Kilométer-milliomos autók: ezek a márkák futnak a legtöbbet

Autó műszeregysége
Forrás: Riccardo Pierri / Unsplash

Promóció

A jól öltözött férfiak titkai: kabátok és dzsekik, amelyek lenyűgöznek

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Minél magasabb a kilométeróra állása, annál jobban húzzák a szájukat a vevők. Pedig ez sokszor önámítás.

Használtautó-vásárláskor ideális esetben a legfontosabb szempont az állapot, ami nem feltétlenül függ össze a futásteljesítménnyel. Gondoljunk bele: ha egy kocsi mindig csak városban, rövid utakon megy, akkor az órája ugyan keveset mutat, de azokat a kilométereket szinte végig hideg motorral tette meg, sokat kuplungoltak, fékeztek vele. De ha egy nagy utazóautóban van akár 300 ezer kilométer is, ami viszont zömében autópályázásból származik, majdnem mindig meleg motorral üzemeltetve, a kuplungot és a váltót alig piszkálva, akkor melyik lehet jobb állapotban? A kulcsszó az átvizsgálás, átnézés.

Nagyon sokan mégis azt nézik meg először, hogy mennyi a futott kilométer, még ha ezzel sokszor magukat is verik át, hiszen belefuthatnak tekert órás romokba. Noha az óraállás meghamisítása törvénybe ütközik és szankciókat von maga után, még mindig nem lehet teljesen kizárni a trükközést, akár akkor is visszapörgethetik, amikor külföldről behozzák az országba. A vevők tartanak a sokat futott példányoktól, ezeknek az ára is alacsonyabb, mint a kevesebb kilométeres daraboké.

A Carvertical kimutatását nemcsak azért érdemes megnézni, mert a náluk lekérdezett autók adatait összesítve rangsorolták, mely márkákra jellemző a legmagasabb futás Magyarországon, hanem azért is, mert mindezt korosztályokra is lebontották. Tehát gondolatébresztőnek is jó, hogy amennyiben egy ötéves kocsi futott mondjuk 50 ezret, akkor reális-e húszévesen a 120 ezer.

A 2008-as évjáratot böngészve (tavalyi adatok, tehát 15 éves autókról beszélünk) a német prémiumokat látjuk az élen, ezeket hajtották a legtöbbet a tulajdonosok. A BMW 218 920 kilométerrel az első, az Audi 215 309-cel a második, a Mercedes 205 299-cel a harmadik. Ezzel szemben a Škodák átlaga egy hajszállal 200 ezer alá, a Toyotáké alig 158 ezerre jön ki.

Egy korcsoporttal előrébb lépve, a 2013-as gyártásúak mezőnyében (vagyis tízéves autók adatai 2023-ból) az Audi 180 ezerrel vezet, mögötte a Škoda 172 ezerrel, a Mercedes 167 ezerrel áll, a másik végén a 130 ezer körül tanyázó Renault és Mazda, sereghajtó a Nissan 107 ezer kilométerrel.

És akkor most kapaszkodjunk, a 2018-as (az adatokat tekintve ötéves) kocsik esetében közel 122 ezres átlaggal első a Škoda, ami bő 24 ezres éves futásnak felel meg. Összehasonlításképpen: a magyar átlag úgy 15-16 ezer kilométer. Ebben persze az örökké városban mozgó Citigók és az országot járó Ocatviák, Superbek is benne vannak. De ha öt év alatt ennyi szalad bele egy autóba, azt tizenöt évesen a legritkább esetben kapjuk meg 200 ezer alatti óraállással. Mármint a valóságot tekintve. Amúgy a második az Opel 112, harmadik a Volkswagen 104 ezerrel, a skála másik vége a Mazda 35 ezerrel.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Íme, a táblázat:

Futásteljesítmény táblázat
forrás: Carvertical

Vásárláskor érdemes átgondolni, hogy milyen kategóriát nézegetünk, és mi magunk mire szánjuk az autót. Ha mondjuk azért akarunk megvenni egy tízéves dízel kombit, hogy sokat utazzunk, nem árt fejben tartani, hogy minden bizonnyal előttünk is erre használták, tehát nem 50 ezer lesz benne. Viszont ne tántorodjunk el, inkább vizsgáltassuk át szakemberrel, és figyeljünk oda a szerviztörténetére. Lehet jó egy gondosan karbantartott, akár 300 ezer fölött futott gép is, és lehet elhanyagolt a 150 ezres. Sőt, ha szerencsénk van, akkor egyes nagyobb javításokat már nem nekünk kell elvégezni, megtették korábban.

Videók

Promóció

A jól öltözött férfiak titkai: kabátok és dzsekik, amelyek lenyűgöznek

Kép
Stílus

Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak

Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!

Kép
Jármű

Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint

A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.

Kép
Szórakozás

Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért

Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.

Kép
Életmód

Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint

Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.

Kép
Jármű

Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja

Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.

Kép
Stílus

Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger

Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!