Mika Häkkinen megtanít vezetni – ha megveszed a kocsiját

Forrás: Bonhams
2024. április 13.
Szerző: Lendvai Zsolt

A finn exversenyző egy különleges McLaren P1-et bocsát árverésre, a 780 milliós árba egy kis extrát is bújtat.

Mika Häkkinen a Formula–1 kétszeres világbajnoka, a kilencvenes évek – valamint a kétezresek eleje – egyik kiemelkedő pilótája. Máig emlékezetes, milyen klassz csatákat vívtak Michael Schumacherrel, amikor a finn a McLaren-Mercedes, a német pedig a Ferrari versenyautóját hajtotta. Häkkinennek természetesen volt hozzáférése a legérdekesebb McLaren és Mercedes autókhoz, több ilyen is került a gyűjteményébe, sőt előfordult, hogy csupán reprezentációs célokra külön neki és csapattársának készítettek valami izgalmasat.

Mint mondjuk a kétmotoros A osztályt:

Olvasd el ezt is!
Az A osztály, ami Häkkinennek is elég jó volt

Most ebből a nem mindennapi kollekcióból kínál eladásra egy meglehetősen figyelemre méltó darabot: egy McLaren P1 prototípust. A brit sportkocsigyártó a 2012-es Párizsi Autószalonon mutatta be a középmotoros, konnektoros hibrid modell végleges változatát, amely 916 lóerős rendszerteljesítményre képes. Mindössze két évig gyártották, 375 példány készült belőle, plusz még 58 a versenypályára szánt P1 GTR-ből, és öt a P1 LM-ből.

Ezen felül ugye ott voltak a prototípusok, amelyek a fejlesztés különböző fázisaiban születtek: tizenhárom darab XP (Experimental Prototype), öt VP (Validation Prototype) és három PP (Pre-Production Prototype). Ezek egy részét később még átdolgozták, hogy eladhatóak legyenek. Az öt VP egyike Mika Häkkinenhez került, ennek keresnek most új gazdát a Bonhams aukciósházzal karöltve.

A Le Grandes Marques à Monaco árverésen 1,5-2 millió eurós, azaz átszámolva akár 780 millió forintos bevételt remélnek érte. A vevő ezért cserébe nemcsak egy szuperritka, ráadásul igen híres tulajdonostól származó autót vihet haza. Eleve egyedileg szabta neki személyre a McLaren Special Operations, tehát tényleg nem jön még egy ilyen szembe sehol. Ám emellett még maga Häkkinen tart egy egynapos gyorstalpalót is a szerencsés vásárlónak arról, hogyan is kell szakszerűen taposni a gázt egy ilyen sportautóban. Ha valaki olcsóbb ereklyét szeretne a finn klasszistól, licitálhat egy régi gokartjára, az 1982-es Finnkart SF A1-re – azt ugyan kétmillió forintnyi euróból meg lehet úszni, de nem is jár mellé vezetéstechnikai tréning.