Csodás 36 éves BMW – egy új Porsche áráért

Forrás: Broad Arrow Auctions
2024. február 26.
Szerző: Lendvai Zsolt

Nagy különbség, hogy új Porschét bárki vehet, akinek van elég pénze, de egy ilyen E30 M3 Evolution II-est nem könnyű felhajtani.

A BMW M3 ma már fogalom a sportos autókat kedvelők számára, de arról persze megoszlanak a vélemények, hogy melyik széria volt a legjobb. Vannak, akik a puszta katalógusadatok alapján ítélnek, mások meg a nyers vezetési élményt hajszolják. Az viszont biztos, hogy legelőször a második generációs 3-asból, azaz az E30-ból készült M3, az utódokkal ellentétben még nem hat-, hanem négyhengeres motorral, a mára ikonikussá vált S14-gyel.

forrás: Broad Arrow Auctions
Bár használták, azért mindig vigyáztak is rá, nagyon szép az állapota

Ez összességében sem volt tömegcikk, de készültek olyan különkiadások is, mint a Cecotto vagy a Cecotto Schweiz, illetve az Evolution modellek. Az Evolution II-ből például csupán 500 darab látott napvilágot a gyártás két esztendeje alatt, ezekben már 220 lóerőt tudott a 2,3-as négyhengeres. Talán soha nem tudjuk meg, mennyi maradhatott fenn belőle épségben, de kétségtelenül gyűjtői darabok lettek.

forrás: Broad Arrow Auctions
Sorszámozott darab

Most például a Broad Arrow Auctions kínálatában bukkant fel egy ilyen autó, egészen pontosan a 463-as sorszámú. 1988-as gyártású, Macaoblau kék metálfényezésű példányról van szó, szürke belsővel, és az eredeti S14-es motorral, meg a hozzá tartozó ötfokozatú Getrag dogleg váltóval. Eredetileg a francia piacon adták el, majd 2014-ben került az Egyesült Államokba, összesen mintegy 178 ezer kilométert futott, ami nem drámai, de nem is egy széltől is óvott szobor kategóriája.

forrás: Broad Arrow Auctions
Sok csinosítgatáson ment már keresztül

Amikor az USA-ba érkezett, a kaliforniai Global Motorsports Groupnál 37 ezer dollárt, azaz több mint 13 millió forintot locsoltak rá. A teljesség igénye nélkül felújították a futóművet és a fékrendszert, kicseréltek minden tömítést a váltóban, a motor kapott új vezérlést és olajszivattyút is. Később Mason Engineering-féle toronymerevítőt és Bilstein gátlókat építettek be, folyamatos volt a karbantartás, és egy átfogó kozmetikán is átesett. Szervizmúltja 1995-ig követhető vissza.

A BMW-t március elején fogják elárverezni, úgy 150-180 ezer dollárt, azaz akár 64 millió forintot is remélnek érte. Ez nemcsak egy vadonatúj M3-as áránál sokkal több, de már egyenesen a CS ligája, sőt akár Porsche 911-est is vehetünk ennyiből. De ez az E30 annyira különleges, hogy a megfelelő körökben az utolsó fillérig minden pénzt megér. További képeket az aukciósház oldalán lehet böngészni.