Kilométer-milliomos autók: ezek a márkák futnak a legtöbbet

Autó műszeregysége
Forrás: Riccardo Pierri / Unsplash

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Minél magasabb a kilométeróra állása, annál jobban húzzák a szájukat a vevők. Pedig ez sokszor önámítás.

Használtautó-vásárláskor ideális esetben a legfontosabb szempont az állapot, ami nem feltétlenül függ össze a futásteljesítménnyel. Gondoljunk bele: ha egy kocsi mindig csak városban, rövid utakon megy, akkor az órája ugyan keveset mutat, de azokat a kilométereket szinte végig hideg motorral tette meg, sokat kuplungoltak, fékeztek vele. De ha egy nagy utazóautóban van akár 300 ezer kilométer is, ami viszont zömében autópályázásból származik, majdnem mindig meleg motorral üzemeltetve, a kuplungot és a váltót alig piszkálva, akkor melyik lehet jobb állapotban? A kulcsszó az átvizsgálás, átnézés.

Nagyon sokan mégis azt nézik meg először, hogy mennyi a futott kilométer, még ha ezzel sokszor magukat is verik át, hiszen belefuthatnak tekert órás romokba. Noha az óraállás meghamisítása törvénybe ütközik és szankciókat von maga után, még mindig nem lehet teljesen kizárni a trükközést, akár akkor is visszapörgethetik, amikor külföldről behozzák az országba. A vevők tartanak a sokat futott példányoktól, ezeknek az ára is alacsonyabb, mint a kevesebb kilométeres daraboké.

A Carvertical kimutatását nemcsak azért érdemes megnézni, mert a náluk lekérdezett autók adatait összesítve rangsorolták, mely márkákra jellemző a legmagasabb futás Magyarországon, hanem azért is, mert mindezt korosztályokra is lebontották. Tehát gondolatébresztőnek is jó, hogy amennyiben egy ötéves kocsi futott mondjuk 50 ezret, akkor reális-e húszévesen a 120 ezer.

A 2008-as évjáratot böngészve (tavalyi adatok, tehát 15 éves autókról beszélünk) a német prémiumokat látjuk az élen, ezeket hajtották a legtöbbet a tulajdonosok. A BMW 218 920 kilométerrel az első, az Audi 215 309-cel a második, a Mercedes 205 299-cel a harmadik. Ezzel szemben a Škodák átlaga egy hajszállal 200 ezer alá, a Toyotáké alig 158 ezerre jön ki.

Egy korcsoporttal előrébb lépve, a 2013-as gyártásúak mezőnyében (vagyis tízéves autók adatai 2023-ból) az Audi 180 ezerrel vezet, mögötte a Škoda 172 ezerrel, a Mercedes 167 ezerrel áll, a másik végén a 130 ezer körül tanyázó Renault és Mazda, sereghajtó a Nissan 107 ezer kilométerrel.

És akkor most kapaszkodjunk, a 2018-as (az adatokat tekintve ötéves) kocsik esetében közel 122 ezres átlaggal első a Škoda, ami bő 24 ezres éves futásnak felel meg. Összehasonlításképpen: a magyar átlag úgy 15-16 ezer kilométer. Ebben persze az örökké városban mozgó Citigók és az országot járó Ocatviák, Superbek is benne vannak. De ha öt év alatt ennyi szalad bele egy autóba, azt tizenöt évesen a legritkább esetben kapjuk meg 200 ezer alatti óraállással. Mármint a valóságot tekintve. Amúgy a második az Opel 112, harmadik a Volkswagen 104 ezerrel, a skála másik vége a Mazda 35 ezerrel.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Íme, a táblázat:

Futásteljesítmény táblázat
forrás: Carvertical

Vásárláskor érdemes átgondolni, hogy milyen kategóriát nézegetünk, és mi magunk mire szánjuk az autót. Ha mondjuk azért akarunk megvenni egy tízéves dízel kombit, hogy sokat utazzunk, nem árt fejben tartani, hogy minden bizonnyal előttünk is erre használták, tehát nem 50 ezer lesz benne. Viszont ne tántorodjunk el, inkább vizsgáltassuk át szakemberrel, és figyeljünk oda a szerviztörténetére. Lehet jó egy gondosan karbantartott, akár 300 ezer fölött futott gép is, és lehet elhanyagolt a 150 ezres. Sőt, ha szerencsénk van, akkor egyes nagyobb javításokat már nem nekünk kell elvégezni, megtették korábban.

Videók

Tech

Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”

Szórakozás

Megjelent az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Szórakozás

Megjelent testvérmagazinunk, az InStyle első digitális lapszáma! Címlapon Trokán Nóra, fókuszban az emlékek és a ruhák kapcsolata

Kép
Szórakozás

A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie

Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.

Kép
Szórakozás

Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában

A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.

Kép
Tech

Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?

A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.

Kép
Jármű

Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben

A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.

Kép
Szórakozás

Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja

A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.

Kép
Jármű

Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!