E-Ray: megérkezett az első hibrid Corvette, de a V8 még marad

Forrás: Chevrolet
2023. január 18.
Szerző: Lendvai Zsolt

A Corvette életben maradásához szükség van a változásra. Két dologtól viszont biztosan nem kell félni: hogy gyenge vagy lassú lenne.

Amikor egy - bocsánat az elcsépelt szóért, de jelen esetben tényleg indokolt - legendás típushoz vagy jól bejáratott márkanévhez nyúlnak az autógyártók, nagyon könnyen elérik a közvélemény ingerküszöbét. Különösen ha közben az elektromos átállás és a divat lebegnek vezérelvként a szemük előtt. Amikor például a Ford bemutatta a Mustang Mach-E-t, sokan a falat kaparták már attól is, hogy egy elektromos SUV-ra akasztották a nevet, és az első menetpróbák sem javítottak sokat a helyzeten. Pedig közben ugye megmaradt a szívnek kedves V8-as sportautó is.

forrás: Chevrolet
Az E-Ray szélesebb lett, mint a belső égésű motorral szerelt Stingray

Az amerikaiaknál maradva, ha a Mustang mellett egy másik széles körben ismert típust kellene megnevezni, alighanem a Chevrolet Corvette-et vágnák rá a legtöbben. Így aztán akkor is beindult a fanyalgás, amikor a General Motors 2020-ban újra levédette a 2015-ben már bejegyzett E-Ray típusjelzést. Már akkor lehetett tudni azt is, hogy valamilyen Corvette-variánsnak szánják. Igazán nyíltan viszont csak tavaly tavasszal szólaltak meg a GM vezetői az elektromosítási tervekről. Belengették az elektromos és hibrid változatot is, utóbbihoz 2023-as bemutatót társítva.

Most le is leplezték az E-Rayt, amely minden idők első elektromos hajtással megtámogatott Corvette-je lett. Erre a nyolcadik generációig, azaz a C8-ig kellett tehát várni. Mielőtt megijednénk, nem tűnt el rögtön a jó kis röfögős V8-as sem: a 6,2 literes LT2 önmagában is tud 502 lóerőt meg 637 newtonmétert, és a hátsó kerekeket hajtja egy nyolcfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül. Csak éppen betársult hozzá egy 163 lovas, 165 newtonméter nyomatékú villanymotor is, amely az első tengelyre került. Így 664 lóerő a rendszerteljesítmény.

forrás: Chevrolet
A hátsó lökhárító kapott új légbeömlőket

A hibrid Corvette 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföld per órára, vagyis 96 km/h-ra, ezzel minden belső égésű motoros elődjét (legalábbis a szériaautókat) lenyomja. A negyedmérföldet (400 méter) 10,5 másodperc alatt teljesíti. Ekkorra eléri a 209 km/h-s sebességet. Aki viszont a hibridséget használná ki inkább a maximális teljesítmény helyett, az annak örülhet, hogy 72 kilométer per óra alatt tisztán elektromos üzemben is képes haladni az autó – ez a Chevy szerint jó lehet például arra, hogy csöndesen induljunk el otthonról, vagy éjjel a szomszédok zavarása nélkül érjünk haza. A villamos energiát 1,9 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag tárolja. Van természetesen start-stop rendszer is, ezt egy új, könnyű 12 voltos aksi működteti.

forrás: Chevrolet
A digitális műszeregység megjelenését is a hibrid változathoz igazították

A megállásról a Brembo karbon-kerámia fékei gondoskodnak, a tárcsákhoz elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek préselik a betéteket. A Magnetic Ride Control 4.0 futóműnek három választható beállítása van. A Michelin Pilot Sport gumik 20, illetve 21 colos felnikre kerültek, alapból négy évszakosak, de Pilot Sport 4S nyári szettel is rendelhető az autó. Opcióként ikszelhetünk szénszálas elemeket és felniket, krómozott emblémákat és különböző belső színeket, maga a fényezés pedig 14-féle lehet, közte új árnyalatokkal. Ami a méreteket illeti, bő kilenc centivel szélesebb lett az E-Ray, mint a Stingray, ez pedig az arányokat is kissé másnak láttatja. Viszonylag nagy az eltérés természetesen tömegben is, köszönhetően az elektromos hajtásnak: 1712 kilót nyom a sima E-Ray (Stingray kupé: 1530 kg), míg a nyitható tetejű 1749 kilogrammot (Stingray Convertible: 1576 kg).

forrás: Chevrolet
A beltér is sokféle variációs lehetőséget kínál, bár a kreativitás feláras

A Corvette E-Ray forgalmazását még idén megkezdik, legalábbis az USA-ban biztosan – bár egyelőre pontos dátumot nem közöltek ezzel kapcsolatban. Az alapár 104 ezer dollár, vagyis 38 millió forint lesz, a nyitott változat 111 ezerbe, azaz 40,5 millió forintba kerül a tengerentúlon, de erre még jöhetnek adminisztratív költségek. A valamivel erősebb, 680 lovas Z06 ennél csak 1005 dollárral (365 ezer forinttal) drágább.

Nézd meg a galériánkat - 15 kép
Chevrolet Corvette E-Ray