III. Károly Jaguarja – a királyi család első elektromos autója

III. Károly a Jaguar hátsó ülésén
Forrás: Max Mumby / Indigo / Getty Images

Promóció

Forma és funkció kohéziója a Nothing új okostelefonjában

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az angol király még megkoronázása előtt, hercegként vette az I-Pace-t, saját pénzéből.

A brit királyi család által használt járműveket viszonylag jól lehet korszakolni. A huszadik század első felében főként Daimlerekkel furikázták őket, majd II. Erzsébet idején kezdtek áttérni Rolls-Royce-okra, de ez persze soha nem jelentett kizárólagosságot, a 2022-ben elhunyt királynőt sokszor fotózták le például Land Roverekben, Range Roverekben. A kétezres évek elején aztán Bentley-kkel is bővült a flotta. Tavalyi állás szerint leggyakrabban Bentley State Limousine-okat és Rolls-Royce Phantomokat vettek igénybe.

III. Károly pedig már hercegként is elkezdett nyitni az alternatív hajtások felé, van egyebek mellett E85-üzemre átalakított Aston Martin DB6 Volante is áll a garázsában, a 2018-ban vásárolt Jaguar I-Pace hobbiterepjárója pedig állítólag a királyi család első tisztán elektromos kocsija. Ez utóbbit kínálják most árverésre.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Jaguar I-Pace szemből
forrás: Historics Auctioneers
Ez volt a Jaguar első villanyautója

Az angol márkának amúgy ez a legelső villanyhajtású típusa, és kézenfekvő választás volt Károlynak, aki nagy környezetvédő hírében áll. Úgy hírlik, eléggé kedvelte is a kocsit, egyszer azt mondta a kíváncsiskodóknak, hogy csöndes, de halálos. Édesanyja, II. Erzsébet, valamint menye, Meghan Markle is utazott a Jaguarban, ami mindössze három évig volt meg neki, alig háromezer mérföldet, azaz 4800 kilométert futott, majd visszakerült a Jaguarhoz.

Egyediségét a híres extulajdonoson kívül az adja, hogy bár Eiger Grey színben gördült le a gyártósorról, Károly külön kérésére átfényezték Loire Blue kékre. Egyetlen másik I-Pace sem viseli ugyanezt a színt. Felszereltségét tekintve nyilván fullos az SUV, ami pedig a teljesítményt illeti, 400 lóerőt és 696 newtonmétert tud a kétmotoros rendszer, 365 kilométeres hatótáv mellett.

Később persze más tulajdonosoknál is megfordult a Jaguar, így összejött bele 56 ezer kilométer, ami mondjuk még mindig elég szerény. Most a Historics Auctioneers bocsátja licitre, és akár 70 ezer fontos, átszámolva 31,7 millió forintos összegben reménykednek.

Nézd meg jobban a királyi Jaguart:

Galéria / 11 kép

III. Károly király egykori Jaguarja

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Forma és funkció kohéziója a Nothing új okostelefonjában

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Jármű

10 híresség, akik teljesen hétköznapi autókat használnak

Nem minden sztár igényli a luxusautókat, van, aki beéri egy teljesen átlagossal is.

Kép
Életmód

Így hat az egészségedre az olvasás - már pár oldal is sokat segít

Köztudott, hogy az olvasásnak vannak pozitív hatásai fizikai és lelki téren is, ehhez pedig kutatások alapján nem kell mást tenni, mint napi fél órát a könyveknek áldozni az időnkből.

Kép
Tech

3D-nyomtatott ujjakat kapott a férfi, aki még gyerekként szenvedett balesetet

A negyvenéves Mo Ali az Open Bionics segítségének köszönhetően képes újra használni a kezét.

Kép
Tech

Milyen szaga van a világűrnek?

Természetesen elég nehéz helyzetben lennénk lehúzott szkafanderrel a világűrben, azonban így is van pár lehetőségünk arra, hogy megállapítsuk, milyen szaga is lehet a kozmosznak.

Kép
Szórakozás

Bűnösnek vallotta magát a színarany vécét ellopó férfi

A Blenheim kastélyból vitték el Maurizio Cattelan szobrát, de az akcióval egyéb károkat is okoztak.

Kép
Stílus

Ezek voltak a Watches & Wonders legstílusosabb óraújdonságai

Látványos vagy technikai szempontból izgalmas órákból most sem volt hiány a genfi rendezvényen. Ebből válogattunk.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!