket leváltani hivatottak.
Előbb-utóbb minden régi újra új lesz - ezzel a mondattal kezdődik az Insider cikke, mely szerint most éppen azt nézhetjük végig, hogy a korszakalkotónak és forradalminak kikiáltott technológiák ugyanolyanná válnak, mint azok, amelyeket ki kellett volna szorítaniuk.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Példának a streamingszolgáltatásokat hozzák fel, melyek egyre drágábbak - a Netflix és a Disney is emelték az előfizetői díjat, hogy növeljék a profitot, és ezzel párhuzamosan egyre több hirdetés jelenik meg a felületeiken - miközben az eredeti ígéret az volt, hogy hirdetés nélkül és olcsóbban juthatunk a tartalmakhoz, mintha a kábelszolgáltatókon keresztül tennénk ezt.
A The Wall Street Journak értesülése szerint például már az Amazon Prime Video is a hirdetésekkel tüzdelt adás előkészítésén dolgozik, a valódi hirdetésmentes konstrukció pedig feláras termék lesz. Más szolgáltatók "rövid promóciós megszakításokat" alkalmaznak, tehát a reklámmentesség ígérete már nem igaz. Mindezzel együtt a streaming platformok olcsósága sem egyértelmű már.
Az Insider második példája az Uber és Lyft, melyek a taxizást voltak hivatottak megreformálni, ám ahelyett, hogy egy olcsóbb alternatívát kínáltak volna, hozzádrágultak a taxiscégek szolgáltatásához - mostanra pedig az az előny is elolvadt, hogy applikációból lehet a sofőrt megrendelni, hiszen egyre több taxitársaság kínál ilyen opciót világszerte.
A különböző felhőszolgáltatások ígéreteiről is azt írja az Insider szerzője, hogy a kezdeti időben tett ígéretük, miszerint olcsóbb, biztonságosabb és rugalmasabb adattárolást biztosítanak, szintén nem teljesült maradéktalanul - az ár és a biztonság terén legalábbis egyre inkább rezeg a léc.
Iparági források szerint a Salesforce (felhőalapú marketingszoftvereket szolgáltatnak), a Microsoft 365 és az Adobe is emelni fogja az árait. Gyorsan növekvő stratupként a Snap felhőalapon építette ki a saját infrastruktúráját, a tőzsdére lépésük óta eltelt öt évben pedig körülbelül 3 milliárd dollárt költöttek a Google és az AWS felhőszolgáltatásaira - vagyis a munkabérek után erre költötték a legtöbbet.
A pénzügyi és technológiai elemzők szerint a felhőszolgáltatások alapvetően beváltották az ígéretüket a technológia megjelenése utáni szakaszban, mostanra viszont a techcégek mögötti befektetők nyomására egyre több profitot kell termelniük, ami a szolgáltatás drágulásával jár. Ugyanakkor egyre több kockázatot is jelentenek a felhőszolgáltatásokon keresztüli kibertámadások.
A Mennydörgők megmentik a Marvel-moziverzumot? Íme, a bővített előzetes!
Visszatér néhány jól ismert karakter, látványból pedig nem lesz hiány. De elég ez a talpra álláshoz?
Így változik Vörös Hulkká Harrison Ford
Befutott az Amerika Kapitány: Szép új világ előzetese, és még szokni kell, amit látunk.
Zseniális polihisztor volt az „igazi Vasember”
A képregények Tony Starkját egy bizonyos Howard Hughesról mintázták, de a filmekben már egy csipetnyi Elon Muskot is csempésztek bele.
A legjobb, filmek alapján készült LEGO készletek a fa alá
Sokak szerint a legózás gyerekes elfoglaltság, pedig ha a laikusok tudnák, mennyi felnőtteket megcélzó kiállítási darabot adott ki az óriáscég, bizony lenne meglepődés.
Világhódító magyar találmány: 50 éves a Rubik-kocka
Az űrben, a sivatagban, a víz alatt – talán mindenhol kirakta már valaki a Rubik-kockát. Az egyik legismertebb magyar találmány világhódítását is bemutatjuk az InStyle MEN őszi-téli számában.
Kalap a fejre, ostor a kézbe, mindjárt itt az új Indiana Jones-játék!
Kevesebb, mint egy hónap van hátra a megjelenésig, addig is megmutatjuk, mit tudunk eddig a "The Great Circle" alcímet viselő videójátékról.