Nehéz jó BMW-t venni, ráadásul lopják is - használtpiaci érdekességek

Forrás: brckylmn / Getty Images
2024. március 22.
Szerző: InStyle Men

A tavalyi legnagyobb értékű baleseti sérülés egy Lamborghini Huracánhoz tartozik. Érdekes számok a használtautó-piacról.

A használtautó-piacon jó autóra vadászni nem könnyű feladat, és ahogy növekszik a megcélzott típusok életkora, úgy lesz egyre nehezebb. Persze nem minden eladó simlis, de az kétségtelen, hogy még mindig elég sok tekert órás, korábban jelentősen sérült, vagy éppen műszakilag komolyan kifogásolható darabot kell ügyesen kikerülni, míg megtaláljuk a megfelelőt. A Carvertical most közzétett egy egészen érdekes statisztikát az európai használtautó-piacról, amelyből érdemes csemegézni.

Nyilván ők is csak a platformon indított lekérdezésekből tudnak táplálkozni, de így is 26 ország egyéves adatairól van szó. Így is összesen 1,78 millió korábbi sérülésre derült fény ezekből a lekérésekből, bár azt nagyon fontos megemlíteni, hogy nagyon nagy különbség van aközött, hogy egy autót csupán meghúznak, esetleg könnyen cserélhető, csavaros elemek törnek, vagy egy komoly balesetben zúzzák ropira. Ha utóbbi kiderül, az nagyon jó, előbbiek után viszont simán meg szabad venni egy kocsit, ha a javítás szakszerű volt.

forrás: Carvertical

Ennek az 1,78 millió sérülésnek az összértéke amúgy 4,4 milliárd euró volt, tehát az átlag 2472 euró, átszámolva 976 ezer forint. Ez ismerve a rezsióradíjakat és alkatrészárakat nem feltétlenül takar nagyon komoly károkat, de persze ez csupán az átlag. Nem úgy az a 250 ezer eurós (közel 100 millió forintos) kalkuláció, ami egy Lamborghini Huracánra született. Noha az eleve egy drága autó, drága szervizzel, ez mindenképpen egy elég rendes balesetről árulkodik.

Egyébként a leggyakrabban sérülő márkának a BMW bizonyult, a lekérdezett példányok 48,4 százaléka sérült már korábban, míg az Audik 43,9, a Škodák 43,7 százalékkal fértek a dobogóra. De nem elég, hogy BMW-ből nehéz sérülésmenteset találni, még lopják is ezeket az autókat. A platform által kimutatottan lopott járművek 17,7 százalékát adta a bajor prémiummárka, de a németek amúgy is népszerűek voltak, hiszen a második a Mercedes-Benz lett 15,3, a harmadik az Audi 12 százalékkal. A tolvajok legszívesebben az 5-7 éves korosztályból csemegéztek.

A kilométeróra visszatekerése ugyan ma már Magyarországon is bűncselekmény, még mindig vannak kirívó esetek. A legtöbbet egy V70-es Volvo tolatott tavaly, legalábbis a lekérdezett autók közül, annak eddigi élete során összesen 450 ezerrel pörgették vissza az óráját. A legnagyobb futásteljesítményt egy Toyota RAV4-nél regisztrálták, 993 ezer kilométert: ez nagyon jó löketet ad a japán márka megbízhatóságáról szóló legendáknak. Ami a márkák és az óratekerés viszonyát illeti: az Opelek váltak leggyakrabban áldozattá (14,3 százalék), majd a Jeep (12,8%) és a Land Rover (11,4%) következik. Amúgy ez a fajta csalás az adatok szerint az idősebb autókra volt jellemzőbb, talán nem is véletlenül, hiszen ott sokszor elég csak mechanikai módosítást végrehajtani, míg egy modernebb modell akár több egységben is tárolja a valós értéket.

Ami pedig az egyes márkák és típusok népszerűségét illeti, erre is lehet valamilyen szinten következtetni a lekérdezések számából. Legtöbben BMW-ről, Volkswagenről, Audiról, Mercedesről és Fordról kértek jelentést, míg a modellek közül a VW Golf, a 3-as BMW, a VW Passat, az 5-ös BMW és az Audi A4 volt a top öt sorrendje.

(A borítókép illusztráció.)