Tech
Zsinórban ez a harmadik negyedév, amikor csökkent az Apple bevétele

Viszont még így is jobban állnak, mint a konkurenseik.
Az Apple bejelentette, hogy a bevétele 1%-kal esett vissza a július 1-én zárult negyedévben, vagyis a világ legértékesebbnek tartott vállalatának ez már a harmadik olyan negyedéve zsinórban, amikor folyamatosan csökken a bevételük.
Bár a tendencia ereszkedő, az Apple bevételei így is a korábban becsültnél jobban alakultak, illetve tovább árnyalja a képet, hogy a júniusi negyedév hagyományosan a leggyengébb negyedév az Apple-nél, hiszen az újdonságokat általában szeptemberben mutatják be, és sokan kivárják készülékcserénél az új modelleket.
Legjobban a cég szolgáltatásai növekedtek, az Apple Music és az Apple TV+ egyre fontosabb bevételi lábai a cégnek, ezek 21,2 milliárd dollárt hoztak - vagyis az összesen 81,8 milliárdos bevételnek körülbelül a negyede ezekből származott.
Az iPhone-okon 39,7 milliárd dollár volt a bevétel, ami 2%-os csökkenést jelent éves szinten. Ennél nagyobbat estek vissza a Mac-ek, ott 7% volt a csökkenés, így azon 6,8 milliárd jött be. A kereslet legjobban az iPadek iránt csökkent, ott 20%-kal kevesebb bevételt termeltek.
Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook az eredményt kísérő nyilatkozatában a szolgáltatások rózsás adatait és a feltörekvő piacok erős eladásait hangsúlyozta, a visszaeséseket pedig a kedvezőtlen gazdasági környezetre vezette vissza.
A számítógépek és az okostelefonok piaca világszinten recesszióban van, a globális PC szállítások 16,6%-kal estek vissza, az okostelefonoké pedig 7,8%-kal, vagyis az Apple visszaesése bőven alulmúlja az iparági átlagot.
Bruce Willis 10 legjobb filmje, amit bármennyiszer újra tudunk nézni
Összeszedtük kedvenc alkotásainkat a hetvenedik születésnapját ünneplő színésztől.
Ezerből tizenhárom: a magyar válogatott emlékezetes meccsei
A törökökkel vívja története ezredik mérkőzését a magyar férfi labdarúgó-válogatott, szemezgettünk az eddigiekből.
Eladó a cipő, amiben Kobe Bryant történelmet írt
Egy nagyon szűk elitklubhoz csatlakozott, amikor átlépte a harmincezer pontos álomhatárt. Ez a cipő volt a lábán.
Ezért nem kéne elmentened a bankkártyád adatait
Legalábbis nem a böngészőben. Kényelmes megoldás, csak éppen nem a legbiztonságosabb.
Ősztől Puma labdákkal játsszák a bajnokikat Szoboszlaiék
A német sportszergyártó lett a Premier League új hivatalos partnere, a Nike-t váltják.
Pallós Endre: magyar szakember a hollywoodi produkciók mögött
Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Alien: Romulus – csak három produkció azok közül, amelyeken a Prop Factory Studio csapata is dolgozott.