Szervizes lehúzások, avagy így vettem állítólag rommá tört Teslát

Szervizes lehúzások, avagy így vettem állítólag rommá tört Teslát

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Megvetted a kinézett használt autót, és azt hitted minden oké, hátradőlhetsz? Nagyot tévedtél, most jön csak a neheze! Az első szerviz, ahol még úgy is nagyot bukhatsz, ha autót jól választottál.

Csendes vasárnap délután volt. Éppen a YouTube kínálatát böngésztem. Autóbutik megvolt, a legújabb Roadmovie-t láttam. Valami autós tartalmat akartam, amikor az algoritmus feldobta Varga Tibi legújabb videóját. A szervizes átverésekről beszélt, amikor arra lettem figyelmes, hogy szinte szóról szóra egy velem megtörtént esetet mesél el. Ami lehetetlen, mert én nem mondtam el senkinek. A titok nyitja az, hogy kísértetiesen hasonló szituációba csöppentünk bele mindketten.

Pár nap múlva beszéltünk telefonon is, és megegyeztünk abban, hogy írok a témáról. Ezután rövidesen két másik kollégával beszélgetve jöttem rá, hogy ezek nem egyszeri esetek voltak. Előrebocsátom, hogy nagyon sok tisztességesen működő szerviz van kis hazánkban. De most nem róluk lesz szó.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

VW Passat fék

Fiatal Passat GTE az átvizsgálás tárgya. Keveset futott, megkímélt példány - és valóban az. Igazából nem is nagyon tudtam mit felírni. Természetesen megvásárolták az autót, majd pár nap múlva hív a tulajdonos, hogy kapott egy négyszázezres ajánlatot az összes fék cseréjére. Mi van? A fékeket szemrevételezéssel és menetpróba beiktatásával is ellenőrzöm – tökéletesen rendben voltak. Az állapotfelmérés után volt egy műszaki vizsgája a Mozaikban, ahol azért a fékekre is rámérnek. És ez már azután volt, hogy lecsukták a fél műszakot onnan. Javaslatomnak megfelelően járt el a tulajdonos, és nem cseréltetett féket az autón. Tizenötezer kilométer után a következő szerviznél nem jelezték neki, hogy cserélni kéne a féket – persze ez már egy másik műhelyben volt.

És miért a fék? Mert ez egy szubjektív döntés, bármelyik fékre rá lehet mondani, hogy kopott. Arra is, amelyikben nincsen még csak ötezer kilométer. Hiszen azalatt már kopott, fékeztek vele több százszor – ezerszer. Ja, hogy azért ez még elfutna húszezret is? Ez részletkérdés.

Szilentek

Jó nevű kereskedés, szinte hibátlan, nyolcéves kisautó. Márkája mindegy, több ilyen esetről hallottam már. Az átvizsgálás eredménye egy kiváló autó (elsőre) - olaj és szűrők cseréje, gyertyaellenőrzés – ennyit kérek az új tulajtól, aki boldog. Egészen az első szervizig, ahol a műhely majd félmillióért akarta a szilenteket cserélni az autón.

És miért a szilent? Mert ez is egy megfoghatatlan dolog. Egy-két apró repedés, és már rá lehet fogni, hogy ez bizony nem jó. Csakhogy egy nyolc-tíz-tizenöt éves autón nem reális minden kissé kopott alkatrészt újra cserélni…

És akkor jöjjön néhány saját tapasztalat.

Prius

Gumizni vittem pár éve az akkori autómat, ami egy hármas Prius volt. Valami akcióban vettem a neten négy darab négy évszakost, amit egy szervizbe szállítottak ki. Az árban a szerelés is benne volt, kényelmes megoldás. Kétszázezer alatt volt a kilométer a kocsiban, tisztában voltam vele, hogy lassan hozzá kell nyúlni elöl a féktárcsához, -betéthez. Ráállok a csáposra, felemelik az autót, elkezdik szerelni. Kisvártatva üvölt a szerelő. Na, mondom mi van, ráesett az autó, vagy megrázta az áram? Megyek oda, rikácsol a pali, hogy a műhelyből se vigyem ki az autót, odavan a fék, mind meghalunk. Ajjaj, nagy a baj, gondoltam – mármint a csávó fejében. Mutatom neki, hogy ez a fékbetét még igencsak jól néz ki. És mivel ez egy hibrid autó, még egy laza harmincezret elgurulok ezzel a fékkel. Morgott az emberünk, de akkor nyomatékosan kértem, hogy dobja fel a gumikat és hadd menjek. Másfél év múlva, bő harmincezerrel később cseréltünk elöl betétet és tárcsát – közvetlenül eladás előtt, hogy ne ezzel kelljen kezdeni az új tulajnak.

