Szívó V8 és VTEC a Hondától – de nem autóba

Forrás: Honda
2023. szeptember 28.
Szerző: Lendvai Zsolt

Az ötliteres nyolchengerest nem a következő Civic Type-R-be lógatják bele: ez egy csónakmotor, amit épp most mutattak be Genfben.

A Hondát finoman szólva sem a sokhengeres, nagy köbcentis motorjai miatt szeretjük: a versenysportokat leszámítva hathengeresnél nagyobbat csak egyszer használtak, a Crossroad volt az egyetlen sorozatgyártású, utcai V8-asuk. Legalábbis személyautóban. Most viszont bemutattak egy ötliteres, szívó V8-ast, VTEC változó szelepvezérléssel, de akkor mi a csavar a történetben? Az, hogy ezt sem autóba szánják, hanem egy frissen bemutatott csónakmotorról van szó.

A BF350 ráadásul rögtön a kínálat csúcsára érkezik, 350 lóerős teljesítményre képes. Az úgynevezett BLAST, avagy Boosted Low Speed Torque funkciónak köszönhetően hatékonyabb a nyomatékleadása, ennek elsősorban a gyorsulásban van szerepe. Ha pedig állandó sebességgel andalognánk, az ECOmo mód segít alacsonyan tartani a fogyasztást, és van tempomat is. A japánok Intelligent Shift and Throttle rendszerével akár négymotoros konfigurációt is vezérelhetünk.

Az Aquamarine Silver ezüst és Grand Prix White fehér házzal ellátott motor 2024-től lesz kapható, az árakról egyelőre nincs információ, de azt már tudni, hogy öt év gyári garanciát vállalnak rá.