Autórevizor: Így vernek át, ha autót rendelsz

Illusztrációs montázs RAV4-gyel

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Csütörtökön napközben megcsörrent a telefonom. Aznap kb. a harmincadik hívás volt, és még nem volt dél. Hullafáradt voltam, hajtós volt a hét. Vidékről hívott egy hölgy, pénteken mennének megnézni/átvenni Budapestre egy korábban megrendelt autót. És az utolsó előtti pillanatokban úgy gondolták, jó ötlet lenne átvizsgáltatni. Mint az alábbiakból kiderül, életük egyik legjobb döntését hozták.

Nem is igazán akartam rábólintani, nem esett útba, és mint említettem, ekkorra már némi energiadeficittel küzdöttem. De valami azt súgta, ezt a melót be kell vállalni. Egyeztettem az ügyféllel, és megbeszéltünk egy péntek délutáni időpontot.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Autórendelés külföldről?

Ez az üzleti modell arról szól, hogy megrendelsz egy bizonyos típust külföldről, a közvetítő cég behozza, lepapírozza, átadja – kényelmes, jó megoldás. Vannak vállalkozások, amelyek felhajtják neked az elképzeléseidnek megfelelő autót, vannak, akik az általad kinézett példányt szállítják le. Nyilván fűt-fát, kiváló állapotot ígérnek - persze van, aki tartja is ezt.

Az átvizsgálandó autó egy pár éves, keveset futott, hibrid Toyota RAV4-es volt. A megbeszélt időpont előtt fél órával már hívott az ügyfél, hogy odaértek – remek, konstatáltam – mert én is előbb érkezem. Leparkoltam a csilivili szalon előtt – nem murva, nem föld – a fényes padlón vizsgálhattam a portékát. Miközben besétáltam, egy papírmasé figura nézett rám csábító félmosollyal, majd megpillantottam az autót.

Itt jól látszik a fényezés előtti elragasztás nyoma
forrás: Autórevizor
Itt jól látszik a fényezés előtti elragasztás nyoma

Az igazság az, hogy nem szeretek szalonban vagy zárt térben vizsgálni, a természetes fényt semmi nem pótolhatja – de azért itt is tudom abszolválni az átvizsgálást. Szerencsére, a nagy üvegablakoknak hála elég világos volt. És kellett is a fény. Egy ideje már bóklászom az autók között, így nem esik nehezemre kiszúrni, ha fújtak egy elemet. Természetesen a rétegvastagság-mérő is előkerült. Az eredmény: az autó motorháztetején és a tetőn kívül minden elem fújva volt. De hogy! Az összes illesztésnél és gumikédernél láthatók voltak a kiragasztások nyomai. A festés olyan volt, mintha random összefogott beduinok fújták volna a Szaharában. Tele porral, piszokkal. Egy-két megfolyást is felfedeztem – ez tényleg nem minőségi munka. Néhány illesztési hézag között pedig centiméternyi különbségek látszottak.

És félreértés ne essék, nem az a baj, ha fújva volt egy-két elem. Hanem ha így volt fújva, az a baj. Értem én, hogy olasz autó, parkolás meg karcolások, de ez azért messze van a kiváló állapottól – azt csak a hétmillió feletti vételár tükrözte. Ráadásul egy körbefújt autó általában olcsóbban lel gazdára, mint a sérülésmentes társai. Itt az ár-érték arány kevésbé volt egyensúlyban. Amúgy megpróbáltam fotózni is a problémákat, de sajnos nem adja vissza a kép.

Megfolyt festék
forrás: Autórevizor
Ez nem valami jól sikerült, de sajnos a kép annyira nem adja vissza

Na, de majd a műszaki tartalom kiváló lesz – gondoltam magamban. Ha az életemről film készülne, akkor itt mondaná a narrátor: De nem lett. Ezen a ponton még úgy voltunk, hogy az eredeti ár mínusz egymillió – talán megfelelő kompenzáció lehet a kiváló állapot és a valós tartalom közötti igen mély szakadék áthidalására.

Ekkor újabb hibát követtem el. Kihúztam a nívópálcát.

