Valószínűleg minden videójáték-rajongó elgondolkodott már azon, mekkora fizetésre számíthatna e-sportolóként. A közösségi média térhódításával egyre nagyobb bevételekre lehet számítani az iparágon belül. Napjainkban Twitchen egy elit versenyt átlagosan egymillióan néznek meg, a rekordot a 2023-as League of Legends világbajnokság tartja, amit 6,4 millióan követtek világszerte. Pontos összegek meghatározására nincs elegendő információnk, így főként nyilatkozatokra, versenyek összdíjazására, valamint pletykákra tudunk támaszkodni. Elmondható, hogy nagy a szakadék bevételek terén egyénenként: egy elit játékos, aki rendelkezik szerződéssel és szponzori háttérrel, 20 millió forintot is kaphat havonta. Mathieu "ZywOo" Herbaut francia CS:GO játékos 2026-ig szóló szerződést írt alá a Vitality csapatával, évi garantált 1,2 millió eurós fizetéssel. Átszámítva ez elképesztő, 470 millió forintot jelent évente, ezen felül akárcsak a futballban, igazolhatóak a játékosok, így aláírási díj is ütheti a markukat, ha elfogadják egy rivális csapat ajánlatát.
A fix díjakon kívül természetesen a versenyek nyereményalapját is figyelembe kell venni. A legnagyobb bevételre szert tevő csapat a Team Liquid 2736 tornán 48 millió dollárt keresett a DOTA 2-vel. Egyénileg a csúcstartó Johan Sundstein, aki szintén a DOTA 2-vel kaszált 7 millió dollárt a 2023-as évig.
Szakértők szerint viszont ezen a szinten megközelítőleg csupán 70-80 játékos szerepel. A kevésbé ismert, szponzori háttérrel ritkán rendelkező játékosok átlagos keresete 500 ezer forint körül mozog, amit szintén nem tekinthetünk rossznak, ha a hobbink a munkánk.
Magyarország ebben a viszonylatban kissé elmarad a nemzetközi színtértől. Kevés olyan hazai e-sport csapat van, akik tudják biztosítani a megfelelő anyagi hátteret főállásban a játékosoknak. A szerződések nem publikusak, így ebből a szempontból szintén kevés információ van a profik juttatásairól, havi bérükről, de a versenyek díjazása alapján a listát Bereznay Dániel vezeti, aki hozzávetőlegesen 42 millió forintot autózott össze a Formula–1 Esports játékkal ez idáig.
Azonban tényszerűnek tekinthető a bevételek exponenciális növekedése mind hazai, mind globális szinten. Felmérések alapján Magyarországon a megkérdezettek több mint fele játszik alkalmanként, vagy rendszeresen digitális tartalmakkal. Bár széles a spektrum játékok terén, de számszerűleg ez 3,8 millió embert jelent. A fejlődést az iparágon belül mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság komolyan fontolóra vette az e-sport bevezetését az olimpiai sportágak közé. Van egy olyan érzésünk, hogy ez csupán idő kérdése.
Az alábbi, aktualitásokkal operáló oldal pontos képet tud adni a jelenlegi játékosok nyereményeiről: https://www.esportsearnings.com/
Itt pedig minden idők legjobb videójátékait gyűjtöttük össze:
Minden idők legjobb PC-játékai - szerintünk