Le Mans-ban mutatkozott be a Bugatti valaha volt legdurvább autója

Bugatti Bolide
Forrás: Bugatti

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Bugatti Bolide mindössze 1250 kiló, amire 1850 lóerő jut, és kizárólag versenypályán használható modell lesz.

Az éppen idén 100 éves Le Mans-i 24 óráson mutatkozott be a Bugatti új szupersportautója, a Bolide. A versenyre nem nevezték, viszont a futam előtt ment egy kört a Circuit de la Sarthe pályán. Ez volt az első alkalom, hogy a közönség mozgásban láthatta a kizárólag versenypályás használatra szánt autót, tanulmányként viszont már 2020-ban mutogatták.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Bugati Bolide
forrás: Bugatti

A Bolide-t az az Andy Wallace csavarta körbe a pályán, aki 1988-ban egy Jaguar XJR-9LM-mel megnyerte a versenyt, 2011 óta pedig a Bugatti tesztpilótájaként dolgozik.

A Bugatti Twitterre feltöltött videóját megnézve a legdöbbenetesebb a Bolide hangja:

A W16-os motor úgy üvölt, ahogyan csak egy versenyautó tud. Nem véletlen, a Bolide pályaautónak készült, a specifikációja pedig még Bugatti-mércével is súlyos. A négy turbóval megfújt nyolcliteres blokkból 1850 lóerőt és ugyanennyi Nm nyomatékot csalnak ki, miközben az autó száraz tömege 1240 kiló.

Ez jelenleg egy kisautó tömege, ahhoz, hogy ezt elérjék, F1-es technológiákhoz nyúltak, csúcsminőségű kerámia fékeket, mindössze 2,4 kilót nyomó féknyergeket és csupán 7,4 kilós, kovácsolt magnézium felniket pakoltak alá. Az autó aerodinamikája sem az utcai autókat idézi, hanem a Le Mans-i prototípusokéhoz áll közelebb, 320-as tempónál a szárnyak elöl 800, hátul 1800 kiló leszorítóerőt termelnek.

Nem véletlen, hogy éppen a 100. évfordulós Le Mans-i versenyen mutatták be a típust: a Bugatti ott volt az elsőn is, 1937-ben pedig nyertek is. Ha valaki ebben a pillanatban kívánt volna rá a Bolide-ra, annak van egy rossz hírem: a 40 darabosra tervezett sorozat minden példánya már előre elkelt - egyenként nagyjából 1,4 milliárd forintért.

Rossz nyelvek szerint, ha valami így néz ki és Bugatti felirat van rajta, azt egy Komár moped technológiai színvonalával is el lehet adni:

Galéria / 10 kép

Bugatti Bolide

Megnézem a galériát

Videók

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Kép
Szórakozás

A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie

Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.

Kép
Szórakozás

Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában

A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.

Kép
Tech

Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?

A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.

Kép
Jármű

Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben

A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.

Kép
Szórakozás

Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja

A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.

Kép
Jármű

Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!