Végre bemutatta az Audi legújabb elektromos hobbiterepjáróját, a Q6 E-Tront – ez a márka első autója, amely már az új Premium Platform Electric, azaz PPE padlólemezre épül. Ugyanez a platform szolgál alapjául a konszern nemrég leleplezett SUV-jának, a Porsche Macan EV-nek is. Természetesen a rokonság ellenére külsőleg igen különböző a kettő, a Q6 E-Tron az Audi villanyautóinak jellegzetes vonásait kapta, talán a legérdekesebb része az, ahogyan az élekkel játszottak a kocsi oldalán, például a hátsó kilincsek fölött.
Elöl-hátul teljesen új, változtatható mintázatú fénytechnikát kapott a Q6. Az első fényszórók nappali menetfénye kétszer hatvanegy darab nyolcszögletű egységből áll, míg hátul lámpatestenként három panelt találunk, mindegyiket hatvan darab háromszög alakú egység alkotja. Hogy pontosan milyen elrendezésben világítsanak, azt okostelefonos alkalmazással állíthatjuk be.
Ennél sokkal fontosabb, hogy mi hajtja az Audi újdonságát. 800 voltos elektromos rendszerről beszélhetünk, az akkumulátorcsomag pedig tizenkét modulból épül fel, amelyeket 12-12 hasáb formájú cella alkot. A március végi piaci bevezetéskor kétféle hajtáslánccal lehet rendelni a Q6 E-Tront, méghozzá mindkettő összkerekes, azaz Quattro változat. A gyengébbik 387 lóerős, 5,9 alatt van százon és 210 km/h a vége, míg az erősebb, az SQ6 517 lovas, 4,3 alatt futja meg a 0-100-at, és 230 km/h-ig lehet hajtani. Az aksijuk egyformán 95 kW-os nettó kapacitású, amiből előbbi 625, utóbbi 598 WLTP-kilométert tud kisajtolni. Mindkettő 11 kW-os AC- és akár 270 kW-os DC-töltést tud, gyorstöltővel 10-ről 80 százalékra 21 perc alatt lehet felpumpálni. Később még két hátsókerekessel bővül a kínálat.
Ami az árakat illeti, az európai piacon az olcsóbb kivitelnél 74700 euró (átszámolva 29,5 millió forint), az SQ6 E-Tronnál 93800 euró (37 millió forint) körüli alapárra lehet számítani.
Nézd meg jobban a galériában:
Audi Q6 E-Tron