Azt azért tudni kell, hogy elég sok autó ácsorog a kereskedésekben a minimum alatti olajszinttel. Pedig hatalmas szerelői gyakorlat és túl sok ész sem kell ahhoz, hogy kihúzzuk a nívópálcát és ellenőrizzük, hogy belelóg-e a vége az olajba. Nos, itt nem a mennyiséggel volt probléma, hanem a minőséggel. A pálcára ráégett valami fekete trutyi, és az olajbetöltőt letekerve olyan mértékű olajsár fogadott, mint a régi ezres Swiftekben, amikben kétszer átfordult az óra, de olajat soha nem cseréltek. Ha Toyotáról van szó, és rendesen, tizenötezrenként megteszik, akkor az a kötelező szerviznél is maximum barna lesz. Ebben a százezret futott példányban koromfekete olajsár volt látható. Talán, ha egyszer cseréltek benne olajat. Talán.

Olaj helyett trutyi
forrás: Autórevizor
Ennek nagyon nem így kellene kinéznie

Itt jött el az a pont, amikor már rendesen felment az agyvizem, és jeleztem az ügyfeleimnek, hogy ez az autó itt marad. Meglehetősen kétségbeesetten néztek rám, ugyanis már befizettek két részletben egy igen komoly összeget – az autó vételárának kb. egyharmadát. Megpróbáltam megnyugtatni őket, hogy segítek, beszélek az eladóval.

De előtte még pár gondolat. Mire alapozták, hogy az autó kiváló állapotú? Láthatóan a nívópálcát sem húzták ki (az olajbetöltő sapka letekeréséről nem is beszélve), hiszen akkor nem állítottak volna ilyesmit. Vagy ennyire dilettánsok? Esetleg ennyire szarnak bele? Külföldön ki nézi át az autót? Vagy liciten lecsapják a legolcsóbbat? Vajon mi lehet az üzleti modell?

Elsőként jeleztem, hogy ügyfeleim nem kívánják megvásárolni a szóban forgó autót, mivel annak minden eleme fújva lett.

Válasz: Ígértünk olyat, hogy nem lesz fújva? – jött a kérdés, ami ebben a szituációban, e mellett az autó mellett állva minimum pofátlanság.

- Azt nem, de kiváló állapotot igen, és ez minden, csak nem az - feleltem emelkedő pulzussal, de még nyugodtan.

Ekkor jött a gyors visszakozás – Jó, akkor visszaadjuk a pénzt.

Erre hagytam ott egy névjegykártyát, megköszöntem a segítséget és távoztam. Megbízóm számláján húsz perc alatt ott volt a befizetett összeg, hiánytalanul. Azóta az autó felkerült a HaHu-ra, félmillióval drágábban. Az ügyfelemnek egy héten belül, jelentősen olcsóbban találtunk egy jobb állapotú (pár karc azért volt), magyarországi, lekövethető előéletű autót. Gyári fényezéssel.

(A borítókép illusztráció.)

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Otthon

Ezzel a dohányzóasztallal Schumi talán még futamot is nyert

Egy Formula–1-es Ferrari V10-es motorjából készült a különleges asztal, állítólag Schumacher és Barrichello is használta.

Kép
Szórakozás

Ronaldo újra az élen, Messi csak harmadik – ők a legjobban kereső sportolók

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.

Kép
Szórakozás

Opera-énekesnő és kém egy személyben: Margery Booth története

A bátor nő többször az életét kockáztatta, hogy információkkal szolgáljon Angliának.

Kép
Szórakozás

A Szabadítsátok ki Willyt! bálnájának igaz története

Keiko élete kevésbé alakult boldogan, mint ahogy azt a film után elképzeltük.

Kép
Szórakozás

Évszázadok után derülhetett fény a Mona Lisa titkára

A világ talán legismertebb festménye egyben az egyik legrejtélyesebb is, hiszen sem azt nem tudni, kit ábrázol, sem azt, mit látunk a háttérben.

Kép
Életmód

Középvezető vagy? Ezért fogsz hamar kiégni

Ezekben a munkakörökben minden irányból jön a nyomás, amit nehéz hosszabb távon elviselni.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!