Horgászcsónak, amerikai módra túltolva

Forrás: Formula Boats
2023. január 30.
Szerző: Zomborácz Iván

1200 lóerővel tudja a kötelezőt: megreggelizel Miamiban, aztán az ebédet már a Bahamákon fogyasztod - a menü pedig lehet az, amit út közben fogtál.

A Formula 387 CCF modellje egy horgászcsónak, de nem pont úgy kell elképzelni, mint a tiszai ladikokat. Az amerikai piacon eleve mást jelent a horgászcsónak, mint nálunk, gondoljunk csak a rendkívül könnyű és áramvonalas, kis merülésű bass boatokra, melyeket jellemzően extrém módon túlmotorizálnak, hogy 130 km/h-s sebességre is képesek legyenek. A Formula horgászhajója viszont még a tengerentúlon is feltűnést kelt.

A CCF nevéből a CC a centre-console-ra, azaz a középen lévő toronyra utal, az F pedig a fishing rövidítése, vagyis jelzi, hogy ez egy céleszköz, megfelelő bot- és italtartókkal, tárolórekeszekkel és a horgászathoz szükséges egyéb kiegészítőkkel, mint például halradarral és a csalihalak számára egy 340 literes tartállyal felszerelve

forrás: Formula Boats
A három darab Mercury Racing 450R összesen 1350 lóerővel, és a beépített csalihal-tartó

A hajótest jó siklási tulajdonságokkal rendelkezik, így 90 km/h feletti sebességre is képes. Igaz, ehhez kell a megfelelő motor is. A Formulánál mindegy, milyen csónakot építenek, az a teljesítményre és a sebességre lesz kihegyezve, a cég múltja is erre kötelezi őket - a márkát Don Aronow motorcsónak-versenyző alapította 1962-ben, aztán 1976-ban vásárolta fel a hajóiparban utazó Porter család. Bár az utóbbi évtizedekben a luxuscirkálókra fókuszáltak - érthető, nagyobb rá a kereslet - a sportos arculatot megőrizték, mindig prioritás volt, hogy demonstratív mennyiségű teljesítmény álljon rendelkezésre.

forrás: Formula Boats
Bőven van hely a horgászbotoknak és a sörnek

A 387 CCF-et alapból három darab 300 lóerős Mercury Verado motorral szerelik, de rendelhető 350 és 400 lóerős változatokkal is. A csúcsot a két darab V12-es, 600 lóerős Mercury jelenti, illetve a három darab V8-as Mercury Racing 450R - a két V12-es külmotor laposabb, így szebben belesimulnak a formába, a három 450-es külmotor pedig 98 km/h-s végsebességre képes, miközben 60 km/h-nál még gazdaságosan siklik. A gyártó ezt úgy szemlélteti, hogy ez a teljesítmény megfelelő ahhoz, hogy miután Miamiban megreggeliztél, az ebédedet már a Bahamákon fogyaszd.

A hajó belterében két főnek megfelelő szállás található, a klimatizált hálófülke mellett pedig egy kis konyhát is kialakítottak, így nincs akadálya, ha valaki a vízen töltené az éjszakát. A tankja 1892 liter, illetve van egy külön 94 literes tankja az elektromos áramot szolgáltató dízelgenerátornak.