Akkora karbonféket kapott a Bugatti Bolide, hogy felninek is elég lenne

Forrás: Bugatti
2024. március 3.
Szerző: Lendvai Zsolt

A Brembo eddigi legnagyobb darabja a maga műfajában, de 1850 lóerőt meg kell állítani valahogy.

A Bugatti tavaly, az akkor éppen százéves Le Mans-i huszonnégy óráson mutatta be a Bolide szupersportautót, amely kizárólag versenypályán használható. Négy turbóval fújták meg nyolcliteres W16-osát, amiből így 1850 lóerőt sajtoltak ki, a nyomatéka ugyanennyi newtonméter, mindehhez pedig igen szerény, 1240 kilogrammos tömeg tartozik.

Itt írtunk róla:

Olvasd el ezt is!
Le Mans-ban mutatkozott be a Bugatti valaha volt legdurvább autója

Akkor még karbon-kerámia fékekről szóltak a hírek, mostanában viszont éppen az imolai versenypályán hajszolják a Bolidét, de immár karbon-karbon fékrendszerrel. És ami a lényeg: a valaha volt legnagyobbal, amit ebben a műfajban a Brembo készített. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy elöl nyolc-, hátul hatdugattyús monoblokk nyergek préselik a 25, illetve 24,5 milliméteres betéteket a tárcsákhoz. A tárcsák pedig 390x37,5 milliméteresek. A 390-es átmérő másképpen kifejezve 15,3 colos, azaz nem olyan régen még egy középkategóriás autónak ekkora volt a felnije. Mindez amúgy csak a Brembo karbonfékek közt számít rekordernek, ha például csak az átmérőt nézzük, utcai autón is akad nagyobb: a Lamborghini Urus tárcsája 440 milliméteres.

forrás: Bugatti
A maga nemében ez a Brembo eddigi legnagyobb fékje

A Bugatti közlése szerint a fékrendszer nem áll nagyon messze a Formula–1-es és Le Mans-i technikától, a Brembo teljesítményorientált részlegének vezetője pedig azt mondja, egyedi és izgalmas kihívás volt ezt megalkotni. Mindehhez ráadásul tárcsánként 3,175 kilogrammos tömeg társul, vagyis különösebben nehéznek sem mondható méreteihez képest a megoldás.

Nézd meg alaposabban a bitang nagy féket:

Nézd meg a galériánkat - 5 kép
Hatalmas fék a Bugatti Bolide szupersportautón