Tesla

December utolsó napjaiban jártunk már, több mint fél éve nálam volt a facelift előtti Model 3. A Tesla app szerint volt egy visszahívás a kocsira, illetve volt egy bosszantó hibája, amit szerettem volna garancia keretében megcsináltatni, és esedékes volt az ajánlott (de nem kötelező) átvizsgálás – ami jól mutat az autó pedigréjében, ha el akarom adni. Mert ez volt a terv. Nosza, időpontfoglalás az applikációban, visszaigazolás – eddig pipa.

Már a fogadtatás sem olyan volt, mint amit az ember egy prémium márkánál várna - bóklászás az üres bemutatóteremben, foghegyről odavetett köszönés -, de ezen én túl tudok lendülni.

A hibajelenség az volt, hogy a jobb hátsó ajtófalcban nagy eső, vagy egy alapos kocsimosás után befolyt, összegyűlt kb. egy liter víz. Véleményem szerint a kédergumi lehetett a ludas, ez később beigazolódott. Leadtam az autót, két óra múlva mehetek érte – kaptam az infót. Addig elintéztük a szilveszteri bulira a nagybevásárlást, így kb. harminc különböző méretű szatyorral megpakolva sétáltunk vissza a lányommal. Megyünk az ügyintézőhöz, és most jön a feketeleves. Mert közli velem, hogy az autó erősen sérült volt, a jobb hátsó ajtó beleér a C oszlopba, nézzem meg, ott van a nyoma. Így nem garanciális a javítás. De a hibát elvileg kijavították, kilencezer forint lesz.

Rossz fát hugyoztál le haver – mondtam – majd ráborítottam az asztalt a csávóra, és egy jobbhorog után vadul fojtogatni kezdtem. Képzelgésemből a lányom ébresztett – Jól vagy, Apa? - kérdezte.

Még álltam pár másodpercig, ízlelgetve a hallottakat. Majd gyermekem töretlen fejlődését nem akarván negatív irányba befolyásolni, úgy döntöttem, nem fogok most reklamálni, fizetek.

Ezek után a biztonság kedvéért centiméterenként átvizsgáltam az említett részt. Törésnek, sérülésnek semmi nyoma – de ezt tudtam. Gyári értékek mindenhol. Ahol az ajtó „beleért” a C oszlopba, és nyomot hagyott, azt letöröltem egy nedves ronggyal. Csak egy kis piszok volt az ajtófalcban. Szép volt fiúk! Csavarok feje gyári, elemcsere sem volt. Illesztési hézagok… nagyjából rendben. Persze anno átvizsgálták a licitoldalon is, átnézte a kereskedés is, ahová beérkezett – és senki nem jelezte, hogy sérült lenne. Én pedig láttam már egy-két autót…

Az applikációban és emailben is jeleztem a problémát a szerviz felé. Egy éve várom a választ – és leginkább ez a felháborító. Adnak egy véleményt, amikor rákérdezel szarnak a fejedre. Itt a problémát az jelenti, hogy ha egy hozzá nem értő kapja meg ezt az információt, nyilván nem fog kételkedni. Hisz az egyetlen magyar Tesla-képviselet jól képzett alkalmazottjaitól kapja. És utána nekitámad a használtautó-kereskedőnek, aki ez esetben teljesen ártatlan.

Még egyszer szeretném nyomatékosítani, hogy rengeteg tisztességes, munkájára odafigyelő szerelő és szerviz van. Nem szabad általánosítani. A fentebb felsorolt esetek elkerülése érdekében érdemes a vásárlás utáni első szervizt olyan helyen csináltatni, amiről van némi információnk. És az internet korában ez azért könnyen megugorható. És sose menjetek oda úgy egy szervizbe, hogy most vettem egy autót, cseréljetek ki rajta mindent, amit szerintetek kell.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Életmód

Ezek a helyek Európa rejtett gyöngyszemei – magyar is van köztük

Nemcsak a legismertebb és legfelkapottabb helyszínek nyújthatnak nagyszerű kikapcsolódási lehetőséget.

Kép
Jármű

Camaróval akadtak fel a lépcsőn az ügyefogyott autótolvajok

Egy Chevy Camaróval rongyoltak be a szalon ajtaján, hogy onnan egy Dodge Challenger Hellcatet vigyenek el.

Kép
Szórakozás

Sauron szeme Legóként is mindent lát

Gigantikus készletből építhetjük meg Mordor legmagasabb tornyát, amely szobánk látványos dísze lehet.

Kép
Életmód

Rossz hír a csokiról: elszállt a kakaó ára – de miért?

Számos probléma játszik közre abban, hogy ilyen helyzetbe került az iparág. A csokoládé biztosan nem lesz olcsóbb.

Kép
Szórakozás

El se hisszük! Sztárok, akik idén már 60. születésnapjukat ünneplik

Sokukon nem is látszik az öregedés! Íme azok a sztárok, akik 2024-ben ünneplik 60. születésnapjukat.

Kép
Jármű

Autóápolási tippek: így tartsd autódat makulátlan állapotban

Az autód az életed fontos része, így természetes, hogy szeretnéd, ha mindig makulátlan állapotban lenne. De mit tehetsz ezért?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!