Egy új korszak kezdete: V16-ra vált a Bugatti

Forrás: Bugatti
2024. március 6.
Szerző: Lendvai Zsolt

Búcsút kell intenünk a különleges W16-nak, de a hengerszám így sem csökken.

A Bugatti 2005 óta használja szupersportautóiban a mára védjeggyé vált W16-os motort. Már 1001 lóerővel is elég nagyot szólt a Veyronban, legerősebb változata pedig 1850 lovas a Bolide nevű pályaszörnyben. Viszont egy ideje már tudjuk, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartozó gyártó készül a nyugdíjazásra. Most pedig végre kiderült az is, mi váltja.

Itt már bele is lehet hallgatni, hogy szól – imádjuk:

Noha a személyautókban amúgy sem szokványos W-elrendezéssel szakítanak, a hengerszámból nem engednek, továbbra is tizenhat marad. Ennél többet sajnos még nem árultak el, így a lökettérfogatot sem ismerjük, csak pletykákat hallani 8,3 literről. A teljesítmény is kérdéses, de azt is régóta sejteni, hogy hibrid rendszer része lehet az új V16-os. Az biztos, hogy a lovakkal nem spórolnak, és a következő szupersportkocsijukba már ez a motor kerül.

Ami azt illeti, nem kevésbé mondhatjuk majd különcnek ezt a megoldást sem, mint a korábbit. A máig legutolsó utcai V16-os a Cizeta-Moroder V16T volt, bár pár éve dolgozik már Sixteen nevű, 12,3 literes és 3048 lóerősnek mondott prototípusán az egyesült arab emírségekbeli Devel. Sőt, abból 5076 lovast is emlegetnek, ám az már kizárólag versenypályán mehetne.